Toon posts:

[ADSL] Nederlandse splitter, Duits modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn ADSL pakket is eindelijk gearriveerd, maar nu heb ik dus installatieproblemen. Het pakket kwam alleen met splitter, maar niet met modem. Mijn Duitse huisgenoot had namelijk nog een Duits ADSL modem liggen (wit en merkloos). De installatie wil niet echt lukken. Zijn modem heeft wel de mogelijkheid om de telefoonkabel bloot er in te steken (een rood draadje, een groen draadje waarvan we uiteraard de uiteinde ook hebben blootgelegd). Het lampje van de modem blijft echter gewoon rood en gezien het feit dat ik gewoon kan bellen lijkt het mij dat de splitter in ieder geval goed is ingesteld. Heeft iemand suggesties?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 18:14
Uiterst belangrijk is toch om uit te vinden welk modem dit betreft.

Staat er totaal niets op? Kun je anders een foto maken?

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 00:51:
Mijn ADSL pakket is eindelijk gearriveerd
En minstens zo belangrijk: heb je al ADSL? Vaak (bijna altijd) krijg je een brief van KPN met een aansluitdatum erin. Andere DSL-providers laten je via een website zien hoe het er mee staat.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Verwijderd

Topicstarter
Burne schreef op 12 december 2003 @ 00:58:
[...]

En minstens zo belangrijk: heb je al ADSL? Vaak (bijna altijd) krijg je een brief van KPN met een aansluitdatum erin. Andere DSL-providers laten je via een website zien hoe het er mee staat.
Dat zou wel raar zijn, mij een splitter toesturen met een brief dat ik na de installatie van mijn ADSL moet kunnen genieten. Ik zal ze in ieder geval wel eens bellen, voor de zekerheid. Het Duitse modem heeft echt geen merknaam, heb helaas geen digitale camera dus kan er niet snel foto's van maken. Het ding is een witte doos, met 5 lampjes erop. Power, Ein en 10BaseT branden groen, ATM25 brandt niet en Sync is rood.

Er zijn twee dingen die me (nu het weer ochtend is en ik volledig wakker ben) opvallen. Op de Duitse splitter staat TDSL, volgens mijn huisgenoot is dat gewoon hetzelfde als ADSL, klopt dat? En ten tweede, je kunt de input op 2 manieren in de modem stoppen, of met een ethernetkabel die je dan met de (Duitse) splitter verbindt of door een telefoonkabel bloot te leggen en die 2 kabeltjes die er in zitten er in te stoppen. Ik neem aan dat ik hier goed mee zit, want in een ethernet zitten meer dan 2 kabeltjes en in het modem is precies plek voor 2 kabeltjes. Zou het uitmaken waar ik de groene en waar ik de rode instop?

Verwijderd

Topicstarter
Klein kickje :)

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Is het Duitse ADSL netwerk wel hetzelfde als het Nederlandse? Zijn er geen verschillen in techniek? Daar zou ik eerst eens naar kijken als ik jou was.

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Cutebritney schreef op 12 december 2003 @ 00:52:
Uiterst belangrijk is toch om uit te vinden welk modem dit betreft.

Staat er totaal niets op? Kun je anders een foto maken?
Zoals cutebritney al aangaf, je weet niet om wat voor soort modem het gaat? Kan je er een foto van maken en hier posten? Je kan misschien een digitale camera van een bekende lenen? Weet je huisgenoot niet om welke modem het gaat?

Verwijderd

Zelfs als je niet direct kan zien wat voor modem het is, kun je een stuk verder komen als je weet
- door welke Duitse provider dit modem meegeleverd is
- wanneer dit modem geleverd is

Als je bijvoorbeeld tegen mij zegt een zwart modem geleverd in april 2002 bij HCCnet, dan kan ik je met grote zekerheid vertellen dat het om een Alcatel Speedtouch Home modem gaat.

Staat er overigens nergens eens serie- of produktnummer op? Dan kun je eventueel daar op googlen.

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Dat modem zal wel een mac-adres hebben. (staat vaak op onderkant bevat 10-tekens). Als je de search gebruikt zul je een link kunnen vinden waarmee je kunt kijken van welke fabrikant dat mac-adres is.

Site van fabrikant opzoeken en even plaatjes kijken doet dan een hoop.

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Zoiets?

Afbeeldingslocatie: http://www.tdsl-speed.de/assets/images/DSL-Modem.jpeg

Of staat 'ie op onderstaande pagina ergens bij?

http://www.macpowerpage.de/tdsl.htm

Of hier:

http://adsl-support0.de/modem-tdsl.htm

[ Voor 35% gewijzigd door koelkast op 14-12-2003 12:51 ]

Pagina: 1