Opeens rare strepen door beeld bij CPU activiteit.

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03-2025
Hallo, ik zit een beetje met een probleem.

Namelijk dat ik de laatste tijd (opeens :{ ) rare strepen op me beeldscherm krijg, en die lijken op de strepen die je krijgt als je een mobiele telefoon naast je monitor hebt liggen.

Nou heb ik geen mob, geen speakers, of geen andere dingen die storing kunnen veroorzaken bij me monitor liggen.

Ik dacht eerst dat het aan me vga lag, maar ik krijg het nu ook in windows, bijvoorbeeld bij REGsupreme. Soms ook bij een venster openen :{

Ik denk dat het me CPU is, maar wat denken jullie? heb geen zin om een nieuwe CPU te kopen voor jan lul.

Mijn specs:

1900+
apogee 7vjl
768 DDR
geforce3 (net 3maandjes terug uit de reparatie)
windows 2000 Pro.

Heb windows er al opnieuw opgezet.

edit: heb het nu ook als ik scroll, heb er even een dump van gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.tron.demon.nl/Pictures/kutzooi.jpg

het wordt steeds erger, net was het alleen strepen ;(

[ Voor 12% gewijzigd door mdj84nl op 11-12-2003 23:31 ]

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
lijkt me eerder een probleem van je grafisch kaart dan van je cpu... is wel vreemd gedoe zo :/

• mdj84nl
okay, en toen crashte me PC na het hardhandig scrollen :{

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 07:48
videokaart.. (terug uit reparatie...?)

Verwijderd

Zou het niet aan je voeding kunnen liggen?

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 15:01

bloasfist

Slot-A Crew

Zo ziet het er ook uit als je je videokaart (veel te) ver overclockt. Het lijkt mij dat het vrijwel zeker aan je videokaart ligt...

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

lijkt mij een videokaart probleem, ik heb hetzelfde op me laptop gehad,
werd er schijtziek van :(

• mdj84nl
ah minder, me kaartje is al een keertje gerepareerd vanwege overlijden.

EN hij is nu niet overgeclockt e nog steeds, andere drivers, andere VIA drivers..

daar gaat me geld :'(

• DoingK
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-08-2024

DoingK

i just wanna be friends.......

ziet er inderdaad uit als tijd voor een nieuw kaartje.

misschien tip voor de kerst :)

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-08 08:20
Lijkt wel of de Matrix in je PC zit: dat zie je ook als die Matrix-films beginnen. :)

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ziet eruit als een probleem met je VGA-mem (of idd, te ver ge-overklokt).

Probeer hem eens lager dan normaal te klokken, wat zie je dan?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Vreemd dat het niet in de titelbalk enzo te zien is, maar wel in een venster.

Heb je dit alleen bij het scrollen? Ik krijg dan dingen als op het plaatje in de volgende url:

Afbeeldingslocatie: http://wwwhome.cs.utwente.nl/~tukkers/GoT/wat_is_dit_voor_crap_s.JPG

(en dan vooral bovenin het scherm. Kijk maar eens naar de letters).

(1600x1200)

En dat is alleen met het scrollen onder windows tijdens een (3d)spel. Ik denk toch aan een driverprobleem, te meer omdat ik de strepen alleen zie in het scrollende deel.

(hopelijk is de url goed, ga eens kijken naar een kleiner plaatje).

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2003 12:08 ]

• mdj84nl
clocken heeft geen zin, ook al ga ik er ver onder zitten.
Driverprobleem kan het niet zijn, ik heb 45.23 geprobeerd en 53.03, bij de laatste wilde me pc niet eens booten (althans, wilde wel, maar toen kreeg ik ALLEEN maar strepen en zag ik nix.)
Heb gister potje wolfenstein demo gespeeld, en daar valt me beeld gewoon helemaal weg afd en toe (alsof je de monitor uitzet)

Verwijderd

mdj84nl schreef op 12 december 2003 @ 12:37:
clocken heeft geen zin, ook al ga ik er ver onder zitten.
Driverprobleem kan het niet zijn, ik heb 45.23 geprobeerd en 53.03, bij de laatste wilde me pc niet eens booten (althans, wilde wel, maar toen kreeg ik ALLEEN maar strepen en zag ik nix.)
Heb gister potje wolfenstein demo gespeeld, en daar valt me beeld gewoon helemaal weg afd en toe (alsof je de monitor uitzet)
En toch.. Met dat wegvallende beeld, komt dat nog terug of niet? Ik weet namelijk dat ik bij morrowind last had van wegvallende beelden (zwarte schermen) en dat bleken driverproblemen te zijn.

Kan je de kaart niet ergens anders in testen, of kijken of hij onder dos het probleem niet heeft?

Dit om uit te sluiten dat het inderdaad aan de kaart ligt :)

• mdj84nl
het beeld komt terug, hoelang het duurt dat is willekeurig, ene keer is het een flikkering, maar ik zat ook wel eens 1 minuut zonder beeld.

Zou het aan mijn VIA drivers kunnen liggen ? Ik had met 4.49 nergens last van, maar ik weet niet of ik sinds 4.51 er WEL last van heb gekregen. Hoe kan ik die drivers goed en volledig verwijderen ?

Zit namelijk krap bij kas en heb geen zin in extra uitgaven. Maar aan de andere kant, dan neem ik wel een betere hehe. (9600pro ofzo )

Verwijderd

ik zou mooi die 9600pro gaan halen is maar 169€ bij computerland 8)7
die strepen met scrollen komt doorat het "beeld" dan beweegt en die
videokaart t niet meer aankan. same goes voor spellen, dan gaat ie zoveel bewegende beelden genereren dat ie totaal flipt omdat ie dus kaduuk is....

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2003 15:46 ]

• mdj84nl
okay, dit is vaag, tijdens de install van winXP (wilde ff testen) krijg ik in het blauwe beeld dat je partities moet maken ed, van die strepen, dus niet van die blokken als op de dump.

• mdj84nl
okay even een kickje, het was namelijk een week weg, maar nu is het er weer.

En het vreemde is, het maakt niet uit welke drivers ik gebruik. Daarbij had ik het na de install van winXP niet, maar vanaf dat ik 1 keer ut2003 opgestart heb, is het probleem weer terug. (ut2003 loopt vast ook in de menu's)

iemand ideeen?

• jaKKer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:15

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Doet je cooler op je videokaart het nog?

• Boschjesman
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05 08:20
het zou heel goed een warmteprobleem op je GPU zijn,
kijk eens of je fan op de videokaart nog draait

• mdj84nl
koeler draait, heb zelfs nog een 80mm fan aan meccano erop gericht. neem aan dat dat geen problemen mag opleveren. :?

als ik btw een progje installeer van asus om de temp te checken is die 45 graden, lijkt me heel redelijk, aangezien die zonder die 80mm 55 graden werd.

[ Voor 40% gewijzigd door mdj84nl op 21-12-2003 20:42 ]

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

Ik denk dat je gewoon bij je videokaart moet zijn, hoor. Dit lijkt me bijna niet van je CPU af te komen. Wordt je videokaart niet gewoon veel te heet? Voel eens met je vingers aan het koellichaam van je GPU, misschien dat je dan je vingers wel gewoon verbrand of zo. Dit zijn van die 'artifacts' die ontstaan bij bijvoorbeeld overclocken, maar ook wanneer je GPU niet genoeg gekoeld wordt.

Profile

• mdj84nl
koeling kan het probleem niet zijn, aangezien 45 graden echt wel laag genoeg is.

Verwijderd

is het al opgelost? ik heb namelijk precies het zlefde probleem.

Verwijderd

ik heb maar een gare s3 erin gezet... want dat gezeik met die strepen regelde om het half een blauw scherm. ik zie maar een oplossing: een nieuwe kopen, was toch al van plan om een nieuwe te kopen maar asl iemand weet hoe je het oplost zou het fijn zijn!!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

kijk eens in je instelleingen (met WCPUID sisoft sandra e.d.) of Side-Band-Addressing of Fast-Writes aan staan??? zet ze is beide uit en probeer dan es... (ook met andere drivers)

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Verwijderd

HIGHGuY schreef op 03 januari 2004 @ 12:08:
kijk eens in je instelleingen (met WCPUID sisoft sandra e.d.) of Side-Band-Addressing of Fast-Writes aan staan??? zet ze is beide uit en probeer dan es... (ook met andere drivers)
ik heb nooit iets verandert daar dus snap niet dat dat het heeft kunnen zijn, heb nu een s3 erin zitten want met die gforce 3 ging het niet meer. ik kreeg trouwens niet de zelfde strepen als (hoe heet hij ook al weer), maar allemaal zwarte dunne strepen onwillekeurig over mijn scherm versprijd. en als mijn pc heel erg bezig is met grafische acticviteiten dan wordt dat heel erg en kan ik een blauw scherm krijgen.

Wat ook toevallig is, is dat hij gister opeens geen dvd speler meer zag en vanmorgen zette ik hem aan en zag ik ook geen brander meer.

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:40

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik heb dit probleem ook gehad, dan is gewoon je videokaart brak... Dus nicje, jij mag ook een nieuwe halen :)

Verwijderd

het is dus niet me vga maar me mobo ben ik bang, ik heb me vga in een ander mobo gedaan en daar doet hij het prima! als ik een pci kaart in me oude pc doe dan doet dat het ook... ik heb dus het idee dat me northbridge kapot is en dat verklaart gelijk waarom hij af en toe niks aan me ide kabels ziet..

Zometeen stop ik nog een andere videokaart in me mobo en kijk of hij het dna doet, zoniet dan ga ik binnen kort een nieuwe mobo halen(kut exile, boehoe, anders had ik nog garantie!!!)

Verwijderd

dus ik een andere agp kaart in me mobo gedaan: deed het perfect!

d8 ik: laat ik weer eens me oude kaart erin doen! doet hij het weer gewoon! snap echt niet wat dit veroorzaakt kan hebben...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 23:13:
dus ik een andere agp kaart in me mobo gedaan: deed het perfect!

d8 ik: laat ik weer eens me oude kaart erin doen! doet hij het weer gewoon! snap echt niet wat dit veroorzaakt kan hebben...
Een vuil connectorje of stofje misschien? Had je drivers of windows geherinstalleerd?

Verwijderd

ik weet het echt niet! het was plots, toen ik op een dag gewoon zat te internetten...

al met al, ik ben weer blij dat hij het doet. :p
Pagina: 1