Toon posts:

Temperatuur moederbord/processor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiedag,

Omdat ik mijn laptop vaak op schoot heb en gebruik terwijl deze in de tas staat heb ik een programma gedownload om de temperatuur van de pc in de gaten te houden. Nu geeft mijn moederbord een temperatuur van om en nabij de 52 graden aan, voor mijn processor ongeveer 10 graden. Voor mijn moederbord wordt er een waarschuwing gegeven, ook als mijn pc gewoon op het bureau staat en nauwelijks bezig is. Kan iemand mij vertellen wat de maximale temperatuur is van een moederbord en een processor? En 10 graden lijkt mij erg koel eigenlijk.. Ik gebruik het programma Hardware Sensors Monitor 4.1.3.3 Pro, heb een Pentium 4 met 2,66 Ghz. Gegevens over mijn moederbord ken ik niet, waar kan ik dat vinden (in WinXP)?

Alvast bedankt,

Tjobbe Meijer

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

/me Welkom op Got :)

Die temperaturen ogen een beetje erg onwaarschijnlijk. Kijk eens op de site van de producent van je laptop. De gegevens die je vraagt zijn daar vast en zeker op te vinden.

Laptops hebben, hoe kan het ook anders, andere moederborden dan 'normaal'. Het is dus moeilijk zoniet onmogelijk deze met een Desktop-PC moederbord te vergelijken.

ARME AOW’er

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Euhm waar te beginnen?
10° is waarschijnlijk een foute uitlzeing: de temperatuur van je laptop kan niet lager zijn dan de omgevingtemperautuur, omdat ie met lucht uit de omgeving gekoeld wordt. Daardoor weet je natuurlijk niet of je de andere uitlezing kan vertrouwen (waarschijnlijk niet).
Die 52 graden lijkt me sowieso veel voor een mobo, dus gok ik dat het de processor-waarde is, en dan is die zeker nog niet té heet.

Sowieso zijn de meeste van dat soort tooltjes niet echt bedoelt om op laptops te werken denk ik...

Om je ineens gerust te stellen: meestal is het thermisch design van laptops ehct wel goed overwogen doorde producenten, het komt zelden voor dat zij in normale omstandigheden echt te heet worden, en dan nog is het vaak garantie...

[ Voor 20% gewijzigd door the_stickie op 11-12-2003 23:29 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt ervanuit gaan dat 10 graden zeker niet klopt.
Derhalve vertrouw ik de waardes van dat progsel dus niet echt. Maar een P4 fikt niet snel door, die zal zichzelf terugklokken al hij te warm wordt. Dus zorgen maken over temperatuur zou ik niet doen. Doorfikken zal het niet.

Verwijderd

Lijkt mij dat je de sensors verwisseld hebt.
52 is een normale temperatuur voor een cpu.
10 zal wel de buitentemperatuur zijn.

Probeer MBM 5 eens

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 23:29 . Reden: toegift ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allen!

Tjobbe
Pagina: 1