Toon posts:

Wheel wil niet installeren... :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren heb ik zonder problemen m'n Thrustmaster FF Wheel geinstalleerd op m'n nieuwe Dell. Vandaag heb ik er een compleet nieuw systeem op gezet: alles eraf en weer schoon er op. En nu wil opeens, potverdorie, dat stuur NIET installeren! Vlak nadat er, na de herkenning van het stuur, een systeemherstelpunt wordt gemaakt, komt er een foutmelding... Ik heb dus echt wel de laatste drivers.

Daar snap ik nou geen reet van! Waarom gisteren wel op een Dell met allemaal rotzooi en waarom nu opeens niet op een schone XP installatie!

Teringzooi... Ik zit zowat 50 % van m'n computertijd te racen dus dat stuur MOET ik aan de praat krijgen! HELP!

Heb ik weer... gaat alles lekker vanavond en vlak voor het naar bed gaan zit ik opeens weer in de stress... Kan ik daar de hele klotenacht en dag over piekeren. Soms HAAT ik computers...

Verwijderd

Ik zal zeggen unstal hem en probeer hem opnieuw te instaleren.

Hier hebben we de zelfde race stuur perfect werken onder win98 en win2k met driver vesie 2.1 .

Verwijderd

Uninstall vervolgens opstarten in veilige modus en opnieuw proberen te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Help allemaal geen ene moer. Maar ik heb het nog niet in veilige modus geprobeerd...Kan dat...? Nooit geweten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hark_k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-10 17:25
Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 23:19:
Vlak nadat er, na de herkenning van het stuur, een systeemherstelpunt wordt gemaakt, komt er een foutmelding...
Wat voor foutmelding precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Marco K schreef op 12 december 2003 @ 00:11:
[...]

Wat voor foutmelding precies?
Wizard Nieuwe hardware gevonden
De hardware kan niet worden geinstalleerd
Er is een probleem met de installatie van deze hardware:
Guillemot Force Feedback Racing Wheel
Er is een fout opgetreden tijdens het installeren van het apparaat
Toegang geweigerd
Klik op voltooien als u de wizard wilt sluiten

(Dat van Guillemot klopt overigens gewoon bij Thrustmaster)

Wellicht heeft het wat te maken met 'Toegang geweigerd'. Ik heb ook regelmatig dat als ik iets installeer, dat er eenschermpje komt dat een bepaald file op read-only staat of dat een bepaald file niet kan worden gevonden (waarna je moet bladeren, en het bepaalde file er dus gewoon meteen staat: op OK drukken en het gaat gewoon goed ver). Vind ik wel vaag...

Is er iets mis met m'n 'toegangsmogelijkheden'? Ik heb maar 1 gebruiker op de pc, dus dan heb je toch automatisch alle rechten ook...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 07:32:
[...]

Wizard Nieuwe hardware gevonden
De hardware kan niet worden geinstalleerd
Er is een probleem met de installatie van deze hardware:
Guillemot Force Feedback Racing Wheel
Er is een fout opgetreden tijdens het installeren van het apparaat
Toegang geweigerd
Klik op voltooien als u de wizard wilt sluiten

(Dat van Guillemot klopt overigens gewoon bij Thrustmaster)

Wellicht heeft het wat te maken met 'Toegang geweigerd'. Ik heb ook regelmatig dat als ik iets installeer, dat er eenschermpje komt dat een bepaald file op read-only staat of dat een bepaald file niet kan worden gevonden (waarna je moet bladeren, en het bepaalde file er dus gewoon meteen staat: op OK drukken en het gaat gewoon goed ver). Vind ik wel vaag...

Is er iets mis met m'n 'toegangsmogelijkheden'? Ik heb maar 1 gebruiker op de pc, dus dan heb je toch automatisch alle rechten ook...?
Edit:
Het werkt... En ik ben er stomtoevallig achter wat het was. Denk ik. Op zich heb ik niets bijzonders gedaan: opeens ging de installatie gewoon door en werkte alles! Maar wat ik nu wel zag is dat het tijdens het maken van het systeemherstel punt fout ging! Want steeds, bij een bepaald file, als de balk 30 % vol was, brak hij af. En nu, zomaar opeens, zag ik het hele balkje vollopen! Dus... de volgende keer als zoeits gebeurd (of als ik het stuur ooit weer eens op een schoon XP wil installeren) dan doe ik systeemherstel gewoon uit.

Wat een ellende zeg... Gisteravond zo'n anderhalf uur mee bezig geweest... Tssssss...

Ik vraagh me overigens nog wel steeds af hoe het nou komt dat XP soms installatiebestanden niet kan vinden, terwijl de files er wel gewoon staan als je vervolgens gaat bladeren... Vreemde dingen, computers...

En o ja, die USB driver update heb ik in veilige modus uitgevoerd en toen werkte het wel, dus... Ook toen ik het vervolgens in gewone modus nog eens probeerde gaf 'ie aan dat alles okay was.
Pagina: 1