een ISDN vraag
Kan iemand mij vertellen wat ik niet goed doe....
De volgende situatie doet zich voor:
NT1 kastje ----> beneden in de kelder (doet het goed want de telefoon werkt er gewoon mee.)
Computer ----> boven met externe usb ISDN van kpn gekregen kastje
Vanaf de kelder is een kabel naar boven (was niet aangesloten). Die kabel bestaat uit 6 draden maar aangezien ISDN maar 4 draadjes nodig heeft (toch?) heb ik boven aan die kabel als volgt een ISDN kabeltje + stekkertje gezet:
Kabel Stekker
groen aan groen
rood aan rood
blauw aan zwart
geel aan geel
Beneden heb ik als volgt een gedeelte utp(rj45) kabel + stekkertje aan de kabel gezet om deze in de NT1 te pluggen:
Kabel Stekker
groen groen / wit
rood blauw
geel groen
blauw blauw / wit
Van die utp kabel heb ik dus de buitenste (beide kanten 2) draden weggelaten en gekeken naar hoe het bij de ISDN stekker boven zat.
Alleen hij doet het niet.....
Iemand een id???
Kan iemand mij vertellen wat ik niet goed doe....
De volgende situatie doet zich voor:
NT1 kastje ----> beneden in de kelder (doet het goed want de telefoon werkt er gewoon mee.)
Computer ----> boven met externe usb ISDN van kpn gekregen kastje
Vanaf de kelder is een kabel naar boven (was niet aangesloten). Die kabel bestaat uit 6 draden maar aangezien ISDN maar 4 draadjes nodig heeft (toch?) heb ik boven aan die kabel als volgt een ISDN kabeltje + stekkertje gezet:
Kabel Stekker
groen aan groen
rood aan rood
blauw aan zwart
geel aan geel
Beneden heb ik als volgt een gedeelte utp(rj45) kabel + stekkertje aan de kabel gezet om deze in de NT1 te pluggen:
Kabel Stekker
groen groen / wit
rood blauw
geel groen
blauw blauw / wit
Van die utp kabel heb ik dus de buitenste (beide kanten 2) draden weggelaten en gekeken naar hoe het bij de ISDN stekker boven zat.
Alleen hij doet het niet.....
Iemand een id???