interessante gedachte, maar je moet wel bedenken dat we het hiet niet over een soort Linux-versie hebben, maar over een DVD-speler, een ding dat je neerzet, stekker er indoet en het ding doet het. Ik denk dat Elta dan iets heeft van 'waarom zouden we dan zo'n SDK verspreiden :?' Daarnaast bestaat ook nog het risico van foute gemodde firmwares, waardoor Elta dan weer een slechte naam zou kunnen krijgen. Al met al niet echt interessant dus voor de fabrikant denk ik.
Klopt, maar komt het uiteindelijk niet allemaal op hetzelfde neer? Als je ziet wat mensen tegenwoordig met de firmware van NEC drives kunnen doen, is dit dan niet de volgende stap? En dan zou het vrijgeven van eventuele specificatie daarbij alleen maar helpen.The Evil Brain schreef op 13 januari 2004 @ 13:47:
interessante gedachte, maar je moet wel bedenken dat we het hiet niet over een soort Linux-versie hebben, maar over een DVD-speler, een ding dat je neerzet, stekker er indoet en het ding doet het.
Dat is denk ik het grootste punt. Het kost aardig wat inzet en je krijgt er misschien weer allemaal vragen bij op de service-desk.Ik denk dat Elta dan iets heeft van 'waarom zouden we dan zo'n SDK verspreiden :?'
Tja, dat is inderdaad een optie. Sowieso zit er een limiet aan het aantal keren dat je een drive kunt flashen. Geen idee of dat ook voor de drive geldt, maar het zijn wel allemaal dingen waar je rekening mee moet houden.Daarnaast bestaat ook nog het risico van foute gemodde firmwares, waardoor Elta dan weer een slechte naam zou kunnen krijgen. Al met al niet echt interessant dus voor de fabrikant denk ik.
Ik zit op dit moment meer dan everrr te denken over een divx dvd player.
Lees veel goeds over de nieuwe Hiteker 940 maar las ook hoop negatieve punten over de voorloper (920). Kiss komt er wat betreft divx speler heel goed uit geloof k maar daarvan is de mp3 support weer bagger schijnbaar..
Komt Lite-on nog met een nieuwe versie uit.. is die nog verkrijgbaar? Welk bedrijf levert ook nog steeds meeste goed firmware? Toch Kiss?
Graag advies/tips.. Zie door bomen ut bus niet meer
Lees veel goeds over de nieuwe Hiteker 940 maar las ook hoop negatieve punten over de voorloper (920). Kiss komt er wat betreft divx speler heel goed uit geloof k maar daarvan is de mp3 support weer bagger schijnbaar..
Komt Lite-on nog met een nieuwe versie uit.. is die nog verkrijgbaar? Welk bedrijf levert ook nog steeds meeste goed firmware? Toch Kiss?
Verwijderd
Ik denk om de Hiteker 1900, deze heb ik zelf ook en idd de afstandbediening moet ik er bijna mee rechtvoor gaan zitten om wat te doen (hiteker het heet niet voor niets afstandsbedieningChadi schreef op 07 januari 2004 @ 16:46:
Om welk Type Hiteker gaat het? Ik heb gelezen dat die oudere versies niet alles spelen, maar dat die nieuwe (940 bijv.) alles zonder problemen pakt
Ik zit er over te twijfelen om deze toch terug te brengen. Weet er iemand een goeie budget dvd speler (die yamada die hier veel besproken wordt zit net boven het budget) onder de 100 euro? Ik zag bij de Mediamarkt ook een SEG staan van 49 euro maar persoonlijk heb ik nooit van dit merk gehoord, maar naamsbekendheid zegt niet alles.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 20:42 ]
Ik heb de Yamada gekocht. Ik had deze topic gestart omdat ik het eigenlijk ook allemaal niet wist. Ik weet niet precies wat voor eisen jij hebt voor je speler, maar ik ben meer dan tevreden over de yamada. perfect ding!funrider schreef op 13 januari 2004 @ 20:38:
ik heb gekozen voor de Philips DVD737 (zie ook het topic daarover), nadat ik eerst op de Kiss DP450 zat. Belangrijkste punten voor mij waren:funrider schreef op 13 januari 2004 @ 20:38:
-de prijs: die zat toen ik m kocht 30-40 euro onder de DP450
-de naamsbekendheid: philips is toch veel bekender en groter -> betere/makkelijkere support en meer winkels verkopen het
-de kwaliteit: deze is gewoon goed en hij doet wat ie moet doen, itt tot de Kiss in zijn eerste periode (is nu beter)
Belangrijkste informatie naar mijn mening:
- Leest alle DVD's en DivX/Xvid films?
- Zo niet, bij anderen wel?
- Leest beschadigde DVD/CD's zonder problemen?
- Vastlopers gehad?
- Indien ja, Reden bekend?
- Ondertiteling DivX
- Goede weergave bij meerdere regels?
- Ondertiteling DVD
- Beeldkwaliteit op of aanmerkingen?
- Geluidskwaliteit op of aanmerkingen?
- Overige op of aanmerkingen...
Om de een of andere reden verschillen alle spelers van elkaar ondanks van hetzelfde merk en type. De antwoorden zullen dan misschien ook erg verschillen, de reden van deze reply is om een totaal overzicht te krijgen van de vele topic's onder 1 uiteindelijk antwoord. Waaruit anderen dan kunnen beslissen welke minpunten ze voor lief willen nemen en welke dan zeker afvalt...
- Vastlopers gehad?
- Indien ja, Reden bekend?
- Ondertiteling DivX
- Ondertiteling DVD
Om de een of andere reden verschillen alle spelers van elkaar ondanks van hetzelfde merk en type. De antwoorden zullen dan misschien ook erg verschillen, de reden van deze reply is om een totaal overzicht te krijgen van de vele topic's onder 1 uiteindelijk antwoord. Waaruit anderen dan kunnen beslissen welke minpunten ze voor lief willen nemen en welke dan zeker afvalt...
edit:
Ik ben eigenlijke alle 'gebruikers ervaring' sites al afgeweest van verschillende DVD/DivX-Spelers. Maar een duidelijk overzicht is moeilijk te krijgen.
Ik ben eigenlijke alle 'gebruikers ervaring' sites al afgeweest van verschillende DVD/DivX-Spelers. Maar een duidelijk overzicht is moeilijk te krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door vegterb op 18-01-2004 01:09 ]
My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties
Ik weet niet of het al vermeld is, maar ik zag gisteren bij de Mediamarkt in Enschede een loomax dvd/divX speler voor 79 euro
Ik had hem alleen niet gekocht omdat er geen 6 kanaals aparte analoge uitgang op zat om hem aan te sluiten op me reciever
Me receiver heeft geen dolby digital decoder ingebouwd, maar wel een 6 kanaals descrete input.
Ik had hem alleen niet gekocht omdat er geen 6 kanaals aparte analoge uitgang op zat om hem aan te sluiten op me reciever
Me receiver heeft geen dolby digital decoder ingebouwd, maar wel een 6 kanaals descrete input.
Verwijderd
Features:Bartjuh schreef op 18 januari 2004 @ 10:54:
Ik weet niet of het al vermeld is, maar ik zag gisteren bij de Mediamarkt in Enschede een loomax dvd/divX speler voor 79 euro![]()
Ik had hem alleen niet gekocht omdat er geen 6 kanaals aparte analoge uitgang op zat om hem aan te sluiten op me reciever![]()
Disc Type DVD/DivX/MPEG4/CDR/CDRW/MP3/CD/Photo CD (JPEG)
Supports DivX version 3.X, 4.X or later files on CD (ISO 9660/without QPEL and GMC)
Output Channels (2ch)
Dolby Digital Decode
DTS Output
Digital Video Processing (10 bit)
Digital Audio Processing (24 bit 96 kHz)
Video Format (4:3, 16:9)
PAL/NTSC compatible
Child Lock
On Screen Display
Languages Selection for Audio and Subtitles
Multi Function Display
Connections: Audio Out Stereo, Video Out, Euro Scart
Measurement: 430 x 48 x 256 mm
Weight: 2,9kg
geen xvid..
MPEG4 = Xvid...Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 13:27:
[...]
Features:
Disc Type DVD/DivX/MPEG4/CDR/CDRW/MP3/CD/Photo CD (JPEG)
Supports DivX version 3.X, 4.X or later files on CD (ISO 9660/without QPEL and GMC)
Output Channels (2ch)
Dolby Digital Decode
DTS Output
Digital Video Processing (10 bit)
Digital Audio Processing (24 bit 96 kHz)
Video Format (4:3, 16:9)
PAL/NTSC compatible
Child Lock
On Screen Display
Languages Selection for Audio and Subtitles
Multi Function Display
Connections: Audio Out Stereo, Video Out, Euro Scart
Measurement: 430 x 48 x 256 mm
Weight: 2,9kg
geen xvid..
ik begrijp je bedoeling niet helemaal, maar ik wil het wel ff beantwoorden voor de Philips DVD737
vegterb schreef op 18 januari 2004 @ 01:07:
Belangrijkste informatie naar mijn mening:
ja, tot nu toe wel. 1 keer gehad dat ie het geluid niet pakte (MP3) echter andere films met dit geluid doet ie wel gewoon
beschadigd geen idee, vieze wel
- Vastlopers gehad?
1x, kwam door verkeerd gebrande cd (deed 't op pc ook niet). Voor de rest niet meer
- Ondertiteling DivX
- Kleur
Geel
niet echt, hij breekt snel af waardoor het al snel op 3 of 4 regels komt
- Ondertiteling DVD
- Kleur
wit met zwarte outline
ja, geen problemen hiermee
nope, gewoon goed, ook geen last gehad van artifacts oid
nee, is ook gewoon goed
mooi dun, en compatible met universeel-dvd-ab-protocol (oftewel: ik kan 'm ook met mijn Loewe-ab besturen)
Ik heb deze speler ondertussen al 2 maanden en ben nog steeds erg tevreden erover. Op dit moment heb ik hem op mijn normale stereo-installatie aangesloten, maar ben ik op zoek naar een goede 5.1 set met ingebouwde versterker.Bartjuh schreef op 18 januari 2004 @ 10:54:
Ik weet niet of het al vermeld is, maar ik zag gisteren bij de Mediamarkt in Enschede een loomax dvd/divX speler voor 79 euro![]()
Ik had hem alleen niet gekocht omdat er geen 6 kanaals aparte analoge uitgang op zat om hem aan te sluiten op me reciever![]()
Maar het belangrijkste vind ik nog altijd dat deze speler alles wat ik er tot nu toe ingedaan heb ook afspeelt
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Het gaat erom dat er een duidelijke vergelijking komt met wat de algehele kwaliteit een beetje is, het natuurlijk niet alleen om de DivX maar ook om afspelen van DVD's en beeldkwaliteit. Ik heb een aantal punten genoteerd na het lezen van ruim 100 pagina's over de Philips, Yamada en de |K|I|S|S|.The Evil Brain schreef op 18 januari 2004 @ 14:45:
ik begrijp je bedoeling niet helemaal, maar ik wil het wel ff beantwoorden voor de Philips DVD737
[...]
Ik hoop dat het een beetje klopt, er kan een discussie over ontstaan, maar dit zijn puur ervaringen die anderen gehad hebben. Er zijn er altijd met alleen maar problemen en er zijn er altijd zonder enig probleem. Als je het echt ergens niet mee eens bent of iets waarvan je zeker weet (100%) laat het dan even weten:
- Philips DVD 737
- Gele ondertiteling en Geen Schaduw
- Ondertiteling bestaat uit 3 regels i.p.v. 2
- Bij ondertiteling vallen soms woorden weg bij te veel tekst
- Beeldkwaliteit in verhouding met andere: Matig (Artifacts)
- Soms vastlopen DivX films
- Springen in tijd in films zorgt soms voor vastlopen of stoppen
- Door snel door menu's te zappen kan hij vastlopen
+ Hoger Bitrates dan andere spelers
+ Leest DVD's met meedere DivX films
- Yamada DVX-6000
- Speelt geen (S)VCD vanaf DVD af
- Moeite met ondertiteling DivX/Xvid (Nieuwe Firmware verbeterd dit)
- Ervaring met slecht afspelen DivX/DVD (Geen beeld en/of Geluid)
/ Ondertiteling DVD afgebeeld met witte tekst in zwart vlak
+ Goede beeldkwaliteit DivX bijna gelijk aan DVD
+ Speelt vrijwel alle films zonder moeite af, ongeacht leeftijd cd's
+ Regiovrij
KISS DVD/DivX-Spelers
- 5.1 is alleen verkrijgbaar via optisch uit of coaxiaal uit
- Flashen om regio vrij te krijgen
- Moeite met afspelen DVD's (Verschillende typen en merken)
- DivX 3.11 Hapert af en toe
- Reageert of veel afstandbedieningen
- Soms korrelig beeld (Artifacts)
- Wordt warm en moet dus vrij staan
+ Goed beeld voor DivX en Xvid Films
+ DP-1000 is regiovrij
+ Veel problemen opgelost met nieuwe firmware
+ Veel verschillende mogelijkheden (Netwerk, Radio, e.d.)
edit:
Als ik het zo zie, wordt het nu nog kiezen tussen de Philips en de Yamada, kwaliteit gaat boven kwantiteit!
Als ik het zo zie, wordt het nu nog kiezen tussen de Philips en de Yamada, kwaliteit gaat boven kwantiteit!
[ Voor 4% gewijzigd door vegterb op 18-01-2004 18:44 ]
My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties
Dat doet de yamada ook.vegterb schreef op 18 januari 2004 @ 18:43:
[...]
- Philips DVD 737
philips 737 is ook regiovrij te maken. Even in topic over deze speler kijken.
Heb hem zelf en bevalt prima.
Heb hem zelf en bevalt prima.
Ik adviseer je om in ieder geval geen 737 aan te schaffen totdat Philips de huidige kwaliteitsproblemen heeft opgelost met een nieuwe firmware upgrade.
Zelfde film , zelfde TV --> verschil tussen een DP-450 en een 737 is hemelsbreed.
(Volgens een Frans forum heeft Philips per ongeluk de post-processing uitgezet in de laatste firmware update en waren deze problemen er eerder niet.)
Well , dat waren mijn 2 centen....
Zelfde film , zelfde TV --> verschil tussen een DP-450 en een 737 is hemelsbreed.
(Volgens een Frans forum heeft Philips per ongeluk de post-processing uitgezet in de laatste firmware update en waren deze problemen er eerder niet.)
Well , dat waren mijn 2 centen....
Verwijderd
Nou ik ga hem vanmiddag ook maar halen denk ik (voor 89 euro bij MediaMarkt Leeuwarden). Ben zeer benieuwd naar de prestaties. Mooie budget-dvd player met divx ondersteuning!speedme schreef op 18 januari 2004 @ 14:52:
[...]
Ik heb deze speler ondertussen al 2 maanden en ben nog steeds erg tevreden erover. Op dit moment heb ik hem op mijn normale stereo-installatie aangesloten, maar ben ik op zoek naar een goede 5.1 set met ingebouwde versterker.
Maar het belangrijkste vind ik nog altijd dat deze speler alles wat ik er tot nu toe ingedaan heb ook afspeelt
Als er meer mensen zijn die ervaring hebben met deze LOOMAX speler dan lees ik dat graag.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2004 12:36 ]
Verwijderd
Wanneer komen er eigenlijk standalone DivX-spelers die ook kunnen opnemen van tv in divx/mpeg4 formaat?
En wanneer komen er standalone Divx-spelers die kunnen opnemen in mpeg2 formaat? Kan iemand mij hier een antwoord op geven.
Ondersteuren divx spelers trouwens .ogm files want dat is precies iets wat niemand me kan vertellen.
En wanneer komen er standalone Divx-spelers die kunnen opnemen in mpeg2 formaat? Kan iemand mij hier een antwoord op geven.
Ondersteuren divx spelers trouwens .ogm files want dat is precies iets wat niemand me kan vertellen.
Wel moet je even kijken of divx ook fullscreen wordt afgespeeld, zoniet dan moet je even de nieuwste firmware van de site afhalenVerwijderd schreef op 19 januari 2004 @ 12:28:
[...]
Nou ik ga hem vanmiddag ook maar halen denk ik (voor 89 euro bij MediaMarkt Leeuwarden). Ben zeer benieuwd naar de prestaties. Mooie budget-dvd player met divx ondersteuning!
Als er meer mensen zijn die ervaring hebben met deze LOOMAX speler dan lees ik dat graag.
http://www.loomax.com
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
vegterb schreef op 18 januari 2004 @ 18:43:
[...]
- Philips DVD 737
- Gele ondertiteling en Geen Schaduw
- Bij ondertiteling vallen soms woorden weg bij te veel tekst
- Beeldkwaliteit in verhouding met andere: Matig (Artifacts) nogmaals, ik kan niet vergelijken maar ik heb dit serieus nog nooit gezien op die van mij! ik kijk dan ook voornamelijk hoge-kwaliteit-films, maar heb ook een paar mindere (DIVX 3.11 ipv Xvid) gezien, en die zien er natuurlijk wel lelijker uit, maar niet echt slecht ofzo
- Soms vastlopen DivX films nog nooit gemerkt dus
- Springen in tijd in films zorgt soms voor vastlopen of stoppen ook nog nooit gemerkt
- Door snel door menu's te zappen kan hij vastlopen nooit gemerkt, maar ook nooit uitgeprobeerd
+ Hoger Bitrates dan andere spelers
Verwijderd
Jep. Dat zal ik zeker doen. Gisteren even wat getest.. werkt allemaal prima!speedme schreef op 19 januari 2004 @ 18:08:
[...]
Wel moet je even kijken of divx ook fullscreen wordt afgespeeld, zoniet dan moet je even de nieuwste firmware van de site afhalen
http://www.loomax.com
Ik heb zelf de H&B DX-3110 DVD/ivX player.
Op zich ben ik erg tevreden. Tot nu draaie alle films die ik geprobeerd heb gewoon goed.
Alleen het laten werken van ondertiteling heb ik nog niet voor elkaar gekregen.
Ik weet eigenlijk niet eens of het kan
Heb H&B al een mail gestuurt , maar geen reactie.
Fil en sub heb ik trouwens het zelfde genoemd. (heb al .SUB, SSA en . SRT geprobeerd)
Wel heb ik een franse forum gevonden waar veel over deze speler gesproken wordt. Het probleem is dat ik geen woord frans kan lezen.
Misschien dat iemand van jullie even zoeken kan ik deze forum of er iets overgesproken wordt
http://forum.surdvd.com/viewforum.php?f=35
Ik heb al trouwens de laaste firmware geinstalleerd
Op zich ben ik erg tevreden. Tot nu draaie alle films die ik geprobeerd heb gewoon goed.
Fil en sub heb ik trouwens het zelfde genoemd. (heb al .SUB, SSA en . SRT geprobeerd)
Wel heb ik een franse forum gevonden waar veel over deze speler gesproken wordt. Het probleem is dat ik geen woord frans kan lezen.
Misschien dat iemand van jullie even zoeken kan ik deze forum of er iets overgesproken wordt
Verwijderd
* Zoals al eerder vermeldt speelt de Yamada wel (S)VCDs vanaf DVD.vegterb schreef op 18 januari 2004 @ 18:43:
[...]
- Yamada DVX-6000
- Speelt geen (S)VCD vanaf DVD af
- Moeite met ondertiteling DivX/Xvid (Nieuwe Firmware verbeterd dit)
- Ervaring met slecht afspelen DivX/DVD (Geen beeld en/of Geluid)
/ Ondertiteling DVD afgebeeld met witte tekst in zwart vlak
+ Goede beeldkwaliteit DivX bijna gelijk aan DVD
+ Speelt vrijwel alle films zonder moeite af, ongeacht leeftijd cd's
+ Regiovrij
* Ik weet niet wat je bedoelt met 'Moeite met ondertiteling DivX/Xvid', maar ik heb nog geen problemen gehad met het afspelen van de ondertiteling. Het enige is dat de ondertiteling soms inderdaad uit 3 regels bestaat en dat de tekst soms nogal vreemd wordt afgebroken ('?' op een nieuwe regel bijv.)
* Het slecht afspelen van DVD lijkt me stug. Zeker het afspelen van DVDs kan bijna geen problemen opleveren. De DVD standaard wordt
a) of ondersteund (en dus spelen alle DVDs af) of
b) niet ondersteund (waardoor geen enkele DVD afspeelt).
Het afspelen van alleen audio of alleen beeld bij DVD playback lijkt me nogal stug. Daarnaast is al meerdere keren vermeld dat de Yamada veel beter met beschadigde DVDs kan omgaan dan de Philips 737.
Bij het afspelen van DivX kan het natuurlijk voorkomen dat sommige films niet afspelen, maar dat is ook niet zo vreemd gezien de hoeveelheid aan mogelijke coderingen van beeld en geluid.
Misschien is het zinvol om eens een serie test DivX files te maken met verschillende coderingen (AC3, VBR MP3, varierende bitrates etc.) en die op de verschillende spelers los te laten. Dan kun je tenminste de spelers op basis van vergelijkbare resultaten naast elkaar zetten.
tip: http://babelfish.altavista.comseninha schreef op 20 januari 2004 @ 14:26:
Misschien dat iemand van jullie even zoeken kan ik deze forum of er iets overgesproken wordt![]()
[ Voor 31% gewijzigd door The Evil Brain op 20-01-2004 18:02 ]
Bij de loomax moet je de sub selecteren in het menu en dan op de BA op ANGLE drukken. Er verschijnt dan een melding op het scherm "divx subtitle selected"seninha schreef op 20 januari 2004 @ 14:26:
Misschien dat iemand van jullie even zoeken kan ik deze forum of er iets overgesproken wordt![]()
Misschien werkt het ook voor de H&B.
Anders moet je eens hier kijken (Duits forum) :
http://www.dvdboard.de/fo...cf70130c44363&forumid=115
Is er al .. Moet je ff zoeken op www.gooddvdstuff.comVerwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 15:45:
[...]
Misschien is het zinvol om eens een serie test DivX files te maken met verschillende coderingen (AC3, VBR MP3, varierende bitrates etc.) en die op de verschillende spelers los te laten. Dan kun je tenminste de spelers op basis van vergelijkbare resultaten naast elkaar zetten.
Dat is nou net het probleem. Als ik naar files zoek dan zie ik alleen de AVI staan en verder niets , dus kan niet de ondertiteling uitkiezen.speedme schreef op 20 januari 2004 @ 21:41:
[...]
Bij de loomax moet je de sub selecteren in het menu en dan op de BA op ANGLE drukken. Er verschijnt dan een melding op het scherm "divx subtitle selected"
Misschien werkt het ook voor de H&B.
Anders moet je eens hier kijken (Duits forum) :
http://www.dvdboard.de/fo...cf70130c44363&forumid=115
Zal vanavond ff proberen met ANGLE
Verwijderd
Hmm, ik kan niet echt vinden dat er een volledige test is gedaan met verschillende formats op de diverse DivX spelers... Het lijkt meer een KISS forum site.Fuzz10 schreef op 20 januari 2004 @ 23:32:
[...]
Is er al .. Moet je ff zoeken op www.gooddvdstuff.com
yep, maar ze hebben wel een test-cd ....Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 13:38:
[...]
Hmm, ik kan niet echt vinden dat er een volledige test is gedaan met verschillende formats op de diverse DivX spelers... Het lijkt meer een KISS forum site.
De Elta 8883 MP4 komt volgens Elta Duitsland vanaf april dit jaar in Nederland in de verkoop.
Heb je 'm inmiddels binnen? Ben benieuwd naar je reviewVerwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 01:09:
[...]
Ik krijg over een paar dagen de eerder in di topic genoemde elta 8883 speler in de bus. Volgens de duitse pers en enkele duitse fora moet dit momenteel een geweldige speler zijn. Ik ben sinds bijna 2 jaar in het bezit van een Xcard (PCI kaart met een Sigma mpeg 4 decoder chip) en heb daarmee denk ik wat ervaring en vergelijkingsmateriaal. Tenzij jullie er niet op zitten wachten zal ik es proberen er een goede review over te schrijven en hier en eventueel op een website te posten. ETA 1 week.
I'm just taking care of business
*Kick*
Veel lovende woorden over de yamada 6000, nu is er ook een yamada 6600 uit, en deze heeft wel de verbeterde chipset.
Zit te wachten tot hij te bestellen is in nederland.
Zie ook: Yamada DVX-6600
Dus mocht je nog geen keuze gemaakt hebben, dit lijkt me wel een aanrader.
Veel lovende woorden over de yamada 6000, nu is er ook een yamada 6600 uit, en deze heeft wel de verbeterde chipset.
Zit te wachten tot hij te bestellen is in nederland.
Zie ook: Yamada DVX-6600
Dus mocht je nog geen keuze gemaakt hebben, dit lijkt me wel een aanrader.
Beauty is in the eyes of the beholder..... is Windows echt de grootste bètatest ooit???
De Elta 8883 is zo te zien bij www.schlecker.com te bestellen. Hij kost daar 104,99 euro. Schlecker rekent nooit verzendkosten, dus dat is ook meteen de totaalprijs. Nieuwe klanten kunnen alleen per creditcard betalen, maar als je al een account hebt lopen (en eerder iets besteld hebt) kan het gewoon via acceptgiro.
Heeft er iemand al ervaring met de Elta 8883? Je leest namelijk wel een paar berichten over de Yamada 6600, maar die schijnt een nogal zwak dvd-laatje te hebben. Ze hebben allebei wel dezelfde chipset.
Heeft er iemand al ervaring met de Elta 8883? Je leest namelijk wel een paar berichten over de Yamada 6600, maar die schijnt een nogal zwak dvd-laatje te hebben. Ze hebben allebei wel dezelfde chipset.
[ Voor 8% gewijzigd door eborn op 05-03-2004 12:21 ]
Verwijderd
ik heb een andere gevonden namelijk de XORO HDL 400 PRO met de laatste gecertificeerde divx,xvid MTK chipset, 24 mnd garantie, zwart of zilver, VGA, SCART, RGB aansluiting, 5.1 sound, caraoke en verder alles wat er maar mogelijk is op dvd, vcd enz enz enz, op dit moment DE speler.
mogelijkheid tot meerdere ondertitels afspelen (srt bestanden ergens gelezen op review site)
zie site
http://www.xoro.de/product/dvd.prod
mogelijkheid tot meerdere ondertitels afspelen (srt bestanden ergens gelezen op review site)
zie site
http://www.xoro.de/product/dvd.prod
Jongens en meisjes ik weet niet of jullie in de gaten hebben maar, de CD uitwerp la en Display van volgende spelers zijn zelfde, Yamada DVX-6600, Elta 8883 en Xoro HSD 400 Pro
Waarschijnlijk worden ze in de zelfde fabriek in elkaar geramd, en hier en daar verschillende opties toegevoegd
Bovendien beweren ze bij Elta 8883 en Xoro HSD 400 pro dat ze Progressive Scan hebben maar dat is dus niet zo lees paar sites af kom je van zelf achter.
@ tbpot
Geloof me als een speler karaoke aansluitingen heeft hoeft niet te betekenen dat die speler De spelers is
...
Die dingen hebben allemaal zelfde chipset en la en display.
Dus kijk zelf wat je mooiste vind, kijk ook of je karaoke nodig heb
en dan beslis welke je neemt.
Oh ik heb Yamada gekozen... waarom? Omdat ze bij 6000 meer uitpersten van zelfde chipset als Philips en ik ben overtuigd dat ze bij 6600 dat ook gaan doen, tijd zal in iedere geval leren.
Waarschijnlijk worden ze in de zelfde fabriek in elkaar geramd, en hier en daar verschillende opties toegevoegd
Bovendien beweren ze bij Elta 8883 en Xoro HSD 400 pro dat ze Progressive Scan hebben maar dat is dus niet zo lees paar sites af kom je van zelf achter.
@ tbpot
Geloof me als een speler karaoke aansluitingen heeft hoeft niet te betekenen dat die speler De spelers is
Die dingen hebben allemaal zelfde chipset en la en display.
Dus kijk zelf wat je mooiste vind, kijk ook of je karaoke nodig heb
Oh ik heb Yamada gekozen... waarom? Omdat ze bij 6000 meer uitpersten van zelfde chipset als Philips en ik ben overtuigd dat ze bij 6600 dat ook gaan doen, tijd zal in iedere geval leren.
Ik zag daarnet deze staan:
Yamakawa 365:
MPEG4 3.11/4/5.x; AVI; XviD
DVD, CD, MP3, VCD, SVCD
JPEG Picture CD
CD-R/CD-RW kompatibel
DVD-R/RW, DVD+R/RW kompatibel
Kodak Picture CD; JPEG Daten CD
Scart Anschluss für RGB und Componenten Video Ausgabe
DVI-D digitaler Video Ausgang
Dolby Digital AC3; DTS digital out
S-Video und Composite-Ausgang
TV-Standards: PAL/NTSC
Progressive Scan 480p, 576p, 720p 1080i über DVI und Component Video
Pan&Scan, Letterbox und 16:9 Widescreen - Bildformat
10 bit Video D/A-Wandler
Zoom-Funktion
JPEG Auflösungen 640x480, 1280x960, 2272x1704 bis 5MegaPixel
Stufenlose Einstellung von Bildformat und Bildpositionierung
MP3 und JPEG (auf CD-R/RW, DVD-R/RW und DVD+R/RW)
DTS - Digitalausgang
Optischer und koaxialer Digitalausgang
RCA Audio-Ausgänge (2-fach)
Onscreen-Menu Deutsch
Fernbedienung
100~240VAC Universal Netzspannung
Is nu te koop voor ~ 120 euro in Duitsland. Deze lijkt mij ook wel ok. Iemand hier ervaring ermee?
Yamakawa 365:
MPEG4 3.11/4/5.x; AVI; XviD
DVD, CD, MP3, VCD, SVCD
JPEG Picture CD
CD-R/CD-RW kompatibel
DVD-R/RW, DVD+R/RW kompatibel
Kodak Picture CD; JPEG Daten CD
Scart Anschluss für RGB und Componenten Video Ausgabe
DVI-D digitaler Video Ausgang
Dolby Digital AC3; DTS digital out
S-Video und Composite-Ausgang
TV-Standards: PAL/NTSC
Progressive Scan 480p, 576p, 720p 1080i über DVI und Component Video
Pan&Scan, Letterbox und 16:9 Widescreen - Bildformat
10 bit Video D/A-Wandler
Zoom-Funktion
JPEG Auflösungen 640x480, 1280x960, 2272x1704 bis 5MegaPixel
Stufenlose Einstellung von Bildformat und Bildpositionierung
MP3 und JPEG (auf CD-R/RW, DVD-R/RW und DVD+R/RW)
DTS - Digitalausgang
Optischer und koaxialer Digitalausgang
RCA Audio-Ausgänge (2-fach)
Onscreen-Menu Deutsch
Fernbedienung
100~240VAC Universal Netzspannung
Is nu te koop voor ~ 120 euro in Duitsland. Deze lijkt mij ook wel ok. Iemand hier ervaring ermee?
pfew...
heb ff alles gelezen omtrent kiss, yamada en philips divx-players...
volgens mij er geen merk/model waar niets over te klagen valt.
persoonlijk heeft de kiss dp-1000 mijn voorkeur.
Ik vind het wel gek dat op www.divxplayer.nl bij vrijwel alle spelers het volgende staat:"*QP (Quarter Pexel) wordt (nog) niet ondersteund."
Behalve de spelling van "pixel" vind ik het vreemd dat er "(nog)" staat.
Is het niet zo dat het met de chip aan boord van de apparaten QP sowieso niet mogelijk is? Is het een lekkermaker?
De duurdere kiss modellen bieden op zich interessante mogelijkheden, maar de klachten geven mij een indruk dat het een "technology-to-soon" is. Die remmende voorsprong laat ik ff aan me voorbij gaan.
Als ik zou weten welke ik het beste voor een strakke prijs zou kunnen kopen ging ik nu naar de winkel. Als iemand de behoefte heeft mijn twijfel (en ongetwijfeld ook van andere) weg te nemen dan lees ik dat graag....
volgens mij er geen merk/model waar niets over te klagen valt.
persoonlijk heeft de kiss dp-1000 mijn voorkeur.
Ik vind het wel gek dat op www.divxplayer.nl bij vrijwel alle spelers het volgende staat:"*QP (Quarter Pexel) wordt (nog) niet ondersteund."
Behalve de spelling van "pixel" vind ik het vreemd dat er "(nog)" staat.
Is het niet zo dat het met de chip aan boord van de apparaten QP sowieso niet mogelijk is? Is het een lekkermaker?
De duurdere kiss modellen bieden op zich interessante mogelijkheden, maar de klachten geven mij een indruk dat het een "technology-to-soon" is. Die remmende voorsprong laat ik ff aan me voorbij gaan.
Als ik zou weten welke ik het beste voor een strakke prijs zou kunnen kopen ging ik nu naar de winkel. Als iemand de behoefte heeft mijn twijfel (en ongetwijfeld ook van andere) weg te nemen dan lees ik dat graag....
watskeburt
Verwijderd
Ik ben alles al meer dan 2 jaar aan het volgen en mijn samenvatting is als volgt:guz schreef op 28 juni 2004 @ 14:44:
- Philips 720 SA is het beste, op nog wat ondertitel-probleempjes na. Ze hebben de MediaTek chipset met GMC/QPel support.
- KiSS is al jaren bezig met veel features, maar nog steeds niet 1 versie die echt stabiel is op alle formaten. Wel geinig materiaal met inmiddels netwerk-ondersteuning en de mogelijkheid om op te nemen (ter vervanging van je videorecorder).
- Hiteker is een goedkope en goede oplossing.
- Yamada lijkt erg veel op de 720SA (zelfde chipset) maar wat onbekender en wat minder degelijk in elkaar gezet.
- JVC, LiteOn etc. etc. is allemaal wel grappig bedoeld, maar niets in vergelijking met de rest.
Groetjes!
kijk hier maar eens: http://www.kieskeurig.nl/...9E7D5C1256E7B001EDF1B.htmBiG-GuY schreef op 11 augustus 2004 @ 16:13:
waar is de philips 720SA goed(koop) leverbaar?
goedkoopste is 157 euro.
Viva la Netherlands!
lekker op tijdCansu schreef op 30 augustus 2004 @ 22:54:
[...]
kijk hier maar eens: http://www.kieskeurig.nl/...9E7D5C1256E7B001EDF1B.htm
goedkoopste is 157 euro.
Dus ik denk dat ie al een beslissing heeft gemaaktYamada DVX-6600 +PhilipsA2.610
Verwijderd
Was ook al een tijd aan het kijken sinds de Philips DVD737 maar de problemen met de ondertitels hielden me tegen om er één te kopen,heb nu maar een Xbox gekocht en gemod (chip,grotere harddisk en een andere stillere fan) en dit bevalt prima,leest alles en geen problemen met ondertitels.
Verwijderd
Ik heb laatst geinformeerd. Ze kunnen hem gewoon bestellen bij Expert, en dan kost hij wel 189 euro. Uiteraard is het via internet en die budgetwinkels een stuk goedkoper, maar ik heb liever een echte winkel in de buurt. Misschien zijn er meer mensen die er zo over denken.BiG-GuY schreef op 11 augustus 2004 @ 16:13:
waar is de philips 720SA goed(koop) leverbaar?
Ik vind deze erg goed voor zijn geld.
Speelt tot nu toe alles perfect af en vind hem ook snel reageren:
[rml][ Divx/dvd-player] Medion MD7457[/rml]
Alleen (nog) geen .srt support, maar dat maakt mij niet veel uit.
Speelt tot nu toe alles perfect af en vind hem ook snel reageren:
[rml][ Divx/dvd-player] Medion MD7457[/rml]
Alleen (nog) geen .srt support, maar dat maakt mij niet veel uit.
Het is me op deze speler een keer gelukt met een SMI subtitle gebrand met een korte bestandsnaam op een 100% ISO CD met dezelfde naam als de film. Dus FILM.AVI en FILM.SMIseninha schreef op dinsdag 20 januari 2004 @ 14:26:
De conversie had ik gedaan met subtitle workshop maar er zaten wel veel fouten in.