Toon posts:

[visual studio] defaultFeature error in installer op win98

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem. Met Visual Studio .Net Architect heb ik een C#-applicatie gemaakt. Deze maakt gebruik van de standaard .Net-library, alsmede COM- en ActiveX interop met het Internet Explorer component (AxInterop.ShDocVw.dll, Interop.SHDocVw.dll en ShDocVw.dll). Daarnaast wordt er nog een custom zip-component gebruikt (SharpZipLib).

Mijn programma werkt helemaal goed. Geen enkel probleem.

Nu heb ik voor deze applicatie een installer gebouwd (eveneens in Visual Studio). Deze voegt een paar simpele registry keys toe aan HKEY_LOCAL_MACHINE, en installeert de applicatie in C:\Program Files. Zonodig wordt .Net geïnstalleerd d.m.v. een launch condition en dotnetfx.exe.

Deze installer werkt prima op Windows XP. Gebruik ik hem echter in Windows 98 (van 'classic' tot SE met alle updates) dan geeft hij vlak voor het eind van de installatie de volgende fout:

code:
1
2
Could not write value defaultFeature to key UNKNOWN\Features\D88c09414c5d5A4696cc640c4b713f9.
Verify that you have sufficient access to that key, or contact your support personnel.

Het lijkt er dus op dat hij een bepaalde registry key niet kan wegschrijven. Ik heb deze niet gedefinieerd; het is iets dat Windows installer zelf doet. Je kan op "continue" klikken, waarna de installatie verder gaat. Als je het programma dan opstart, verschijnt de installer weer, en verschijnt weer dezelfde error. Klik je dan op "ignore", dan start het programma, dat vervolgens gewoon zonder problemen werkt...

...dit is dus wel een probleem, aangezien dit programma door honderden (ik denk zelfs eerder duizenden) mensen gebruikt gaat worden, waarvan de meesten waarschijnlijk nog op Windows 98 draaien. Dit kunnen we natuurlijk niet op deze manier op cd zetten...

Op internet vind ik hier helemaal niets over, behalve dat het bij één of ander spel ook wel eens voorkwam. Als ik zoek op "defaultFeature" in GoT vind ik ook niets. Het lijkt me dus een erg zeldzaam probleem.

Nu de moeilijke vraag: wat zou dit kunnen zijn? Heeft één van jullie een idee waardoor dit veroorzaakt zou kunnen worden? Ik ga zelf ook nog debuggen (bijvoorbeeld de Interop-dll's eruit gooien), maar dat lost uiteindelijk niets op. Hebben jullie enig idee wat de way to go is om dit probleem te traceren? Tips?

Zou het wellicht kunnen komen doordat ik van een netwerklocatie installeer? Ik op de setup vanaf een Windows share...

Uiteraard ga ik e.e.a. zelf nog proberen, maar ik moet dit nu wel posten, aangezien er flinke tijdsdruk achter zit en ik niet kan wachten tot morgenochtend...

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Verwijderd

Is het op 1 machine dat hij niet werkt of op meerderen win98 machines?

Verwijderd

Topicstarter
Op drie machines getest (twee standaard Win98, één Win98 SE met alle service packs). Bovendien hebben we al eerder van de klant gehoord dat de betaversie problemen gaf bij het installeren op Windows 98.

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-05 18:29
Even een losse opmerking van mij.

Ik heb wel eens gehoord (sorry geen bron) dat bij WIN95 of WIN98 je niet kan werken met COM+

Hoe of wat weet ik niet, maar ik hoop je er iets aan hebt.

Beetje een klepel en klok opmerking ... maarja , soms kan je daardoor opeens op een *helder* moment komen :)

Verwijderd

Topicstarter
Dit gebeurt tijdens de installatie. Ik weet niet of hij daar ook COM-objecten registreert oid. Volgens mij is het gewoon een ActiveX-object, en wordt er dus verder niets vreemds gedaan met COM.

Verwijderd

Als je nou probeert je installatie even helemaal kaal te rippen en dat stukkie voor stukkie verder opbouwen.. totdat je de fout weer tegenkomt. Dan weet je iig waar het aan ligt.
Pagina: 1