Toon posts:

mail verzenden via chello lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.606 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem : kan geen e-mail verzenden met zowel outlook als outlook express.

De volgende wetenswaardigheden :
- Windows XP ( legale originele versie )
- Chello internet
- Quickfix ( hulpprogramma chello ) geeft aan alle instellingen akkoord
- Helpdesk chello kan probleem niet oplossen
- e-mail ontvangen en internetten geen probleem
- via andere computer, met dezelfde gebruikersgegevens, kan ik wel verzenden
- 3Com 3 C900B-TPO ethernet adapter
- foutmelding bij verzenden : Er is een onbekende fout opgetreden,Account'Mail.chello.nl',Server:'Mail.chello.nl',Protocol:SMTP,reactie van server:'421 amsfeb12.int.chello.nl connection refused from ( ip-adres ) Poort :25,Beveiligd (SSL) : nee,serverfout:421,foutnummer Ox800CCC67

Wie kan mij verder helpen??
Alvast bedankt

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-05 21:31
Wat heb je al zelf gedaan om tot een oplossing te komen?
• [google=0x800CCC67]
• [search=0x800CCC67]
OL2002: Cannot Send Outgoing Mail
Geldt ook voor OE ;). Gezocht op support.microsoft.com naar '0x800CCC67' :).

[ Voor 51% gewijzigd door jazz op 11-12-2003 21:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee,nog niet.
Wel via windows help gezocht onder foutnummer en daar onder optie 9 een gelijksoortige foutmelding gevonden.
Daar wordt ik terug verwezen naar de helpdesk die mij niet verder kan helpen.

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

Je kan dus via de web-interface wel e-mail versturen?

Je zegt "via andere computer, met dezelfde gebruikersgegevens, kan ik wel verzenden", je maakt dus gebruik van een lokaal netwerk?

Lukt het met een ander e-mail programma op de computer wel? (om er zeker van te zijn dat het niet aan Outlook ligt)

edit: alternatieven (geen ervaring mee): pegasus, calypse, incredimail, the bat, eudora ?

[ Voor 18% gewijzigd door T.T. op 11-12-2003 21:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maak geen gebruik van een netwerk.Broer die ook geabonneerd is op chello gebruikt om mogelijkhden van blokken door chello uit te schakelen.
Via webmail e.d. kan ik dus ook gewoon mailen.
Geen ervaringen met andere programma's.
Kan noch via outlook als outlook express mail verzenden.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

De server weigert e-mail van jouw IP adres. Oftewel je mag geen SMTP gebruiken van de server omdat jouw IP adres daar geblokkeerd is.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik dan toch via chello-helpdesk deze blokkade laten opheffen?
Kun je me ook vertellen hoe ik aan deze blokkade kom?

• Rob
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 21:38:
Moet ik dan toch via chello-helpdesk deze blokkade laten opheffen?
Kun je me ook vertellen hoe ik aan deze blokkade kom?
Ja, de helpdesk bellen en zeggen dat je de volgende melding krijgt:
connection refused from ( ip-adres )

Zij moeten je kunnen vertellen waarom je geen mail meer mag versturen.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• clevy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07-2024

clevy

It's a race !

a word to the wise is more often the start of an argument than the help it ought to be

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
-Rob- schreef op 11 december 2003 @ 21:41:
[...]Ja, de helpdesk bellen en zeggen dat je de volgende melding krijgt:
connection refused from ( ip-adres )

Zij moeten je kunnen vertellen waarom je geen mail meer mag versturen.
TS: voer eens een virusscan (met nieuwste virusupdates ofcourse) uit op je PC. Grote kans dat er een spam-trojan op je PC is geinstalleerd. Zonder dat je hiervan op de hoogte bent, wordt je PC gebruikt voor spam-doeleinden (tenminste, dit zou kunnen).

[ Voor 2% gewijzigd door mmedia op 11-12-2003 22:35 . Reden: typo's ]

• mmedia
/edit foutje |:(

[ Voor 120% gewijzigd door mmedia op 11-12-2003 22:35 ]

Verwijderd

Ik zal even voor mijn broer reageren want hij zit nu op zn werk.

Een virus lijkt mij zeer onwaarschijnlijk want mijn broer heeft op advies van Chello zijn harde schijf geformateerd en alles er nieuw opgezet. Meteen vanaf het begin kon hij alleen maar email ontvangen en niet verzenden.

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:55

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 10:15:
Ik zal even voor mijn broer reageren want hij zit nu op zn werk.

Een virus lijkt mij zeer onwaarschijnlijk want mijn broer heeft op advies van Chello zijn harde schijf geformateerd en alles er nieuw opgezet. Meteen vanaf het begin kon hij alleen maar email ontvangen en niet verzenden.
Mooi helpdesk is dat.. Outlook werkt niet -> Formateren dan maar |:( |:(

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:56
Dit is een probleem bij Chello :/
Wordt aan gewerkt, je kan er zelf vrij weinig (niks) aan doen.

• Rob
  • Niet online

Rob

BlaTieBla schreef op 12 december 2003 @ 10:19:
[...]

Mooi helpdesk is dat.. Outlook werkt niet -> Formateren dan maar |:( |:(
Werkt de BOFH tegenwoordig op de helpdesk van chello?

Verwijderd

Als dit een probleem is van Chello waarom zeggen ze dan niet dat dat zo is en dat ze eraan werken??
Hoe kom je trouwens aan deze info??

• Drogo
Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 12:03:
Als dit een probleem is van Chello waarom zeggen ze dan niet dat dat zo is en dat ze eraan werken??
Hoe kom je trouwens aan deze info??
Inside info zeg maar. Dat je dat niet van de helpdesk medewerkers gehoord hebt begrijp ik ook niet. Waarschijnlijk niet bekend bij hun...

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp uit alle voorgaande berichten dat meerdere mensen hetzelfde overkomt na contact met de helpdesk met Chello.
Zij zeggen " Van hieruit zien wij dat alles werkt dus er is nog maar een oplossing : de harde schijf formatteren."
Indien je dit uitvoerd wordt de storing niet opgelost maar zoals in mijn geval beperkt tot het niet meer kunnen verzenden van e-mail.

Tussen de regels door lees ik dat er ook reacties zijn van ( een ) Chello medewerker(s).
Mijn vraag of je ( jullie ) deze reacties intern kenbaar kunnen maken want dan is mijn verwachting dat de storing eerder is / wordt opgelost dan via melding aan zowel UPC als Chello!!

• mmedia
Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 10:15:
Wat nog zou kunnen is dat je voor de format een spam-trojan had. Deze heeft ervoor gezorgd dat je IP-adres op één of meerdere spam-blocklist(s) is gekomen. Nu je de format hebt uitgevoerd, wordt je natuurlijk niet automatischt van zo'n list afgehaald...

• Drogo
Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 18:18:
Tussen de regels door lees ik dat er ook reacties zijn van ( een ) Chello medewerker(s).
Mijn vraag of je ( jullie ) deze reacties intern kenbaar kunnen maken want dan is mijn verwachting dat de storing eerder is / wordt opgelost dan via melding aan zowel UPC als Chello!!
Klein schopje: management gaat hier de fout in. Helpdesk medewerkers kunnen hier vrijwel niks aan doen. Toch zou eigenlijk iedereen - een helpdesker al helemaal - wel aan moeten voelen dat als de mailserver een reactie met een foutmelding teruggeeft (staat letterlijk in de foutmelding van de TS), er dan niks met de pc mis is. Tenzij er een virusscanner oid tussen zit die alle mail scant natuurlijk. Een helpdesker die dit niet merkt is niet bijster helder bezig :Z

Verwijderd

Ook ik kon en kan geen mail meer versturen (wel ontvangen) en heb van alles geprobeerd,image terug zetten(zelfde als een clean install) en virus scanner laten scannen met de laatste updates maar niets kunnen vinden dus maar met de helpdesk gaan bellen en kreeg daar dus inderdaad te horen dat me mail geblokkeerd wordt omdat ik waarschijnlijk een virus zou hebben.
Dit is natuurlijk wel goed van chello om dit te doen maar ze hadden me op z'n minst even een mailtje moeten sturen dat m'n uitgaande mail geblokkeerd wordt ivm met een virus ipv van de arrogante houding van zoek het maar uit.
Nu een week later na contact van de helpdesk kan ik nog steeds geen mail verzenden en heb ook nog steeds geen mail ontvangen van hoe of wat dus ik heb het wel gehad met chello,op naar adsl.

Verwijderd

Topicstarter
Aan allen die bij hebben gedragen aan het oplossen van de storing : Heel hartelijk bedankt!

Hoe het kan weet ik niet maar nadat ik een verwijzing naar het artikel van WEBWERELD heb doorgegeven aan de helpdesk is het probleem opgelost.

Gebruikelijk is het bij een mail naar service@upc.nl dat er een mail terug gezonden wordt dat de melding in behandeling wordt genomen.
Deze maal niets van dit alles en zomaar ineens functioneerd alles weer.

Kortom: Perfect! :)
Pagina: 1