Toon posts:

NEC 1300 brand wel DVD's maar geen CD's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar weken de NEC 1300 in bezit. DVD+R (arita's 2,4x) en DVD+RW (ook van arita) kan ik zonder problemen branden.

Ik kan echter geen CD's branden. Ik heb al verschillende merken geprobeerd (philips, traxdata, sony, maxell). Nero begint wel met het cachen van de files en het schrijven van de lead-in, maar de lead-in schrijven lukt niet. Nero lijkt bezig te zijn, maar er gebeurt niets meer. Nadat ik Nero gestopt heb, en de compu gereboot (anders krijg ik mijn cd niet terug) kan ik deze verklooide cd rustig opnieuw branden met een plextor brander. De CD wordt gezien als een leeg medium.

Heeft iemand enig idee wat hier mis is.
* Zijn de CD's die ik geprobeerd heb niet compatibel met de NEC?
* Kan het misschien zijn dat de laser om cd's te branden stuk is omdat DVD's branden wel goed gaat (zitten er uberhaupt 2 lasers in een DVD brander?)

De firmware is versie 1.08 (dus niet de gehackte firmware)

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Probeer eens een ander (trial) brandprogramma, mogelijk is NEro een beetje van slag.
Op www.padus.com kan je een gratis trial versie van diskjuggler downloaden om te kijken of die misschien wel werkt.

Maar mogelij is idd je brander stuk. Kan altijd natuurlijk. :)

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het vanavond eens proberen. Misschien dat het werkt.

Wat voor foutmelding hoor je trouwens te krijgen wanneer de DVD brander het CDtje niet ondersteund?

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-03 12:25

Puck

W32.Deadcode.A

Misschien kan je ook proberen een CD op lagere snelheid te branden. Maakt de DVD-Brander rare geluiden tijdens het spinnen van de CD? Zeg maar CD Spint > Stopt > CD Spint?

Arrived anxious, left bored

• bmwman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-02 12:03
Ik had hetzelfde probleem, bleek dus gewoon stuk te zijn.... omgeruild voor een nieuwe en hoppa brand alles weer.....)))

Verwijderd

Topicstarter
Zaterdag mijn brander omgeruild voor een nieuwe. Prima service bij Norrod. De helpdesk moet je niet bellen, want daar doen ze moeilijk. Ik zou niet gelijk een nieuwe meekrijgen, bla bla bla. Maar eenmaal bij Norrod aangekomen, kreeg ik zo een nieuwe mee.

Maar helaas, mijn probleem was niet opgelost. Ik kon nog steeds geen CD-tjes branden.

Na wat zoekwerk kwam ik erachter dat mijn CD-rom speler geen Ultra DMA ondersteund (staat in ieder geval niet aan) en mijn DVD brander wel. De info tool van Nero geeft dit keurig netjes aan. Ik heb nu de Ultra DMA instelling op de IDE controller uitgezet en alles werkt perfect.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 08:21:
Zaterdag mijn brander omgeruild voor een nieuwe. Prima service bij Norrod. De helpdesk moet je niet bellen, want daar doen ze moeilijk. Ik zou niet gelijk een nieuwe meekrijgen, bla bla bla. Maar eenmaal bij Norrod aangekomen, kreeg ik zo een nieuwe mee.

Maar helaas, mijn probleem was niet opgelost. Ik kon nog steeds geen CD-tjes branden.

Na wat zoekwerk kwam ik erachter dat mijn CD-rom speler geen Ultra DMA ondersteund (staat in ieder geval niet aan) en mijn DVD brander wel. De info tool van Nero geeft dit keurig netjes aan. Ik heb nu de Ultra DMA instelling op de IDE controller uitgezet en alles werkt perfect.
Nee da's lekker :? Voor DVD's moet je DMA aan hebben staan, anders krijg je continu buffer underruns! Dus die cheapass CD-Rom eruit gooien :P

webOS all the way!

Verwijderd

Topicstarter
De cd speler die erin zit is een AOpen 40x. Ik heb nu de UltraDMA voor zowel de cd speler als de dvd brander aangezet. Maar het branden van CD's lukt dan niet. Zou het aan de kabel kunnen liggen, of de positie van master en slave? Ik heb btw een rounded cable gebruikt.
Hoe erg maakt de dma instelling uit voor het branden van dvd's?

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 14:42:
De cd speler die erin zit is een AOpen 40x. Ik heb nu de UltraDMA voor zowel de cd speler als de dvd brander aangezet. Maar het branden van CD's lukt dan niet. Zou het aan de kabel kunnen liggen, of de positie van master en slave? Ik heb btw een rounded cable gebruikt.
Hoe erg maakt de dma instelling uit voor het branden van dvd's?
Probeer eens een normale kabel en switch eens van master naar slave en omgekeerd ;)

webOS all the way!

Verwijderd

Ik had problem met het maken van CD's onder Nero 6.0011. Mislukte aan het einde van het brand proces. Na een update naar 6.0024 geen problemen meer met het branden van CD's.

Succes!
Pagina: 1