PCI bus ook overgeklokt hoeveel mag dat??

Pagina: 1
Acties:

• mowgli
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ok het is misschien een stomme vraag, maar ik wil me celly 566 overklokken, maar bij de eerstvolgende stap op me moederbord is 75 MHz. En dan wordt me PCI 37,5 MHz dat is 4 MHz meer ofzo. Hoeveer kan je PCI hoger dan standaard is dus mijn vraag. Bij Voorbaat Dank voor het antwoord.

Verwijderd

ik weet zo niet de limit maar try it want hij is na en tijdje vanzelf niet meer stabiel so.........try it

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 11:54

picobyte

MhIHIHI!

Gewoon proberen :)
Ik draai zelf met een PCI van 42MHz en dat gaat als un zonnetje :)

Powered bij meergranenbrood.

• mowgli
  • Niet online
Ok hij loopt nu op 637 MHz met fsb van 75 MHz en PCI van 37 MHz en alles lijkt het perfect te doen. Volgende stap is 722 MHz met PCI van 44 MHz. Bedankt voor de tips:):)

Verwijderd

47.5 MHz is geloof ik het maximum.. :)

• Evert
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik weet niet wat voor mobo je hebt, maar de meeste celly's 566 kunnen wel een 100 Mhz bus aan. Dan moet je wel even je FSB: PCI ratio op 3:1 zetten. Dan draait je proc op 850 Mhz en je PCI gewoon binnen specs op 33 Mhz.

[edit]
Ik haat het dat van : P een smiley :P wordt gemaakt

• picobyte
  • Laatst online: 28-08 11:54

picobyte

MhIHIHI!

Uhh het gaat waarschijnlijk om een bord waarvan de PCI snelheid niet apart is in te stellen :)
Verder is je PCI/AGP een behoorlijke flessehals als het om game-performance gaat iedere MHz die je je bus hoger zet komt terug als keiharde FPS in je game :)

Powered bij meergranenbrood.

• mowgli
  • Niet online
Jupz klopt. Het gaat om een Asus P3V133 daar gaat je PCI ook mee omhoog als je FSB verhoogt. Dus 75 is 37 PCI en 83 is 41 MHz PCI.

Daarom is mijn vraag nu. Is er iemand die me echt kan vertellen hoehoog die PCI, ISA bussen enz. kunnen hebben?? Ik heb er namelijk niet zoveel zin in dat straks als ik hem hoger zet dat me PCI kaarten eruit knallen.

• _JGC_
  • Laatst online: 16:16
Meeste kaartjes werken op 40MHz nog wel. Ik heb wel eens wat op 50MHz getest, maar vooral NICs vinden dat niet prettig...

Verwijderd

Als ik op men Abit BH6, men FSB op 83 zet, dan heeft men Seagate Schijfje van 13GB de gewoonte van te crashen, en zelfs zo hard dat alle data ni meer te gebruiken is, alleen met een reformat op te lossen.

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

55 Mhz werkt ook nog prima :),

Het kan ook fout zijn aangegeven in Sandra 2000.

• mowgli
  • Niet online
Als ik op men Abit BH6, men FSB op 83 zet, dan heeft men Seagate Schijfje van 13GB de gewoonte van te crashen, en zelfs zo hard dat alle data ni meer te gebruiken is, alleen met een reformat op te lossen.
Ehm kan mijn HD het dan wel aan op 83 MHz FSB?? Ik heb een maxtor 20,4 GB 7200 RPM.

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Probeer ultra DMA eens uit te zetten, dat werkte ook bij mijn Maxtor 10 GIG

Verwijderd

Ik draai hier op 83Mhz bus, met PCI dus op 41 geloof ik.
Celeron 466@583Mhz, met 128MB ram, CAS2.
Bij mij deed hij het met een of andere kut convertor op 75Mhz en daarboven niet meer. Nu mijn oude, half kapotte convertor terug gezet, en ja hoor, ik type dit nu op 583Mhz.
Dus kijk ook als je een convertor gebruikt of je een goede hebt, scheelt een hoop problemen!
Verder gewoon opkrikken zover je kan!
Ik heb ook nog een zwaar gekoelde Geforce2mx, die op 220/220 loopt, en super stabiel, EN super snel:)
Dus kijk gewoon ff wat je hardware allemaal aankan, dus gewoon opkrikken. Meestal halen ze allemaal wel 44Mhz.

• mowgli
  • Niet online
Thnx voor de tips. Ik ga zometeen( geloof dat het koopzondag is:) eerst maar eens een ander converter kaartje halen zodat ik me cpu temp kan zien:)

• Loque
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-07-2023

Loque

^^^^^

Ik kom tot FSB 110/37 als ik hem hoger zet dus op 111/38 dan crasht mijn pc :(

I'm not in denial, im just selective in the reality I choose to believe. (Calvin & Hobbes)

Pagina: 1