Toon posts:

CDprinter en Netwerkprinter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Twee vraagjes:

Ten eerste een cd-printer. Epson heeft een aantal modellen (950, 900 en R300) die rechtstreeks op printable cd's kunnen printen.
Zijn er ook andere merken die dit kunnen (en waarmee je ook gewoon A4-tjes kunt printen?

Ten tweede: een netwerkprinter. Wat is daar het voordeel van? Ik kan toch ook gewoon een gewone printer 'delen'? Dat biedt toch dezelfde mogelijkheden? of zie ik wat over het hoofd?

Alvast bedankt!

S.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het voordeel van een netwerk printer is dat je nooit een computer nodig hebt die aan moet staan.
met name in grote netwerken is dit makkelijk.
Als jij thuis 2 pctjes hebt staan is het wellicht net zo makkelijk om een printer te delen.
Maar printen naar een UTP printertje is op zich wel handig.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, das duidelijk.
Maar alleen handig dus, omdat die specifieke 'workstation' niet an hoeft te staan, of zijn er nog meer voordelen?

S.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Ff op je eerste vraag: de canon i865 kan ook op cd's printen (ook op 10*15 fotopapier) en op A4 natuurlijk. Hij werkt met 2 zwart en 3 aparte kleur-cartridges en is heel zuinig in gebruik. Kheb wel nog niet op de bijgeleverde CD geprint, mijn ouders hebben em gekocht dus mag ik nie :'(

Je tweede vraag: netwerkprinters zijn meestal duurder (en proffesioneler), maar je kan ook al switches kopen met ingebouwde printserver, je prikt je printer in je switch en je kan printen. En een simpel 386je kan ook al als server dienen om je printer aan te hangen. Ik denk eigenlijk niet dat er echt specifieke verschillen zijn tussen een printer delen met een server (of switch) en een printer via zijn netwerkaansluiting gebruiken.

[ Voor 49% gewijzigd door naftebakje op 11-12-2003 21:24 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het verschil tussen een gedeelde printer en netwerkprinter is vaak dan alleen nog de manier waarop de printer beheerd kunnen worden. echte netwerkprinters doen dit meestal via een IP en dan webbased waarop instelingen gemaakt kunnen worden. Bij normale printers gebeurd dit via de driver.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, heren (denk ik), bedankt.
Die Canon ziet er idd erg goed uit... 'k heb namelijk niet zo'n vertrouwen in Epson ;)

Ga toch maar voor de Canon.

Thnx
Pagina: 1