wasabi.player (open source winamp3)

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het kindje van Brennan Underwood, Winamp3, is controversieel. Veel gebruikers bleven werken met Winamp2, ondanks de bijna oneindige mogelijkheden van Winamp3.

Nu echter Winamp5, op elk moment gereleased kan worden en AOL Nullsoft geen brood meer ziet in Winamp3, heeft AOL Brennan Underwood en Ghislain 'Aus' Lacroix ontslagen.

Is Winamp3 nu dood, nu het niet meer ondersteund wordt door Nullsoft?

Nee, een groep ontwikkelaars, waaronder Brennan gaan onafhankelijk van Nullsoft door met de ontwikkeling van Winamp3 onder de naam 'wasabi.player'.

Download wasabi.player build 499g

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand goede ervaringen met wasabi.player? Leuk components gevonden? Zijn er überhaupt mensen, die Winamp3/Wasabi prefereren boven Winamp 2.9x/5?

Slashdot over de massa ontslagen en sluiting Nullsoft kantoor

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2003 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 07:09
Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 14:50:
Iemand goede ervaringen met wasabi.player? Leuk components gevonden? Zijn er überhaupt mensen, die Winamp3/Wasabi prefereren boven Winamp 2.9x/5?

Slashdot over de massa ontslagen en sluiting Nullsoft kantoor
Ik heb hem net geinstalleert omdat ik hem toch eigelijk wel een fijne fade crossover functie heeft.

Maarja na kreeg wazige error na het veranderen van de skin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tis nog wel beetje traag, vind Winamp 5 RC666 op het moment nog beter.
Maar dit zal uiteindelijk misschien wel een goed alternatief worden als je voor Winamp 5 moet gaan betalen. Mits de Wasabi.player goed door ontwikkelt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Brennan is nu druk bezig met het vervangen van windowscode door platform onafhankelijke code. Dit zou een goede vervanger moeten opleveren van de huidige quick 'n dirty linux port.

Verder is wasabi.player een stuk sneller dan Winamp3, misschien omdat veel crappy components niet meer geladen hoeven te worden. Dit gaat nog wel wat worden...

Ik hoop dat ze de 'wasabi.player base skin' gaan porten naar het 2.9x formaat, zodat ik deze in Winamp5 ipv de classic skin kan gebruiken. Hij is echt heel :9~

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2003 05:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze mogen toch wel flink aan de bak om winamp 5 te overtreffen. Heb tot nu toe geen enkele bug kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen bugs maar ik heb de ondersteuning (in mijn build tenminste) voor ogg en wma kunnen vinden :(

Laat de helft van mijn muziek nou net ogg zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat ze na deze gebeurtenissen de naam gaan veranderen :)
Pagina: 1