Hallo,
Ik heb gezocht op dit forum, met google en op de filemaker-site maar kan niets vinden.
Ik heb het volgende vreemde probleem:
Systeem:
Epox bord met Intel 865 Chipset
P4 2,6GHz (draait op 800MHz FSB + hyperthreading)
512MB PC2700 DDR (1 dimm)
Adaptec 1200a raid, met twee maxtor 7200rpm gemirrored
Video onboard
LAN onboard
Sound/USB onboard (uitgeschakeld in BIOS)
Op deze PC draait Windows2000 Pro, met alle updates die er vorige week waren.
Ook draait NortonAV 2003 en een Adaptec progje die de RAID-array monitort.
Ook Sisoft Sandra Pro 2004 is geinstalleerd, en geeft aan dat de PC hardwarematig goed presteert.
Hierop draait ook FileMaker Pro 5.5 en dit geeft problemen: de perfomance is ENORM slecht.
Ik heb een klein FileMaker progrje dat een aantal bewerkingen uitvoert en de tijd logt. Dit heb ik op de volgende systemen getest:
Duron 900MHz, W2KPRo, duur: 2min 6 sec.
AthlonXP 2000+, WXPPro, duur: 1min 3 sec.
AthlonXP 2400+, WXPPro, duur: 45sec.
Het PIV systeem waar het om gaat: 4min 35sec.
Alle andere FileMaker applicaties die ik heb werken ENORM traag op deze snelste PC uit het rijtje.
Ik heb HyperThreading al uitgezet, omdat Filemaker misschien dat multiprocessing niet kan handelen.
Ook heb ik geprobeerd Norton uit te zetten, en alle andere achtergrond programma's uit te schakelen.
Systeem is gedefragmenteerd en werkt verder bloedsnel.
Het systeem is vers geinstalleerd en net nieuw. Ik weet echt niet wat het zou kunnen zijn.
Weet iemand iets? Alvast hartelijk dank.
Ik heb gezocht op dit forum, met google en op de filemaker-site maar kan niets vinden.
Ik heb het volgende vreemde probleem:
Systeem:
Epox bord met Intel 865 Chipset
P4 2,6GHz (draait op 800MHz FSB + hyperthreading)
512MB PC2700 DDR (1 dimm)
Adaptec 1200a raid, met twee maxtor 7200rpm gemirrored
Video onboard
LAN onboard
Sound/USB onboard (uitgeschakeld in BIOS)
Op deze PC draait Windows2000 Pro, met alle updates die er vorige week waren.
Ook draait NortonAV 2003 en een Adaptec progje die de RAID-array monitort.
Ook Sisoft Sandra Pro 2004 is geinstalleerd, en geeft aan dat de PC hardwarematig goed presteert.
Hierop draait ook FileMaker Pro 5.5 en dit geeft problemen: de perfomance is ENORM slecht.
Ik heb een klein FileMaker progrje dat een aantal bewerkingen uitvoert en de tijd logt. Dit heb ik op de volgende systemen getest:
Duron 900MHz, W2KPRo, duur: 2min 6 sec.
AthlonXP 2000+, WXPPro, duur: 1min 3 sec.
AthlonXP 2400+, WXPPro, duur: 45sec.
Het PIV systeem waar het om gaat: 4min 35sec.
Alle andere FileMaker applicaties die ik heb werken ENORM traag op deze snelste PC uit het rijtje.
Ik heb HyperThreading al uitgezet, omdat Filemaker misschien dat multiprocessing niet kan handelen.
Ook heb ik geprobeerd Norton uit te zetten, en alle andere achtergrond programma's uit te schakelen.
Systeem is gedefragmenteerd en werkt verder bloedsnel.
Het systeem is vers geinstalleerd en net nieuw. Ik weet echt niet wat het zou kunnen zijn.
Weet iemand iets? Alvast hartelijk dank.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 20:50 . Reden: vergeten te vermelden dat ik ook norton e.d. uitgeschakeld had. ]