Toon posts:

slim of niet slim :>

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb paar weekjes trug een a7n8x-x gehaald (domme keuze blijkt) kon beter de deluxe versie halen maja,
nou heb ik een amd2800+ erophange met geheugen plakjes van pc3200 @ 400mhz

nou wil ik men amdtje naar 3000+ clocken , de tempratuurtjes zijn nu 27 graden *windows* 40 stressed

zoiets is vast wel normaal maar word het veeeeeeeeeeeeel hoger als ik em op 3000+ knal ? en wat word kritieke punt?

hij draaid nu op 266fps voor 3000+ hoeveel ? 8)7 :?

mij _/-\o_ zal groot zijn

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 15:08
De temperatuuren zijn niet te hoog, maar niemand kan voorspellen of je proc het trekt, ne hoeveel warmer hij zal worden.
Het kritieke punt zal je zelf moeten vinden, lees eens de faq over overclocken, daar vind je dat als ie onstabiel word, je iets te ver zit.

[ Voor 38% gewijzigd door naftebakje op 11-12-2003 20:49 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik snap niet wat je bedoelt :?
Bedoel je met fps de front side bus en wat is je eigenlijke vraag?

Edit: Laat maar :)
Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)
Lees dat maar eens door, daar leer je veel uit ;)

[ Voor 62% gewijzigd door pisart op 11-12-2003 20:54 ]

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
NAAR 300+ CLOCKEN HEEFT JNIET VEEL EFFECT, EN EEN 3000+(srry voor capslock) loopt op 166*13 en een 2800+ kun je op een a7n8x niet op 13 krijgen, en het scheelt in temps helemaal nix (minuscul)

Verwijderd

edit: slecht gelezen :X

Je kan hem natuurlijk ook meteen naar 3200+ doen ;) 11x 200mhz, is je fsb ineens van 166mhz naar 200mhz geknalt, en dat geeft wel iets. Als je mobo 200mhz aankan, en je RAM ook, is het geen probleem. Maar ik weet niet of als een gewone a7n8x 200mhz fsb ondersteunt... Men deluxe allezins wel :)

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 20:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm handleiding geeft aan dat ik er max een 3000+ op kan zette :/ ben ik stront eigenwijs of het boekje ? =]

• naftebakje
Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 20:49:
en hoeveel hoger worden de temps??
Ja, in 4 minuten heeft ie de faq gelezen, voorzichtig in kleine stapjes geOCd en idle en load temperaturen gemeten 8)7 . Je zit hier niet op MSN hoor |:(

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• darkdesign
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 20:51:
hmm handleiding geeft aan dat ik er max een 3000+ op kan zette :/ ben ik stront eigenwijs of het boekje ? =]
Een 3000+ draait op 13 MP en op een asus a7n8x krijg je hem niet op 13 fsb :|. De temps blijven gewoon hetzelfde, misschien 1 graad hoger maar denk het niet. Je kan beter de FSB hoger zetten, in kleine stapjes, daarmee berijk je meer mee dan met MP.

Verwijderd

Topicstarter
mja de multiplier dinges staat nu op max 12x dus, als dat niet kan wrom staat er in ut boekje van wel ????? |:( |:( |:(

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 20:54 ]

• naftebakje
In de faq is te lezen dat je best met de FSB overclockt, omdat de meeste proc's geMPlocked zijn. Dus laat die mp voor wat ie is, lees eerst de faq en gooi je FSB naar omhoog.

[ Voor 52% gewijzigd door naftebakje op 11-12-2003 20:56 ]

• darkdesign
  • Niet online
Een 2800+ draait op een MP van 12.5, en koenpje, een a7n8x deluxe of niet deluxe, ze hebben bijde problemen met hogere FSB.

Verwijderd

Topicstarter
mja als ik hogere fps instel en reboot geeft die eroor in bios en moet ik fps weer normaal zette, hij zet em dan weer trug naar standaard dus

• naftebakje
Hoeveel heb je je FSB verhoogd? In de faq is te lezen dat je in kleine stapjes moet gaan om probs te voorkomen.

• darkdesign
  • Niet online
Ja daarom, bij mij word de snelheid automatisch veel lager ingesteld als de fsb te hoog is.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-02 19:28

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 20:57:
mja als ik hogere fps instel en reboot geeft die eroor in bios en moet ik fps weer normaal zette, hij zet em dan weer trug naar standaard dus
Dan kan hij het dus (net) niet aan. Dingen die je kunt doen:
• Voltage verhogen (CPU en of mem)
• Andere settings (timings)

Probeer de fsb eens in stapjes van 1 MHz, gooi des noods gewoon je MP omlaag.

Lijkt misschien spannend, als je dit voor de eerste keer doet :z

Trouwens, het is niet fps, maar fsb (= frontside bus)

[ Voor 22% gewijzigd door Exigence op 11-12-2003 21:03 ]

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:36
Bij mij kan ik de FSB gewoon zo hoog opfokken als dat ik wil totdat't resulteert in een no boot... A7N8X-X (bios 1005, 'k heb geen FDD d'rin zitten dus ik kan nog ff niet flashen) op 215mhz bootte, op 220 heb ik ff mogen zweten voor ik weer m'n bios inkwam, die gewoon nog op 220 stond o_0

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Remy
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

LocK-NaH, uit geen enkele post van jou blijkt enige inzet om erachter te komen hoe je moet overclocken, en waar je op moet letten. Begin daarom met de Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03) en als je daar wat zaken niet uit snapt, is de PMG FAQ wel handig.

Er wordt namelijk enige basiskennis van hardware verwacht voordat je begint met overclocken. Ga er dus eerst zelf mee aan de gang en blijf proberen en testen, dan kom je vanzelf op de mooiste snelheid uit: die waarbij je pc is overgeclockt, maar nog wel stabiel draait.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.