[w2k3] Roaming profiles maar dan niet helemaal

Pagina: 1
Acties:

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-03 15:43
Ik ben nu bezig voor iemand met een klein bedrijfje een netwerkservertje te maken om wat bestanden en een outlook agenda te delen. Tot zover geen probleem.
Wat ik echter ook zou willen is gebruik te maken van roaming profiles maar dan loop ik tegen hetvolgende probleem aan.
Op één van de PC's is namelijk een boekhoud pakket geinstalleerd wat niet op de overige PC's staat.
Nu is het de bedoeling als iemand inlogged op die PC dat er dan netjes een snelkoppeling naar dat programma op het bureaublad staat en als diezelfde user inlogged op een andere PC dat dan dat icoontje er niet op staat. Is dat mogelijk en zo ja hoe? Eenzelfde probleem kom in namelijk nog een keer tegen met wat psion revo software die ook maar op 1 PC staat.

• Jelmer
  • Laatst online: 17:05
Zet je linkje in: C:\Documents And Settings\All Users\{Bureablad/Desktop} van de betreffende pc en dan zou het moeten werken.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

het is in dit geval erg handig om te weten op welk Operating System de clients draaien en veel minder interesant op welk OS je server draait. In Windows 2000/XP heb je de Default User en All Users. Zet je een link in Default User komt deze alleen te voorschijn bij nieuwe profiles, zet je de link in All Users krijgt elke gebruiker die inlogt de link te zien.

Het handigste in dit geval is een snelkoppeling te maken en een batch die een net use naar betreffende pc waar het boekhoud programma draait. Let wel, het boekhoud programma moet werken via het netwerk wel ondersteunen anders heb je er nog niets aan.

• _-= Erikje =-_
  • Laatst online: 30-03 15:43
't boekhoud programma is een oude versie van SnelStart, de clients draaien winXP dus 't wordt een snelkoppeling in de allusers map, bedankt.