Toon posts:

ps2 naar usb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje terug de Logitech cordless desktop gekocht met de aansluiting usb en ps2. Allemaal heel leuk en aardig, maar ik wil hem aansluiten op mijn laptop (Dell inspiron 5150 3,06 Mhz) alleen daar zit geen ps2 op! |:(
Verloop stukjes zijn er bijna niet te krijgen, en als je in de buurt van verloop stukjes komt dan is het altijd wel van usb naar ps2.
Ik las ook wat andere topics hierover maar werd er ook niet echt duidelijker van.
Dockingstations zijn voor zover ik weet niet beschrikbaar als het gaat om de inspiron serie.

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05 17:38
Er zit toch al een USB aansluiting op :/

Verwijderd

Topicstarter
jazeker, maar je zowel de muis als toetsenbord aansluiten de muis is usb en het toetsenbord is ps2
mijn wens is dus om het toetsenbord ook usb te maken net zoals de muis

Verwijderd

To late :(

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 20:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
nou de muis zit al op USB alleen het toetsenbord zit op die ps2, maar dat had ik al eerder omschreven :)

overbodig ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 20:23 . Reden: overbodig ]

• X-Rey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 15:57
www.regenboog.net heeft ze, ps2 -> USB, als ze niet op de site staan moet je ff bellen, maar ze zijn 45 euro ofzo... kun net zogoed een nieuw tobo kopen....

http://www.regenboog.net/webshop/N_art_388.html 39.95 dus, kun je PS2 tobo en muis tegelijk op 1 usb poort aansluiten

[ Voor 29% gewijzigd door X-Rey op 11-12-2003 20:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Opeens dacht ik aan de gids van conrad en zag daarin de oplossing die vrij duur is (vind ik) kost € 45,95 en dan heb je een USB convertor met 2 ps2 ingangen en 1 usb uitgaan.
opzich een goede oplossing, maar als er bv een simpele adapter bestaat voor paar eurotjes zou dat natuurlijk me eerste keus zijn

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

offtopic:
[nagmodus]
Als je dan toch zonnodig de engelse taal wil bezigen, zorg er dan wel voor dat je spelling klopt! Zeker in een zinnetje van maar liefst 2 hele woorden...
Too late, dus.
[/nagmodus]

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

Topicstarter
dus ook een beetje in de zelfde prijs klasse, nou dan zou ik toch wel op ten duur liever een nieuw usb toetsenbord kopen want die zijn goedkoper dan die 40 euro

in iedergeval bedankt :)

• X-Rey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 15:57
Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 20:33:
Opeens dacht ik aan de gids van conrad en zag daarin de oplossing die vrij duur is (vind ik) kost € 45,95 en dan heb je een USB convertor met 2 ps2 ingangen en 1 usb uitgaan.
opzich een goede oplossing, maar als er bv een simpele adapter bestaat voor paar eurotjes zou dat natuurlijk me eerste keus zijn
ik heb een paar maandjes geleden ook gezocht naar z'n converter, maar alleen dure oplossingen gevonden... Bij mij op het werk had iemand een linkshandig tobo (ivm rsi enzow) en had daarvoor op eigen houtje een tobo besteld... Je ziet het al aankomen een verkeerd dus... Wij hebben allemaal terminals met alleen maar USB poorten zij had PS2, ruilen ging niet meer... dus toen maar gaan zoeken... Bij de regenboog toen dat ding besteld, werkt perfect... :)
Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 20:35:
dus ook een beetje in de zelfde prijs klasse, nou dan zou ik toch wel op ten duur liever een nieuw usb toetsenbord kopen want die zijn goedkoper dan die 40 euro

in iedergeval bedankt :)
mja, denk het ook, dat linkshandig tobo was 130 euro ofzo, dan had het enigzins nog een beetje nut...

[ Voor 20% gewijzigd door X-Rey op 11-12-2003 20:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
bij een aankoop van 130 zou ik er ook over nadenken en met zo'n converter heb je natuurlijk wel een extra voordeel dat je maar 1 usb gebruikt ipv 2 usb poorten (muis en toetsenbord) waar ik nu toch niet onderuit komt daarintegen bestaan wel weer usb hub's. Maar ik zag dat het sitecom was die het product in het assortiment heeft, en aangezien je sitecom wel redelijk vaak in de winkel ziet liggen ga ik er in het vervolg, meer op letten..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 20:46 ]

• Roelant
  • Niet online
Bij ieder logitech muis of toetsenbord die ik tot nu toe aangeschaft heb, zit standaard een USB/PS2 converter?

=[edit]=

Zo'n ding dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/18820/full.jpg

De converter die je bij je muis krijgt is groen.

[ Voor 45% gewijzigd door Roelant op 11-12-2003 20:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die converter heb ik al, en dat is inderdaad een groene. Maar ik zoek er 1 die een ps2 ingang heeft met een usb uitgang.
Oftewel precies andersom.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-05 13:05
Dat een tobo en een muis ieder een ps/2 poort nodig hebben kan ik inkomen, maar ik zou het ERG wazig vinden van Logitech als je met alleen de usb-kabel slechts 1 van de 2 apparaten kunt gebruiken?

Het lijkt mij het meest logisch als je met alleen de usb-stekker zowel de muis als het tobo kunt gebruiken? Ik kan uit de posts niet opmaken of je het al geprobeerd hebt?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
De ontvanger van de draadloze tobo en muis heeft 2 uitgangen voor de tobo is dit een ps2 en voor de muis is dit een usb.
De converter die Logitech erbij heeft geleverd (usb naar ps2) kan dus alleen maar op de muis worden gebruikt. En helaas houden hier de mogelijkheden mee op qua aansluitingen..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 21:07 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De USB is voor beide apparaten (zowel keyboard als muis).
op het moment dat je de USB naar PS/2 omzet werkt enkel het keyboard of de muis en zul je de andere ook aan moeten sluiten.
met 1 USB kun je beide appaaraten gebruiken.

Je hebt dus geen enkele converter nodig.

• Roelant
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 20:53:
Die converter heb ik al, en dat is inderdaad een groene. Maar ik zoek er 1 die een ps2 ingang heeft met een usb uitgang.
Oftewel precies andersom.
Hmm, I see now. Houdt er trouwens rekening mee dat die twee USB poorten ook nog 'ns vervelend dicht op elkaar zitten, met een beetje pech passen daar alleen twee gewone USB stekkers naast elkaar in, en nevernooit een USB + Verloopding.

Overigens best vreemd dat er een PS/2 stekker aan dat toetsenbord zit, meeste toetsenborden komen tegenwoordig gewoon met USB, en zo'n verloopje zoals hierboven. Juist de cordless exemplaren, ivm. de transmitter/reciever ellende.
Terw_Dan schreef op 11 december 2003 @ 21:08:
De USB is voor beide apparaten (zowel keyboard als muis).
op het moment dat je de USB naar PS/2 omzet werkt enkel het keyboard of de muis en zul je de andere ook aan moeten sluiten.
met 1 USB kun je beide appaaraten gebruiken.

Je hebt dus geen enkele converter nodig.
Dat klinkt idd. een stuk aannemelijker :).

[ Voor 24% gewijzigd door Roelant op 11-12-2003 21:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad je hoeft alleen de usb aan te sluiten en dan werken ze allebij :)
nou weer wat geleerd

heel erg bedankt allemaal

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-05 13:05
Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 21:06:
En helaas houden hier de mogelijkheden mee op qua aansluitingen..
Dat is toch genoeg? Doe (alleen) die usb-kabel eens in de laptop en kijk wat er wel en wat er niet werkt, want tot dusver heb ik nog niets gezien van hoe je tot de conclusie komt dat je naast usb ook een ps/2-aansluiting nodig zou hebben.
Nevermind :P

[ Voor 3% gewijzigd door Paul op 11-12-2003 21:14 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1