Toon posts:

Games blijven crashen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste luitjes,

Mijn comp. doet het niet zoals hij het moet doen (duhh). Allereerst mijn systeempje.
-duron 1300 Mhz
-512 DDR geheugen
-Asus gforce fx 5600 128 MB
-550 watt dtec voeding
-Asus a7n8x-x mobo
-120 gig schijfje

Als ik wat zwaardere games speel, call of duty, nfs underground, vice city, crasht mijn computer. Beeldscherm zegt 'no signal' geluid loopt nog even door, maar dan is het echt afgelopen. Enige optie resetten:). Ik word er helemaal gek van. 8)7 Softwarematig moet alles goed zijn, alle nieuwe drivers zijn geinstalleerd, nieuwste biosupgrade geinstalleerd, direct x 9 aanwezig. Dus denk dat het hem in de hardware zit. Kapot kan het denk ik ook niet zijn, tis allemaal vrij nieuw.
Als ik de resolutie lager zet, kan ik soms wat langer spelen. Maar dit gaat ook niet altijd op. Bovendien moet ik met dit systeempje toch gewoon bruut kunnen gamen en niet op 800x600.

Is er iemand met enige suggesties of hetzelfde probleem, op de forums is naar mijn weten niets te vinden. Alvast bedankt....

• SNEAK-NL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-01 09:56

SNEAK-NL

galloooooooooooo

enige wat ik me kan voortstellen bij een no signal msg van je monitor is dat ingame teveel hertz gezonden word vanaf je pc naar de monitor, mijn scherm kan 100hertz aan en van een maat van me maar 85 hertz, alleen dan kom je normaal gesproken zon melding tegen

Verwijderd

Maar als het geluid daarna ook ophoudt, dan betekend dat dat er echt iets vastloopt. Maar je zegt dat het alleen bij zware spellen gebeurd.

Probeer eens direct na zo'n crash naar de temperatuur van je processor te kijken in de BIOS (niet in Windows). Misschien dat de koeling niet optimaal is.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn beeldscherm draait op 60 hertz, heb een 17" HP tft scherm. Kan dit (naar mijn weten) niet veranderen.

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Rechtermuisknop op bureaublad --> Eigenschappen --> Instellingen --> Geavanceerd --> Beeldscherm

Kan je daar je vernieuwingsfreq. niet aanpassen :?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, kan daar alleen voor 60 hz kiezen, heb net getracht de goede driver voor het beeldscherm te installeren, zegt alleen wel dat het plug en play is, maar dat is toch goed??

Oh ja en voor de temp. van mijn mijn processer, die is 50 graden Celsius na een crash. Dacht dat dat wel goed zat.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik zie zo snel geen OS staan. Kijk eens in je event viewer (eventvwr.msc) of daar foutmeldingen staan (mits 2000 of XP).

Verwijderd

Topicstarter
OS xp. Heb even in de event viewer gekeken, nog nooit eerder van gehoord trouwens en het is best makkelijk. Maaruhh staan wel wat fouten in mbt office en cdrom, maar, dit heeft niets met mijn probleem te maken.

• Mike Jarod
  • Niet online
Maak het log leeg en ga een spel spelen. Als het gecrashed is nog eens in je log kijken of er iets bijgekomen is.

Verwijderd

Topicstarter
ohhh, was me er niet helemaal bewust van dat er nog een topic loopt. Eerste keer dat ik met dit forum in aanraking kom. Dacht namelijk dat het niet helemaal goed was gegaan met mijn eerste topic, vandaar de nieuwe.

Verwijderd

Topicstarter
Niets te zien in de event viewer, helaas. |:(

• Mike Jarod
  • Niet online
Er van uitgaande dat je via/video/windowsupdate drivers ge-update hebt nog wat opties:
- alles uitzetten in msconfig > helpt? dan zit het in 1 van de dingen die je uitgezet hebt.
- pc opschonen: register opschonen, onnodige opstartitems uitzetten in msconfig, op spyware scannen, evt virusscan, evt onnodige services uitzetten.
- oudere drivers gebruiken voor video en via
- misschien vergezocht: geheugen testen, harde schijven testen, bios downgrade.

[ Voor 5% gewijzigd door Mike Jarod op 11-12-2003 23:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tis nog steeds niet opgelost, begint me echt mateloos te frustreren....:( Maar ja, tis niet voor niets een computer. Heb alles gedaan wat in de bovenstaande reply staat maar |:(
Wel heb ik ontdekt, dat zodra ik de resolutie lager zet ik veel langer door kan spelen. Bij bijvoorbeeld NFSU, kan ik net geen hele race rijden op de allerhoogste resolutie. Zet ik hem twee stappen lager 1024 bij nog iets, dan ik drie hele races rijden, voordat de heleboel weer vastloopt. Scherm zwart en resetten maar.

• Mike Jarod
  • Niet online
Jammer dat bovenstaande niet werkte. Nieuwe optie :) : je CPU stressen om te kijken of die het nog wel aankan. Dan kan je met cpuburn (zoek google), en dan het bestandje burnk7 (omdat je een amd hebt). Loopt je pc dan ook vast/reboot dan is er iets mis met je processor (bv gewoon rot of koeling is niet goed).
Pagina: 1