[PHP] Download probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Hey

na google een piek in zijn download functie te geven, doe ik maar een poging tot de echte kenners.....

Probleem:
Ik heb een automatische download staan in mijn pagina:
code:
1
<META HTTP-EQUIV="refresh" content="1; URL=http://URLtje/audio.mp3">

het probleem is dat hij de mediaplayer in de browser opend.
Ik weet dat je dit in je eigen browser kan instellen. Maar ik wil graag dat hij SOWIESO met een schermpje komt met opslaan, en waar je het wilt opslaan enzo.

Mijn tweede vraag is:
als je op het betreffende downloadschermpje op "cancel" klikt, kan dit ook worden waargenomen in je browser???
Of als de download klaar is?

Dat wanneer de download is afgerond, je in het scherm een melding hiervan krijgt....

Programmeer taal: PHP

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 20:17 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Kan alleen als je met headers gaat werken. Kan je niet clientside opgeven.
Zoek eens in Google naar "Force download" + taal

[ Voor 26% gewijzigd door gorgi_19 op 11-12-2003 20:07 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 20:01:
Mijn tweede vraag is:
als je op het betreffende downloadschermpje op "cancel" klikt, kan dit ook worden waargenomen in je browser???
Of als de download klaar is?
Nee dat kan niet met HTML. Dan zul je op één of andere manier bij de client een applicatie moeten draaien die de download begeleid, zoals een activeX of een Java Applet.

Verder; denk je eraan om dit te gaan programmeren of wil je gewoon code hebben? En met programmeren bedoel ik dan niet Javascript/Flash en HTML :)

Verwijderd

Misschien idee om de downloads in te pakken in een zipje? Dan heb je twee voordelen; kleinere bestandsgrootte en elke browser geeft aan of de gebruiker 'em wilt downloaden of direct openen (zip).