Brandlucht uit pc na upgrade specs

Pagina: 1
Acties:

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:43
Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar ik kon niks vinden wat betrekking had tot mijn probleem

Ik heb vanmiddag maar eens een upgrade pakket [mobo / cpu / geheugen, gehaald aangezien mijn oude pIII zijn beste tijd gehad heeft.
Ik heb de boel inelkaar gezet, aangesloten en wel.
Doet de pc behalve fans van cpu en voeding totaal niks
Geen beeld, geen piepje, geen hd geratel, alleen me cdrom brander lampje bleef continu branden. Rook ik opeens brandlucht
ik snel die pc uit. Na alles gecontroleerd te hebben zag ik niks, ook de cpu was nog in takt. Ik denk zelf aan de voeding of het MB. 250watt voeding deed de pc helemaal nix. 300 watt gaat hij aan maar daar blijft het bij
Het betreft een Asus A7V8X-X met een AMD 2400+ XP en 512DDr Pc2700 ram
Wie o wie kan mij helpen???

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:37
Heb je er al een andere voeding aan gehangen.?

edit: ik lees briek sorry. :) Maar ik denk dat die 250Watt voeding het gewoon weg niet trekt.

[ Voor 54% gewijzigd door Sybr_E-N op 11-12-2003 19:54 ]

Verwijderd

netblade schreef op 11 december 2003 @ 19:50:
Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar ik kon niks vinden wat betrekking had tot mijn probleem

Ik heb vanmiddag maar eens een upgrade pakket [mobo / cpu / geheugen, gehaald aangezien mijn oude pIII zijn beste tijd gehad heeft.
Ik heb de boel inelkaar gezet, aangesloten en wel.
Doet de pc behalve fans van cpu en voeding totaal niks
Geen beeld, geen piepje, geen hd geratel, alleen me cdrom brander lampje bleef continu branden. Rook ik opeens brandlucht
ik snel die pc uit. Na alles gecontroleerd te hebben zag ik niks, ook de cpu was nog in takt. Ik denk zelf aan de voeding of het MB. 250watt voeding deed de pc helemaal nix. 300 watt gaat hij aan maar daar blijft het bij
Het betreft een Asus A7V8X-X met een AMD 2400+ XP en 512DDr Pc2700 ram
Wie o wie kan mij helpen???
Zo als ook in de faq staat, een zwaar AMD systeem met een GeForce 4 heeft wel een 350W voeding nodig. ik weet niet wat voor videokaart je hebt, maar kijk daar eens naar. en die 250W kon je ook wel verwachten dat dat niet kon.

• netblade
heb een gf2, eigenlijk gf4mx maar dit is gewoon een lichtelijk opgefokte gf2
en ik heb al n andere voeding geprobeert staat ook in mijn vraag :)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Alles eruit slopen en dan wel GOED aansluiten. CD-branderlampjes horen sowieso niet te blijven branden. Verder zou je alle nieuwe hardware in een andere machine kunnen testen.

ARME AOW’er

Verwijderd

maar hang er anders eens een 350 watt of nog liever een 400w voeding aan

• netblade
GuardianAngel schreef op 11 december 2003 @ 19:54:
Alles eruit slopen en dan wel GOED aansluiten. CD-branderlampjes horen sowieso niet te blijven branden. Verder zou je alle nieuwe hardware in een andere machine kunnen testen.
alles gecontroleerd en na laten kijken door een vriend die er ook wel wat van weet. Zelfs de handleiding gepakt...

• netblade
Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 19:55:
maar hang er anders eens een 350 watt of nog liever een 400w voeding aan
wordt denk ik dan n andere kast :)

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 22:04

Gertjan

mmmm, beer...

Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 19:52:
Zo als ook in de faq staat, een zwaar AMD systeem met een GeForce 4 heeft wel een 350W voeding nodig.
Ik heb een Athlon XP 2500+@3200+ met een Radeon 9700pro en een 300 Watt voeding. Draait als een tiet...

• netblade
Ali_Illegali schreef op 11 december 2003 @ 19:58:
[...]

Ik heb een Athlon XP 2500+@3200+ met een Radeon 9700pro en een 300 Watt voeding. Draait als een tiet...
jeps ik las net wat op een andere site dat het makkelijk kan met een 300 watt voeding moet geen probleem zijn [sommigen hebben zelfs nog een 250 watt voeding :+ ]

Verwijderd

netblade schreef op 11 december 2003 @ 19:59:
[...]

jeps ik las net wat op een andere site dat het makkelijk kan met een 300 watt voeding moet geen probleem zijn [sommigen hebben zelfs nog een 250 watt voeding :+ ]
als je niet een andere voeding hebt, gooi dan je dvd/cd rom er eens af, en je brander als je die hebt

• netblade
Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 20:03:
[...]

als je niet een andere voeding hebt, gooi dan je dvd/cd rom er eens af, en je brander als je die hebt
only hd and fd are active.
No changes :'(

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:24

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

[...]

Ik heb een keer de pc van me broer aangesloten met een 230watt voeding....

Ok het was geen super highend maar wel een redelijke bak.
Dus met 300 watt zou hij het moeten doen.
Je kan even proberen om het mobo buiten de kast te leggen en dan alleen het mobo aan de voeding te hangen en dan kijken of je kan starten (dus of de fan gaat draaien). Je kan een atx bord starten door de 2 pinnetje op het mobo te kortsluiten waar je normaal de aan/uit knop op aansluit met een schroevendraaier.
Start hij niet met een 100% zeker werkende voeding, dan is iig je mobo gaar.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• netblade
nhimf schreef op 11 december 2003 @ 20:06:
[...]

Ik heb een keer de pc van me broer aangesloten met een 230watt voeding....

Ok het was geen super highend maar wel een redelijke bak.
Dus met 300 watt zou hij het moeten doen.
Je kan even proberen om het mobo buiten de kast te leggen en dan alleen het mobo aan de voeding te hangen en dan kijken of je kan starten (dus of de fan gaat draaien). Je kan een atx bord starten door de 2 pinnetje op het mobo te kortsluiten waar je normaal de aan/uit knop op aansluit met een schroevendraaier.
Start hij niet met een 100% zeker werkende voeding, dan is iig je mobo gaar.
hij start gewoon op dus ik denk dat het mobo gaar is ja :'(
Mobo morgen maar ruilen :)

Verwijderd

netblade schreef op 11 december 2003 @ 20:08:
[...]

hij start gewoon op dus ik denk dat het mobo gaar is ja :'(
Mobo morgen maar ruilen :)
Volgens mij zegt ie juist het tegenovergestelde. Hij zegt, start ie niet op met goede voeding, is mobo gaar.

Jij zegt, hij start op, dus mobo is gaar :? get the logic? ik nie iig

Er zit blijkbaar dus nog wel wat leven in je mobo.

offtopic:
Heb ik godverdomme mijn 600 post ook al gemist, eerst mijn 500ste ookal. Sta alweer op 605

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 20:43 ]

Verwijderd

Volg mijn raad op, gooi er een andere voeding aan. en klaar.

start anders dat systeempje eens zo kaal mogelijk op

• netblade
Oke even voor de duidelijkheid
Systeem gaat aan, CPU fan draait net als Power Fan, maar verder komt er geen leven in de brouwerij [helaas geen 350watt voeding :'( ]

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-07 09:45

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Ok ik heb dit zelf ook al een paar keer gehad, het kan nu nog af aan je moederbord liggen of aan je CPU, (dit is tenminste als je het al een keer hebt geprobeert zonder je andere hardware natuurlijk.) er is btw ook nog een kleine kans dat het aan je geheugen ligt.

Vaak is het toch de CPU dit het niet meer doet, probeer die eens in een andere pc dan weet je het gelijk.

• netblade
Tweak-Freak schreef op 11 december 2003 @ 20:40:
Ok ik heb dit zelf ook al een paar keer gehad, het kan nu nog af aan je moederbord liggen of aan je CPU, (dit is tenminste als je het al een keer hebt geprobeert zonder je andere hardware natuurlijk.) er is btw ook nog een kleine kans dat het aan je geheugen ligt.

Vaak is het toch de CPU dit het niet meer doet, probeer die eens in een andere pc dan weet je het gelijk.
oeioei morgen hoop doen, cpu lijkt prima [boxed] maar ik neem gewoon weer alles mee dan mogen ze het testen in die winkel :)

Verwijderd

hehe, eindelijk een oplossing

Verwijderd

Ik heb ook eens een identieke situatie gehad, dat bleek puur te komen doordat ik de de 12v lijn vergeten was aan te sluiten. (het 4 pollige power koordje wat de stroom voor de processor levert)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 21:26 ]

Verwijderd

sommigen hebben zelfs nog een 250 watt voeding :+
ja en? ik heb nog een 235 watt voeding... maar wel een merkvoeding (Fortron), niet zo'n wokkietokkie geval :/
Deze trekt zonder problemen 3 harde schijven + cd brandertje (zie spekkies in m'n sig)

• netblade
Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 22:08:
[...]

ja en? ik heb nog een 235 watt voeding... maar wel een merkvoeding (Fortron), niet zo'n wokkietokkie geval :/
Deze trekt zonder problemen 3 harde schijven + cd brandertje (zie spekkies in m'n sig)
Voeding nix mis :
PIII 866 + 256MB PC133 [andere 256 is verkocht]
2x Hd ibm60gb maxtor 40gb
dvd rom
brander 48x24x48
sb live
3com netwerk kaart
gf4mx440 agp8x

daar werkt alles wel op terwijl er veel minder inzit

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-07 21:46
Kijk eens naar de moederbordplug van de voeding, of daar geen zwartgeblakerde pinnen aan zitten. Heb ik eens gehad door een USB-ADSL modem dat wat teveel stroom trok.
Een voedingprobleem moet trouwens makkelijk te detecteren zijn. Gewoon zo kaal mogelijk opstarten (geen casefans, cdromdrives e.d. aansluiten). Als het dan wel werkt is je voeding overbelast.

Bij m'n huidige cheapo 350W Qtec voeding kan ik trouwens maar 1 casefan gebruiken of m'n pc wil niet opstarten. :( En dat terwijl ik maar 2 hd's, een geforce mx en een athlon 1,3Ghz heb. Bij m'n vorige merkvoeding van 300W had ik dat niet.

Gelukkig komt morgen m'n 400W Be Quiet voeding binnen.. voor m'n athlon 2800+ en radeon 9800. :)

_██_
(ಠ_ృ)

• netblade
Atomsk schreef op 11 december 2003 @ 23:33:
Kijk eens naar de moederbordplug van de voeding, of daar geen zwartgeblakerde pinnen aan zitten. Heb ik eens gehad door een USB-ADSL modem dat wat teveel stroom trok.
Een voedingprobleem moet trouwens makkelijk te detecteren zijn. Gewoon zo kaal mogelijk opstarten (geen casefans, cdromdrives e.d. aansluiten). Als het dan wel werkt is je voeding overbelast.

Bij m'n huidige cheapo 350W Qtec voeding kan ik trouwens maar 1 casefan gebruiken of m'n pc wil niet opstarten. :( En dat terwijl ik maar 2 hd's, een geforce mx en een athlon 1,3Ghz heb. Bij m'n vorige merkvoeding van 300W had ik dat niet.

Gelukkig komt morgen m'n 400W Be Quiet voeding binnen.. voor m'n athlon 2800+ en radeon 9800. :)
Nope maakt geen verschil. heb me oude p3 maar weer in die kast geknikkert, verwacht wel weer dat ik een week zonder nieuwe pc zit.... :'(

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

ik neem aan dat je je oude configuratie nog hebt?
probeer dat eens aan te sluiten?

mischien dat je een ander PC2700 reepje kan proberen ?
laatst had ik een reepje PC3200 van Kingston wat nog helemaal netjes ingepakt was, ik bouw het in en kreeg hetzelfde probleem. het zou inet boven specs gaan draaien.

anders denk ik inderdaad dat het je Mobo of CPU is

[ Voor 6% gewijzigd door pt0x op 12-12-2003 08:39 ]

Verwijderd

Misschien een stomme vraag maar trek je reset-knop eens van je mobo af. als die verkeerd aangesloten zit mol je je voeding(lees: kans op, zelf meegemaakt).
En als dat mobo geen speechpost of piepjes geeft is het mobo gewoon kapot.

• netblade
Oude mobo zit weer in die kast.
Dus de voeding werkt nog, en ik denk dat de oude config meer stroom slurpt dan de nieuwe, aangezien op de nieuwe alles [behalve GFX] onboard zit.
Niet dat ik met dat onboard soud ga draaien maar in het begin wel. Maargoed 10 uur terug naar de winkel :)
Dan kunnen hun misschien kijken wat er mis kan zijn.

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:25
GuardianAngel schreef op 11 december 2003 @ 19:54:
Alles eruit slopen en dan wel GOED aansluiten. CD-branderlampjes horen sowieso niet te blijven branden.
Dat is niet volledig waar, als er in mijn plextor 48/24/48A een cd zit dan blijft het ledje continue branden.

Verwijderd

netblade schreef op 12 december 2003 @ 09:23:
Oude mobo zit weer in die kast.
Dus de voeding werkt nog, en ik denk dat de oude config meer stroom slurpt dan de nieuwe, aangezien op de nieuwe alles [behalve GFX] onboard zit.
Niet dat ik met dat onboard soud ga draaien maar in het begin wel. Maargoed 10 uur terug naar de winkel :)
Dan kunnen hun misschien kijken wat er mis kan zijn.
Toen mij dit overkomen was, bleek het mobo dood te zijn (DOA), alleen zonder brandlucht.

Die kreeg ik toen het koelertje op mijn celeron 266 :X doorbrandde. En vooral omdat de pc niets doet (behalve dan het fannetje aandraaien), verdenk ik het mobo.

• netblade
Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 11:03:
[...]

Toen mij dit overkomen was, bleek het mobo dood te zijn (DOA), alleen zonder brandlucht.

Die kreeg ik toen het koelertje op mijn celeron 266 :X doorbrandde. En vooral omdat de pc niets doet (behalve dan het fannetje aandraaien), verdenk ik het mobo.
Alles is terug naar de winkel @ 15:00 kan ik tweer komen halen en dan krijg ik denk ik een nieuw mb :)

Edit : Dit is de kast waar die inzit genoeg gekoeld dus ;)

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/iwanvanleijden/Kast.JPG

[ Voor 12% gewijzigd door netblade op 12-12-2003 11:44 ]

• netblade
Hehe hij werkt eindelijk :)
Andere mobo was gaar gemaakt, slecht gesoldeert ect :)
Maar nu draait het als een gek [hele vooruitgang van P3 naar AMD 2400+ _/-\o_ ]

Maar bedankt voor al jullie tips en hulp! _/-\o_

Pagina: 1