Toon posts:

Win2k niet op Maxtor Sata Schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer windows op mijn Maxtor Diamondmax 9 120GB Sata schijf te installeren maar zodra ik de gewenste partitie kies krijg ik de melding dat de partitie niet compatible is met windows 2000.
Zodra ik windows 2k installeer via mijn andere pata schijf wil het wel, maar ik wil die schijf eruit hebben.
Heb al op diverse manieren geformateerd en verwijderd, maar het probleem houdt aan.

Ik maak gebruik van de onboard Promise Fastrak 378 controller van mijn Chaintech Zenith 7NJS.

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 13:25

Talon

Booooom !

Misschien moet je tijdens de installatie F6 drukken.
Dan kan je de driver van je Promise instaleren en herkent hij deze waarschijnlijk wel.
Wat een andere workaround is : instaleren op de PATA schijf en dan de Promise instaleren; Dan een ghost drive-copy doen en dan je PATA voor je SATA omwisselen.
Als het goed is heb je dan ook een werkend systeem.

Als ik het mis heb wordt ik graag gecorrigeerd, aangezien ik dit geintje over een week of twee ook ga krijgen.

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
yep, je moet idd tijdens je win installatie op F6 drukken, dan krijg je na tijdje schermpje, druk je op E, vraagt ie om een floppy, stop je je flop met fasttrak drivers erin, druk op enter, dan krijg je een menu'tje waar je de goede drivers (voor je juist OS) kunt selecteren, je kiest de goede. Daarna druk je op enter, daarna nog eens op enter, je w8 weer een tijdje en je zit in win installatie scherm :P

* DutchTSE heeft ut 10 min geleden ook gedaan bij de installatie van s-ata raid ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dat is logisch, heb al meer Sata schijven geïnstalleerd, dus dat wist ik wel. Maar ik heb het probleem opgelost. Ik had de partities aangemaakt met FDisk. De windows installatie programma kon dat blijkbaar niet waarderen. Heb nu partities aangemaakt via windows op de andere schijf dmv met dat ingebakken programma in win2k en nu werkt het wel.