Pentium M vs Mobile Athlon XP

Pagina: 1
Acties:

• Fresh T.
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 11:37
Ik heb in verschillende topics zo'n mooi tabeltje gezien waarin de Pentium M wordt vergeleken met de Mobile Athlon XP. Allemaal wel handig, maar ik vraag me af in hoeverre de performance te merken is tussen allerlei processoren. Dus in hoeverre is een Mobile Athlon XP 2500+ (bijvoorbeeld in notebooks van Jewel, Alpha enz.) sneller dan een Pentium M (of juist niet...)? Is dat verschil echt merkbaar?

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-01 07:02

FongWan

The Stormrider ...

Voor zover ik weet is het wel zo dat intel proc's in bepaalde dingen beter zijn dan amd proc's hetzelfde geldt natuurlijk ook overgekeerd.

Maar in welke dingen dat precies zijn weet ik niet en of dat ook geldt voor de Mobile Athlon XP vs. Pentium-M.

Maar als je gaat kijken naar dat tabelletje dan gaat het om vergelijkbare resultaten, dat tabelletje is door iemand met SisSoft Sandra gemaakt als ik het mij goed herinner.

Ik weet alleen niet met welke benchtest dat was. En wat de werkelijkesnelheden van de Mobile Athlon XP's zijn.

Ik denk dat het merkbaar is qua werkelijke snelheid en wat je met de proc kan dus aantal GHz en de Instuction Per Clockcycle die de proc aankan. Dus betere performance bij lagere clocksnelheden en stroomverbruik.
Daarnaast is het ook merkbaar in stroomverbruik, warmteproductie en dat soort dingen.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |