geforce 3 ti200 overclockken

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
vraag 1: is er een mogelijk om de geforce 3 ti200 over te clocken zoja hoe?
de video kaart zit in een compaq pressario 5000 waar verder niks mee is gebeurd

Vraag 2: kan je die compaq pc ook overclocken zonder nieuwe hardware aan te schaffen het is een compaq pressario 5000 met een 2ghz 512 mb geheugen en een intel processor

Verwijderd

Ik zou zeggen read the faq

Over het o'cen van je Vga je ti 200 dus , moet je programmatjes gebuiken enkele voorbeelden zijn

-powerstrip
-coolbits
-rivatuner

Zelf Een geforce 3 ti 200 (broertje ) geoced door eerst Stapje voor stapje de snelheid te verhogen ong 5 mhz ofzo per keer en goed testen met bv

3dmark 2001/03

of Een goeie stevige game let op rare Spikkels of Andere rare verschijnselen ,

dit zijn artifacts dus dan ben je te ver Dus Dan weer terug zetten.

welk merk vga heb je ?

Kijk een beetje of er redelijk koeling op zit !!!

(Als je de snelheden wilt houden zonder de programmatjes kun je een bios flash doen Zal daar wel eerst veel over lezen)

had ik zelf ook de eerste keer flashen dan van je vga bios:p

En gebruik de search en de faq genoeg toptics over de ti 200

Verwijderd

Hallo,

Ik heb ook dezelfde PC als jou je moet eerst het moederbord nummer weten
en dan een andere bios instaleren dan kan je de rest overclocken maar hoe
je deen Geforce 3 overclockt weet ik ook niet.

en nee ik weet niet het nummer van het moederbord (die van mij ook niet)

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:35

AirX

Tweak Guru

overclocken van een videokaart is nix aan :+...... gewoon ffe bij www.google.nl even rivatuner intypen, installen en dan de helpfile lezen over overclocken.... kun je gewoon vanuit windows de snelheid van je kaartje veranderen. Doe dat overigens wel in kleine stapjes!
Ik heb trouwens een GF3 TI 500 zo overclocked @ the moment

Verder denk ik niet dat je je Compaq mobo/ processor kunt overclocken

[ Voor 9% gewijzigd door AirX op 11-12-2003 19:42 ]

• Avvd
  • Niet online
waar is dat te vinden op het moederbord?

Verwijderd

Er staan in een aantal andere topics dat je het nummer moet opzoeken en dan de originele bios moet instaleren maar ik heb het niet gedaan omdat het waarschijnlijk niet kan. :'(

maar als jou het lukt _/-\o_

• Avvd
  • Niet online
maar waar kan ik dat nr vinden?

Verwijderd

ik weet het niet.
Ik kijk er morgen wel naar dan haal ik mijn mobo er even uit.

trouwens weet iemand hoe je kan zien dat je grafische kaart te ver is overgeclockt

moet je dan eerst een speldraaien??

Verwijderd

mja een spel of 3d mark ! van zodra je rare dingen begint te zien bv. vervormde dingen, rare kleuren of vlekken, .... eender wat dan ben je te ver aan het overclocken en moet je je core of mem. speed iets terugschroeven. ;)

Verwijderd

Spacejam je kan je Geforce 3 Ti200 makkelijk met rivatuner op Coreclock:200 en je MEMclock op 450 (met standaard koeling)

• Avvd
  • Niet online
dat heb ik nou gedaan en het scheelt wel wat bij nfs underground.

maar nou lees ik bij zoeken dat je iets een bepaalde code bij de bios van een compaq kan invoeren en dat je dan heel de bios krijgt weet iemand hier iets meer van?

ook had ik gelezen dat je er een andere bios in kon zetten hoe werkt dit precies?

Verwijderd

Ik heb op dit moment een ti200 draaien op 245/450! en ik heb geen enkel artifectje! Alle mem is wel gekoeld en er zit geen standaard koeler meer op! Maar verder oc'en is cker mogelijk alleen heb ik dat nog niet gedaan!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-12 21:34

Remy

I usually get 100% accuracy

Jongens - dit zijn toch allemaal wel heel basic vragen voor DOC, die met een klein beetje inzet zo te vinden zijn. Kom op, steek er ff wat tijd en moeite in en het zal worden beloond met de kennis over hoe en wat, en welke programma's te gebruiken. Deze gaat iig dicht wegens luiheid/brakke topicstart.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.