Op dit moment zit ik in een offerte stadium voor diverse zogenaamde security appliances. Oftewel hardware dozen met een reeks van functies zoals firewall, spamfiltering, intrusion detection en prevention enz.
De prijzen van deze appartatuur loopt sterk uiteen en ik ben eigenlijk benieuwd naar praktijkervaringen met deze spullen.
Op dit moment liggen er offertes van Symantec 5400 series.
Sonicwall, ISS proventia, Cisco 6505 blade en fortinet. Aangezien deze allemaal een wat andere benadering gebruiken is vergelijken bijzonder moeilijk.
De eisen zijn een gigabit ( liefst in Gbic) connectie en voldoende throughput om die Gb ook zo dicht mogelijk te benaderen.
25 servers, 700 werkstations, 1Gb internet access
Vraag:
Waar hebben jullie goede of slechte ervaringen mee?
Wat voor kostprijs zat je dan ongeveer op? ( globaal)
Werd er ook nog gebruik gemaakt van clients of agents op de werkstations en hoe beviel dat?
Zijn er bijzonder zaken waar we op moeten letten, zoals bijvoorbeeld het onderliggende OS van de appliance ( denk aan de serieuze Cisco bug)
De prijzen van deze appartatuur loopt sterk uiteen en ik ben eigenlijk benieuwd naar praktijkervaringen met deze spullen.
Op dit moment liggen er offertes van Symantec 5400 series.
Sonicwall, ISS proventia, Cisco 6505 blade en fortinet. Aangezien deze allemaal een wat andere benadering gebruiken is vergelijken bijzonder moeilijk.
De eisen zijn een gigabit ( liefst in Gbic) connectie en voldoende throughput om die Gb ook zo dicht mogelijk te benaderen.
25 servers, 700 werkstations, 1Gb internet access
Vraag:
Waar hebben jullie goede of slechte ervaringen mee?
Wat voor kostprijs zat je dan ongeveer op? ( globaal)
Werd er ook nog gebruik gemaakt van clients of agents op de werkstations en hoe beviel dat?
Zijn er bijzonder zaken waar we op moeten letten, zoals bijvoorbeeld het onderliggende OS van de appliance ( denk aan de serieuze Cisco bug)
[ Voor 3% gewijzigd door SED op 11-12-2003 19:34 ]
Copyright and left by SED...