[S-ATA][W2K] MAXTOR 160G mobo gigabyte geen partities?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mede tweakers.
voor deze sinterklaas had de lieve sint mij een MAXTOR 160G sata gebracht ;)
met veel moed, en met dankbaarheid begon ik.....
en nu na 4 dagen ben ik nog bezig!

Ik heb WINDOWS 2000 met SP4 + nieuwste bios (afgehaald) + nieuwe drivers onboard sata en ik kan mijn hd nog altijd niet partitioneren of formateren.

mijn moederbord is Gigabyte 7VAXP ultra met onboard SATA.
ik heb al SP4 geinstalleerd. Nieuwe bios. (f6 ultra)
big drive enabler van maxtor en reg hack.
(andere hardware is de amd 2000+ een seagate 30G en een nec 1300 dus lijkt me niet dat de voeding het niet kan trekken..)

allemaal tevergeefs.

ik kan nog altijd niet aan mijn hd met Partition magic of via msdos (fdisk)
hij ziet ze wel (niet indeze computer, maar wel met partition magic of apparaat beheer).
Maar op het moment dat ik er iets aan wil doen begint hij te haperen en dan krijg ik de helft van de tijd 'SCSI drive ontkoppelt'.

Als ik dat nu voor een keer NIET heb krijg ik bij partition magic een error ofwel 11117 ofwel 10005 (waar GEEN documentatie is over te vinden(!))

dank bij voorbaat

nb search al gebruikt, geprobeert wat erinstond, niets werkte
(powerblast(van maxtor) ofzo werkt ook niet van)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
niemand?
heb ondertussen hd bij iemand anders getest .. daar werkte het wel. maar hij draaide winxp dus installeerde ik ook maar winxp... zonder resultaat.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom partitioneer je niet onder windows 2000 zelf?

booten van cd en dan aan eind recovery console gebruiken, daarna tokkel je diskpart in. Check eens of er nu iets herkend wordt. Worden schijven groter als 136Gb ( LBA 48 bla bla of ziets!) ondersteund door je mobo? Draai je je hd op een onboard/ externe controller?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2003 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is kleine moeite om in de FAQ van dit subforum te kijken hoor ;)
Draai je je hd op een onboard/ externe controller?
Dit staat in de startpost :)

icekiller: volgens mij ondersteunt jouw mobo fabriek-af al harddisks >128GB :) Anyway, er zijn nieuwere BIOS updates beschikbaar dan hetgeen je zelf opnoemt (F6): http://www.giga-byte.com/...rt/BIOS/BIOS_GA-7VAXP.htm

Doublecheck eens de IDE configuratie, probeer verschillende posities en let vooral op de correctheid van de jumpers en kabels. Zie ook de FAQ van dit subforum onder "Mijn IDE configuratie is brak, hoe komt dat?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
um.. ik heb de ga 7vaxp ULTRA niet de gewone.. daar is de laatste bios gewoon F6 hoor...

(http://www.giga-byte.com/...BIOS_GA-7VAXP%20Ultra.htm)

het probleem is niet dat mijn bios niet >128 G aan kan het is dat mijn windows dan blijft haken, er klopt dus iets niet met mijn drivers. aan jumpers heeft het niks te maken.... bij mijn vriend hebben we de hd ook so gewoon aangesloten en werkte het zonder probleem (zelfde mobo btw)
en der is maar 1 kabel voor aan te sluiten en die kun je niet verkeerd steken.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2003 13:41 ]