Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

AT in ATX

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik ben van plan om een oud mobo uit mijn rommelbak te halen en weer in een kast te zetten. maar ik wil hem in een ATX miditower hebben terwijl het mobo een AT is.

Weet iemand hoe ik dit moet aanpakken?? dan wil ik het graag horen

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
past er gewoon in. Alleen moet je het plaatje waar normaal de usb/ps2/com poorten etc. zitten eruit halen en er iets anders (stukje karton ofzo) tussen zetten, anders past de toetsenbord-aansluiting van je AT mobo niet.

En verder moet je natuurlijk een AT voeding hebben.

Verwijderd

Ik denk dat het engiste verschil was de voeding. Dat die anders aangesloten wordt op het mobo. En dat het een ander mechanisme is om je pc aan te zetten

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11 22:24

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik doe het hier net andersom, en na mijn ervaringen van gisteravond kan ik je vertellen dat een ATX in een AT kast eigenlijk prima werkt.
Je moet even opletten of je voeding in de kast past, de kast zal zeker groot genoeg zijn :P , misschien verdwaalt je mobootje er wel in ;) - of erger, zijn de kabels die je nu hebt te kort.

Je moederbord zal misschien niet perfect op de achterplaat passen dus daarvoor zul je eigen bevestigingspunten (natuurlijk met afstandsbusjes en de hele reutemeteut) voor moeten maken. Verder zijn er niet zoveel verschillen...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:50

Stoney3K

Flatsehats!

Waarom zou je dat trouwens willen doen?? AT->ATX lijkt me iets logischer...

Op zich moet het wel lukken, alleen kan het zijn dat je moederbord-bussen op de verkeerde plek zitten. Maar da's een kwestie van een paar gaatjes boren B)

Zorg wel dat je mobo laag genoeg zit om alle PCI/ISA/AGP (:?) gleuffies te kunnen gebruiken. Je verspilt wel een hoop ruimte ter hoogte van je toetsenbordconnector (die zit dan achter het brede ATX-aansluitplaatje). Mooiste is om dat met een stukkie aluminium af te werken.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:10

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik heb hier een Asus TX97-L moederbord liggen dit is een AT formaat Pentium moederbord. Maar er zit ook een aansluiting op voor een ATX voeding. Hij heeft een jaar of 3 a 4 dienst gedaan in een ATX big-tower. Werkt prima. Ik had alleen zelf een andere back-plate(plane) gemaakt van een plaatje metaal.

Kijk eens of jouw moederbord ook geschikt is voor zowel een AT als een ATX voeding. Dat kun je wel aan de voedings connectoren zien.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

_Dune_ schreef op 11 december 2003 @ 19:28:
Ik heb hier een Asus TX97-L moederbord liggen dit is een AT formaat Pentium moederbord. Maar er zit ook een aansluiting op voor een ATX voeding. Hij heeft een jaar of 3 a 4 dienst gedaan in een ATX big-tower. Werkt prima. Ik had alleen zelf een andere back-plate(plane) gemaakt van een plaatje metaal.

Kijk eens of jouw moederbord ook geschikt is voor zowel een AT als een ATX voeding. Dat kun je wel aan de voedings connectoren zien.
TX97-L == Super socket 7?? Die zijn nog best rap, een AMD K6-2 500 loopt een ATX Celeron er met gemak uit! Alleen jammer dat allles nog op SDRAM loopt, wat een beetje uit de tijd aan het raken is.

* Stoney3K heeft zelfs Super S7 borden gezien met 4x AGP :)

• chemmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-08-2024

chemmie

Badger!

Ik heb nog wel van die I/O-plaatjes liggen waar ook nog een uitsparing voor een DIN-keyboard op zit hoor.
Een grote AT bigtower die ik heb, kan ook een ATX huizen terwijl hij er niet voor bedoeld is :)

Volgens mij is, zoals eerder gezegd, even op de PSU letten voldoende.

And so at last the beast fell and the unbelievers rejoiced. But all was not lost, for from the ash rose a great bird. The bird gazed down upon the unbelievers and cast fire and thunder upon them.

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp hoef ik alleen maar op de achterplaat te letten??

kan het mobo dan ook toevallig met 1 of 2 minder schroefjes vast gezet worden??

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dark Blue schreef op 11 december 2003 @ 19:13:
Ik doe het hier net andersom, en na mijn ervaringen van gisteravond kan ik je vertellen dat een ATX in een AT kast eigenlijk prima werkt.
Je moet even opletten of je voeding in de kast past, de kast zal zeker groot genoeg zijn :P , misschien verdwaalt je mobootje er wel in ;) - of erger, zijn de kabels die je nu hebt te kort.

Je moederbord zal misschien niet perfect op de achterplaat passen dus daarvoor zul je eigen bevestigingspunten (natuurlijk met afstandsbusjes en de hele reutemeteut) voor moeten maken. Verder zijn er niet zoveel verschillen...
In een beetje ATX-kast, past een AT moederbord wel hoor...
Vice versa wat minder, ook al zou het wel passen (zie je eigen ervaring ;) )
Mijn Sweex ATX kast, heeft volgens mij gewoon AT-aansluitingen, dus dat zal wel passen denk ik

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 11-12-2003 19:54 ]

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 19:47:
Dus als ik het goed begrijp hoef ik alleen maar op de achterplaat te letten??

kan het mobo dan ook toevallig met 1 of 2 minder schroefjes vast gezet worden??
Zolang ie niet naar beneden lazert zit je goed :)

* Stoney3K heeft vaak genoeg mobo's vastgezet met 2 schroeven en een muismat eronder (voor de isolatie)

Let wel op of je voeding past (schroeven op goeie plek, niet te groot) en of je genoeg airflow voor je voeding hebt.

Owja en kijk uit met de 230V van de power connector. Ik heb er zelf ook al eens een opdonder van gehad 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Stoney3K schreef op 11 december 2003 @ 20:02:
[...]

Zolang ie niet naar beneden lazert zit je goed :)

* Stoney3K heeft vaak genoeg mobo's vastgezet met 2 schroeven en een muismat eronder (voor de isolatie)

Let wel op of je voeding past (schroeven op goeie plek, niet te groot) en of je genoeg airflow voor je voeding hebt.

Owja en kijk uit met de 230V van de power connector. Ik heb er zelf ook al eens een opdonder van gehad 8)7
ik weet hoe dat voelt, ik was vorige keer ook vergeten om de stroom eraf te halen, en dat was me toch een opdonder, maar dan ga ik het denk ik toch maar met een paar schroefjes minder proberen......

en wie heeft eventueel nog een achterplaatje???

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 20:10:
[...]

ik weet hoe dat voelt, ik was vorige keer ook vergeten om de stroom eraf te halen, en dat was me toch een opdonder, maar dan ga ik het denk ik toch maar met een paar schroefjes minder proberen......

en wie heeft eventueel nog een achterplaatje???
Ik bedoelde de powerswitch |:(... een AT mobo vindt het ook niet leuk om 230V op z'n laagspanningslijnen te hebben staan :X

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoelde ook de powerswitch, de onderkant moest ik zonodig weer eens aanraken, maar dan nu weer on topic:

iemand nog een idee??

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam er net achter, is er een grote kans dat dee pci sloten en de isa sloten niet goed voor de gleufjes komen te hangen??

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-08 02:14

Koenzie

Never leave, just go

ik heb anders nog wel een AT kast voor je hoor, nog wel meer, kies maar uit :)

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 09:53:
Ik kwam er net achter, is er een grote kans dat dee pci sloten en de isa sloten niet goed voor de gleufjes komen te hangen??
Dat kan je toch zelf wel zien?
Er zijn interessantere topics die op slot worden gegooid terwijl dit soort onzintopics gewoon open blijven.. |:(

Verwijderd

Topicstarter
Koenzie schreef op 12 december 2003 @ 10:02:
ik heb anders nog wel een AT kast voor je hoor, nog wel meer, kies maar uit :)
Ja he, dit mobo komt uit een AT, ik wil hem in een ATX doen om dat ik er na een maand of zo een ander mobo ingooi, dit ouwe mobo dient er alleen voor om die pc effe te laten draaien, als ik dan weer wat geld heb, dan koop ik een ander mobo

Verwijderd

Of het past, of het past niet. En past het niet, dan kun je het gaan modden.
http://inf33-www.informat...al/eprmhtml/eprma/781.htm
Weet iemand hoe ik dit moet aanpakken?
Ja, eerst de search bekijken:

GoT search: AT ATX kast @ CME/PMG/OH:
- ATX Kast over... AT erin?
- AT bordje in ATX kast
- Kan een AT mb in een ATX kast??
- AT kast naar ATX kast...
- AT kast ombouwen naar ATX
- Kan een AT mb in een ATX kast??
- [rml][ BC3] AT systeem in ATX kast[/rml]
- Mijn X-Case? en welk moederbord? (AT > ATX ombouwen)
- AT mamaplank in ATX kast inbouwen
- ATX voeding in AT kast?
- AT naar ATX voeding = probleem?
- hoe kan ik zien of een kast AT of ATX is?
- Technische PMG FAQ: Hoe bouw ik een PC?

Daarna de kast en moederbord bekijken en creatief te werk gaan in combinatie met bovenstaande naslag.
en wie heeft eventueel nog een achterplaatje?
Niet nodig, een stukje karton voldoet ook wel. Bovendien, het is alleen ter afwerking, niet een noodzakelijk iets. Daarnaast, het toch maar tijdelijk is kun je jezelf de moeite besparen.
Ik kwam er net achter, is er een grote kans dat dee pci sloten en de isa sloten niet goed voor de gleufjes komen te hangen?
Dat kun je vanaf daar beter zien, als wij vanaf hier.

Het enige échte "probleem" is dat je een ATX voeding niet direkt kan aansluiten op een moederbord met alleen AT aansluitingen. Het is dan ook makkelijker om in de ATX kast een AT voeding te hangen als je die nog hebt. Alternatief kun je gebruik maken van een ATX>AT kabeltje. Let er ook op dat sommige AT moederborden ook een ATX connector hebben, deze kun je direct aansluiten op een ATX voeding.
Zie ook: GoT-search: ATX AT voeding @ CME/PMG/OH
dit ouwe mobo dient er alleen voor om die pc effe te laten draaien
Dan kun je beter bij het grofvuil / oud ijzerboer een gratis AT(X) kastje halen. Alternatief zou je ook je e-mail adres in je profiel kunnen zetten zodat mensen in ieder geval kunnen laten weten dat hun ook nog een kastje voor jou hebben of zou je eens kunnen kijken in Vraag & Aanbod

Neem Welkom in Casemodding & Electronica (Policy) eens door voor wat wij in CME verwachten. Vage zoekvragen zonder explicite info/problemen kunnen wij weinig mee, zeker niet als jijzelf de enige bent die de antwoorden hebt.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2004 03:45 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.