Toon posts:

Actie tegen Game prijzen

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste GOT-ers,

Net als ik spelen jullie vast graag een spelletje op de PC. Alleen jammer dat de games duur zijn en eigenlijk altijd als duur zijn geweest. De Nederlandse games wereld heeft ondankt veel tegenzin toch maar geaccepteerd dat er €49.95 betaald dient te worden, ongeacht speelduur, kwaliteit graphics, gameplay, genre.

Ik ben eigenlijk ook een van de mensen die heeft geaccepteerd een koffer met geld te betalen voor een game totdat mijn oog viel op een site terwijl ik op zoek was naar een spel (CM 03-04). Ik kwam die site op het spoor via een fansite van het spel. Het was de site van Amazon. Daar werdt het spel voor 17.99 pond aangeboden. Vele malen goedkoper als hier in Nederland. Dat bleek ook achteraf toen ik zag dat bij bertelmann online het spel voor €49.99 werdt aangeboden.

Nadat ik dit zag voel ik me toch behoorlijk bedrogen. Jarenlang de volle pond betaald terwijl het zeker goedkoper kan! Daarom wij een actie begonnen op www.actietegengameprijzen.nl daar kun je een petitie tekenen tegen de veel te hoge game prijzen in Nederland, vertel het ook door aan zo veel mogelijk mensen, hoe meer handtekeningen we verzamelen des te sterker staan we in onze zaak. Als we genoeg handtekeningen hebben zullen we de petitie overdragen aan een nog nader te bepalen winkelketen of uitgeverij waar wij denken het meeste invloed zal hebben.

Alvast Bedankt!

Sander Snoeren en Dave Lafeber

PS, ik heb toe stemming gekregen van The Will om hier een post over te plaatsen op GOT. Daar voor nogmaals onze dank .The Will _/-\o_

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:05

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Je hebt gelijk dat de gameprijzen echt hoog zijn (te hoog), maar

17.99 pond != 17.99 euro != veel goedkoper :)

Nog 1 puntje van kritiek: Ik bekijk zo die reacties van je petitie en zie dat er reacties tussen zitten waar je niet echt serieus naar kan kijken :P. Kortom, als ik jou was zou ik een wat serieuze petitie opzetten dat mensen alleen met naam ofzo de petitie kunnen ondertekenen

[ Voor 56% gewijzigd door We Are Borg op 11-12-2003 19:17 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
We Are Borg schreef op 11 december 2003 @ 19:14:
Je hebt gelijk dat de gameprijzen echt hoog zijn (te hoog), maar

17.99 pond != 17.99 euro != veel goedkoper :)
Volgens het GWK is het anders wel een flink stuk goedkoper, want £18 is namelijk niet eens €26 en dat scheelt toch wel een berg.

Als je bijvoorbeeld kijkt op Play.com zie je heel veel nieuwe spellen die zo'n £20 á £25 kosten, wat omgerekend ongeveer €30 á €35 is. In Nederland kost een nieuw spel vrijwel altijd €45 á €50 en dat scheelt toch wel. Maar het mooie van Play.com is dat je die spellen gewoon kan bestellen en dat er geen verzendkosten worden gerekend ook al woon je niet in Engeland. De enige nadelen zijn dat het een tijdje duurt voordat je de spellen binnen hebt en dat je er een creditcard voor nodig hebt, maar dan ben je wel een stuk goedkoper uit :)
Nog 1 puntje van kritiek: Ik bekijk zo die reacties van je petitie en zie dat er reacties tussen zitten waar je niet echt serieus naar kan kijken :P. Kortom, als ik jou was zou ik een wat serieuze petitie opzetten dat mensen alleen met naam ofzo de petitie kunnen ondertekenen
De site is inderdaad niet echt hoogstaand, maar die site is volgens mij ook niet van de topicstarter ;)

Het gaat trouwens niet zo denderend met die petitie, want ik had volgens mij vorige week getekend en nu zijn er zo'n 40/50 'handtekeningen' erbij.

The devil is in the details.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:50
hebben ze dit trouwens niet al eerder geprobeerd :?

[ Voor 132% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 21:10 ]

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:39
Gaat niet lukken, maar je kan natuurlijk ook slim kopen. Ik koop vrij weinig games voor zoveel geld.

-Je hebt de betere gameshop, zoals hier de Nedgame die gewoon 5 euro goedkoper is als een random bart smit oid
-Je hebt sites die goedkoper zijn, in nederland GCshop en gamerelease, scheelt toch al met de normale winkels. Met een CC (die volgens mij iedereen boven de 18 kan krijgen) heb je nog sites als Play.com en ben je nog goedkoper uit.
-Koop niet meteen, wacht even ... koop zelf voor bv de Cube alleen games die ik perse moet spelen voor het volle pond en dat zijn van de 16 games die ik bezit er 3. De rest wordt met een paar maand goedkoper (players choice e.d.) en dat scheelt je al de helft ongeveer. Game blijft het zelfde en net zo leuk.
-Koop 2e hands, ik koop gewoon 2e hands games. Compleet en in goede staat zijn ze ook volop te krijgen (dus heus niet altijd die afgetrapte crap waar iedereen aan denkt, sommige mensen behandelen hun spullen ook netjes). Nieuwe games scheelt dit hier al 13 euro (zo lag bv SSX al na 2 dagen in het rek met 2e hands games)

Dus koop gewoon slimmer ipv tijd en moeite te steken in petities die toch niets opleveren imho. Die tijd kan je beter steken in je cheap gescoorde game :)

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Anders start ook een petitie voor muziek cd's en DVD film's. :P

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 21:54 ]

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:25
Komt me bekent voor, topic van jaar geleden:
Actie tegen hoge games prijzen! (Met ook wat reacties van Mr.Rudi die zelf gamedeveloper is.)
Misschien wel leuk om te lezen. :)

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Mischien is een actie tegen regiobeveiliging beter. Regiobeveiligingen zorgen ervoor dat winkeliers alleen kunnen inkopen bij de "officiele" Europese importeur. Zonder regiobeveiligingen zou er veel meer parallel import zijn uit Azië en Amerika. Ik hoop toch echt dat de EU eens wat doet aan die prijspolitiek van spelcomputerfabrikanten want dit kan echt niet. Je betaalt gewoon structureel te veel.

Tevens vind ik dat de prijsstelling erg vreemd is. Ik zie niet waarom een PS2-spel dat al 8 maanden in Japan te koop is, hier opeens 60 euro moet kosten. Het is een verouderd product, dus moet dat terug te zien zijn in de prijs!

Tevens is het zo dat de omzetsnelheid voor games niet hoog genoeg is in Nederland. In Japan gaat het veel sneller en wordt ook veel meer uitgebracht. Prijzen zijn daardoor ook veel redelijker. Na een maand worden veel spellen al afgeprijst naar 2000 Yen (minder dan 20 euro).

Een prijs van 60 euro zou mischien nog te verdedigen zijn als eens werkelijk moeite gedaan werd voor een Nederlandse lokalisatie van een spel. Bijna geen enkel spel draait in PAL-resolutie, of heeft een 16:9 breedbeeld optie of heeft Nederlandse schermteksten. Nee, je krijgt gewoon een NTSC resolutie in 50Hz waarbij alles 17% te langzaam draait en in 4:3 verhouding :(

[ Voor 6% gewijzigd door ari3 op 11-12-2003 22:19 ]

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

ari3 schreef op 11 december 2003 @ 22:09:
Een prijs van 60 euro zou mischien nog te verdedigen zijn als eens werkelijk moeite gedaan werd voor een Nederlandse lokalisatie van een spel. Bijna geen enkel spel draait in PAL-resolutie, of heeft een 16:9 breedbeeld optiehebben ze daar toch ook niet? of heeft Nederlandse schermteksten. Nee, je krijgt gewoon een NTSC resolutie in 50Hz waarbij alles 17% te langzaam draait en in 4:3 verhouding :(
Uh nooi last van gehad hoor, en dat 17% is al LAAAAANG niet meer (sinds de SNES ofzo)
(behalve dan op de ps2 misschien.

Games in europa krijgen voor zover ik weet bijna altijd extra's of worden verbeterd (bugs eruit, extra mogelijkheden) (zie metroid prime, zelda, sega soccer slam)
en de pal resolutie?
ik hoorde wel dat FFX daar last van had (NTSC resolutie) maar op bv de cube en xbox heb ik nog nooit gezien (balken of langzamere game)

Japanse games zijn alleen handig om iets eerder te krijgen.

Volgends mij zit jij verder een beetje onzin te praten :X

[ Voor 15% gewijzigd door Collaborator op 11-12-2003 22:49 ]

This space is occupied

Verwijderd

ari3 schreef op 11 december 2003 @ 22:09:
Regiobeveiligingen zorgen ervoor dat winkeliers alleen kunnen inkopen bij de "officiele" Europese importeur. Zonder regiobeveiligingen zou er veel meer parallel import zijn uit Azië en Amerika. Ik hoop toch echt dat de EU eens wat doet aan die prijspolitiek van spelcomputerfabrikanten want dit kan echt niet.
Geloof me, daar zullen ze niks aan doen. Is typisch een vorm van protectie van eigen handel.

Fabrikant-> Europese importeur-> Winkel

Zonder regiobeveiliging heeft de Eu geen troef meer om mensen zoals jij en ik te verplichten gewoon in de winkel een spel te kopen zodat de importeur nog extra waarde toe kan voegen. Dieptriest eigenlijk.

>:) Maar beveiligingen zijn er om te kraken toch?

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
TheEvilCuber schreef op 11 december 2003 @ 22:30:
[...]

Uh nooi last van gehad hoor, en dat 17% is al LAAAAANG niet meer (sinds de SNES ofzo)
(behalve dan op de ps2 misschien.
Dat zie ik toch echt niet... Het overgrote deel van spellen loopt nog steeds te traag. Zie Nintendo 64, PS, PS2, Dreamcast. Sommige DC en GC spellen hebben een optie van 60Hz maar de verreweg de meeste hebben het gewoon niet!
Games in europa krijgen voor zover ik weet bijna altijd extra's of worden verbeterd (bugs eruit, extra mogelijkheden)
Extra's?!? Verbeteringen?!? Je bedoelt het wegknippen/censureren van scenes uit Onimusha? De orginele Japanse dialoog vervangen door een foute emotieloze Engelse nasynchronisatie in Final Fantasy X?
Japanse games zijn alleen handig om iets eerder te krijgen.
Noem het maar iets. Vaak zit er een verschil van meer dan een half jaar tussen.

Dat er geen breedbeeldondersteuning is in Amerikaanse spellen komt doordat breedbeeld daar nog nauwelijks marktpenetratie heeft. In Europa zijn bijna alle nieuwe verkocht TVs breedbeeld modellen en heeft inmiddels 40% van de huishoudens er een. Het ligt het dus voor de hand om daar rekening mee te houden in de Europese lokalisatie van een spel.

Ik teken de petitie niet. Ik stem met mijn euros, of beter gezegd, met mijn japanse yens.
Koop geen Euro/PAL maar importeer!

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

ari3 schreef op 11 december 2003 @ 22:54:
[...]

Dat zie ik toch echt niet... Het overgrote deel van spellen loopt nog steeds te traag. Zie Nintendo 64, PS, PS2, Dreamcast. Sommige DC en GC spellen hebben een optie van 60Hz maar de verreweg de meeste hebben het gewoon niet!

[...]

Extra's?!? Verbeteringen?!? Je bedoelt het wegknippen/censureren van scenes uit Onimusha? De orginele Japanse dialoog vervangen door een foute emotieloze Engelse nasynchronisatie in Final Fantasy X?

[...]

Noem het maar iets. Vaak zit er een verschil van meer dan een half jaar tussen.

Dat er geen breedbeeldondersteuning is in Amerikaanse spellen komt doordat breedbeeld daar nog nauwelijks marktpenetratie heeft. In Europa zijn bijna alle nieuwe verkocht TVs breedbeeld modellen en heeft inmiddels 40% van de huishoudens er een. Het ligt het dus voor de hand om daar rekening mee te houden in de Europese lokalisatie van een spel.

Ik teken de petitie niet. Ik stem met mijn euros, of beter gezegd, met mijn japanse yens.
Koop geen Euro/PAL maar importeer!
Jij kijkt dus duidelijk te veel vanuit het punt van de ps2

op de gamecube lopen (heb ik gelezen) alle 50 hz spellen evensnel als de USA spellen op 60 (hebben ze dus gefixt)

En als je een game breedbeeld wil maken moet je daarbij al rekening houden bij het maken van de game (kan dus niet later gedaan worden)

Over extra's?
op de cube worden er juist vaak altijd extra modes en levels en moeilijkheidsgraden toegevoegd aan de games.

En gellukkig is de tijd dat je (ONNODIG) moest wachten op een game is ook over.

Mario Kart Double Dash, en bijvoorbeeld 1080 avalanche kwamen hier eerder of bijna gelijk uit met de japanse datum.

Alleen spellen zoals zelda, en grote RPGs zoals Baten Kaitos duren nog een paar maanden om volledig te vertalen (vind je het gek > Engels Duits Frans Italiaans Spaans en vast nog wel een taal)

This space is occupied

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:39
Als die duitsers en de vervelende fransen nu is gewoon engels leerden dan kon dat vertalen achterwege blijven. Sneller games hier en het scheelt ontwikkelaars ook nog is in de kosten. Daar zou je een petitie voor kunnen opstellen, "erger" me er al aan sinds m'n SNES :)

Flickr | Lego collectie

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Waarom een actie tegen gameprijzen? Blijkbaar vinden genoeg mensen de spellen niet te duur, anders zouden de spellen niet meer verkocht worden en dus zouden de prijzen automatisch zakken.

Voor degene die de spellen wel te duur vinden: play.com

Verwijderd

TAG_Speedy schreef op 12 december 2003 @ 09:58:
Als die duitsers en de vervelende fransen nu is gewoon engels leerden dan kon dat vertalen achterwege blijven. Sneller games hier en het scheelt ontwikkelaars ook nog is in de kosten. Daar zou je een petitie voor kunnen opstellen, "erger" me er al aan sinds m'n SNES :)
Vergis je niet, ook veel Nederlanders hebben moeite met Engelse spellen. Ik dacht eerst dat het wel mee viel, maar toch een hoop (jongere en oudere) mensen hebben bv liever een Nederlandse versie van The Sims, dan een Engelse.

Ik denk dat het vertalen ze uiteindelijk meer oplevert dan dat het ze kost.

• hayate666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-11 12:31

hayate666

zwaardfetisjist

En talen als Frans en Spaans worden niet alleen in Europa gesproken :p

As it turned out, the stone was mightier than both the sword and the pen

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-11 15:37
In totaal steun(en) 166 mensen onze actie

gaat hard :D :D :D

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-09 16:22

BitByter

Prutst dit forum

ik heb 'm getekend

ps, ik kan wel een msn / hotmail hoax opzetten voor je ???

Ondersteun deze actie NU, en stuur het door naar minimaal 40 mensen, anders vergaat de wereld !!!
Pagina: 1