Toon posts:

Misleid door marketingtruc van ATI?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ha beste mensen!

Vanmiddag heb ik met een vriend een nieuwe videokaart uitgezocht. De keuze is gevallen op een Radeon 9600SE van ASUS voor 109 euro, waarvan ik dacht dat het wel een redelijk kaartje zou zijn (identiek aan Radeon 9600, maar op slomere snelheden). Kom ik thuis om te kijken wat het kaartje zoal presteert, vind ik bijna geen reviews! De enige die ik vond was http://www.digit-life.com/articles2/over2003/index.html .

Hij heef dus een 64 bit geheugenbandbreedte :( , en presteert daardoor rond de FX5200 die een stuk goedkoper is :(
De review laat zien dat het geen rampzalig kaartje is maar voor hetzelfde geld is er ook een TI4200 te koop. Het is de bedoeling dat er vooral NBA 2004 en de nieuwe price of persia mee gespeelt gaan worden. Niet op allerhoogste settings uiteraard.

Het systeem waar hij in moet komen is een P3 800, 256 MB, GF2 MX400, Windows XP. Maakt deze pc wel een stap voorwaarts met die nieuwe videokaart?

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Ja, hijs natuurlijk stukken beter dan een GF2 MX. Toch had ik ook 256 mb erbij gestouwd. Niets marketing truc trouwens, je moet gewoon eerst lezen wat je koopt.

61,9 tegen 17,7 punten in die link, dus zeker wel verbetering. Veel sneller heb je weinig aan met die proc.

[ Voor 26% gewijzigd door sdomburg op 11-12-2003 19:09 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 23:13
Dit is ook de reden waarom ik altijd van te voren uitzoek wat mijn mogelijkheden zijn, voordat ik sowieso ga kijken naar een winkel :)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Tuurlijk is het alsnog een hele verbetering qua snelheid, en als je binnen een paar uur dat je de kaart hebt weet dat het geheugen 64 bits is, had je dat dus ook eenvoudig van tevoren uit kunnen zoeken. Niets misleid dus, maar gebrek aan vooronderzoek.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-08 13:40

Shuriken

Life is all about priorities

Ja als je van te voren had gezocht dan had je dit kunnen weten. De 9200 hebben ze ook in twee varianten. Daar heeft de SE versie ook een 64 bits bus.

Ik vind het in elk geval een stuk duidelijker dan bij Nvidia. Bij de FX5200 is het maar gissen of je nu een 64 bit of een 128 bit model krijgt.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 19:02

Hazuki

On my Suzuki

Zittie nog in de verpakking? Dan kun je em terugbrengen...

Koekie?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Wat een topictitel, zeg :/

* Wekkel request een topictitel change: "ben een oen geweest, want blind een vid.kaart gekocht ;( "

Verwijderd

was 2min zoek werk ;)

idd 64-bit, niets misleiding, is gewoon zo

http://www.ati.com/produc...adeon9600pro/compare.html

Verwijderd

Topicstarter
nounou sorry hoor. Ik wist ff niks anders te verzinnen, en min of meer vind ik dat ik met de topictitel gelijk heb. Maakt natuurlijk niets goed aan het feit dat ik te weinig vooronderzoek het gedaan. Ik heb de kaart op internet besteld dus ik kan hem misschien nog annuleren. Hij is overigens voor een vriend, dat had ik in mijn topicstart er niet bijgezet.

Maargoed, als deze dan toch een stukkie beter is dan die GF2 MX dan is ie het misschien toch wel waard.

Verwijderd

als je nouw een gewone r9600 koopt, kost iets van 130euro ofzo, die kun je makkelijk klokken naar een PRO versie

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04:53

n00bs

Het is weer Zomer!

Je kan altijd teruggaan en een andere kaart kopen... zeg dat die je niet bevalt oid

Verwijderd

Topicstarter
Ja een Radeon 9600 was beter geweest die kennis heb ik zonder vooronderzoek dan ook nog wel. Echter een Radeon 9600 in een P3 800 is ook niet alles, dan denk ik dat het verschil met de SE niet zo groot is.

• cold
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
probeer te cancelen en kijk hiernaar: http://www.eynstein.nl/a/3228.html

2x MT v3 | EMS v149 VNS v119 BMS v113 | Home Battery Control for Home Assistant & Node-RED | M5Stack RS485 | AstraMeter as virtual CT002

Verwijderd

Topicstarter
ok dan ga ik hem cancelen als dat nog mogelijk is. Het probleem is echter dat ik de kaart bij een vriend besteld heb (en ook vóór die vriend). Ik kan hem nu niet benaderen, zullen ze accepteren als ik vanuit hier een e/mailtje stuur? Ik vrees het ergste, maar ik ga vanavond nog kijken of ik hem kan bereiken. Als het al te laat is kan ik hem misschien nog terugsturen, met als rede dat dit niet de kaart is die ik eigenlijk bedoelde. Of zijn ze daar bij Alternate niet zo makkelijk in? (o wat ben ik stom geweest :'( )

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-06 19:06
Idd geen misleiding, als je ff de moeite had genomen om op de ATi site te kijken, wist je gewoon dat die SE's een 64-bits memory bus hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt dat jullie me op het goede spoor gezet hebben mensen! Ik heb de eerste bestelling geannuleerd, en dat ding bij Einstein besteld, dus een gewone Radeon 9600 voor hetzelfde geld.
nogmaals bedankt, ik heb m´n lesje geleerd!

slotje?

• Pollewob
  • Niet online
Topics gaan niet dicht als ze 'opgelost' zijn. Misschien is dit nog ene keer handig voor iemand met eenzelfde vraag die dit topic in de search tegen komt :)

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-07 21:46
Er is altijd een "afkoelperiode" bij aankopen via internet. Heb je spijt van je aankoop, dan kun je het binnen 2 weken (als ik het goed heb) terugsturen en heb je recht op geld terug.

Belangrijk is wel dat je het product "als nieuw" terugstuurd. Je kunt het dus niet terugsturen als je kat de doos als kattebak heeft gebruikt. Enfin, er zal ook wel zoiets staan in de algemene voorwaarden van de Alternate site.

_██_
(ಠ_ృ)

Verwijderd

Ik had ook een 9600se gekocht ter vervanging van een Ti4200 zonder tv out, men zei in de winkel dat ie wel sneller zou zijn. (ik was op zoek naar een minstens even snelle kaart maar dan met tv-out)

Na tegenvallende resultaten maar eens op onderzoek uitgegaan en idd, echt snel was ie niet, ook volgens de benchmarks van verschillende testsites. Bij het overzicht van de 80 videokaarten van de laatste 4 jaar kwam ie zelfs regelmatig net boven de MX versies uit.

Ik mag 'm met bijbetaling inruilen voor een 9600xt of een fx5700ultra, tis ivm met de levertijd een Geforce geworden.

Verwijderd

Cutebritney schreef op 11 december 2003 @ 19:07:
Dit is ook de reden waarom ik altijd van te voren uitzoek wat mijn mogelijkheden zijn, voordat ik sowieso ga kijken naar een winkel :)
Inderdaad, ik las 'nadat ik thuiskwam zag ik bijna geen reviews' .... ouch!

En Ralphk .... goeie keuze volgens mij, die 5700 Ultra komt in de meeste test resultaten > 9600XT.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2003 16:28 ]

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-08 17:00
Atomsk schreef op 11 december 2003 @ 23:48:
Er is altijd een "afkoelperiode" bij aankopen via internet. Heb je spijt van je aankoop, dan kun je het binnen 2 weken (als ik het goed heb) terugsturen en heb je recht op geld terug.

Belangrijk is wel dat je het product "als nieuw" terugstuurd. Je kunt het dus niet terugsturen als je kat de doos als kattebak heeft gebruikt. Enfin, er zal ook wel zoiets staan in de algemene voorwaarden van de Alternate site.
Ter aanvulling: Je mag zonder opgaaf van reden het produkt binnen 7 werkdagen terugsturen. Als de website hierover niets in de algemene voorwaarden heeft staan gaat de afkoelingsperiode pas in als de website wél de voorwaarden voor de afkoelingsperiode aan je bekend heeft gemaakt.

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Ik had de aankoop gisteravond nog geannuleerd met een annuleringsformulier op de Alternate site. Toch kwam er vandaag een pakketje binnen, dat wil zeggen in minder dan 24 uur! Maargoed niet aangenomen, wat betekende dat de 13.50 verzendkosten wel betaald moesten worden. Nouja jammer dan.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik vind de naam wel ietswat misleidend. Bij SE denk je aan 'Special Edition' en dat assosieer je toch meestal met iets positiefs (extra features tov. de normale bijv.). Deze 'speciale editie' heeft als enige verschil dat ie een stuk trager is... maargoed, aan de prijs kun je al wel vermoeden dat er een addertje onder het gras zit, maar toch hadden ze de benaming wel iets duidelijker mogen maken (9600 lite/LE oid).

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

SE = Student Edition.

Tenminste, zo zit het bij mij. Sindsdien altijd 32 keer kijken wat je precies koopt en nooit op het laatste moment iets anders kopen. Niet op HCC, niet online.... alleen kopen waarvan je weet wat het is.
Je hebt iig mazzel dat je de boel ongedaan kan maken, volgende keer die extra moeite doen :?

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Laatst nog een review voorbij zien komen van tom's hardware .. over een hele zut vk's.. een 9600 SE draait slechtere benches dan een een 8500/9100.. kun je nagaan.
je had de pro moeten kopen.. pricewatch: ATi Radeon 9600 Pro 128MB (AGP) 138 euro.. maar das dan wel veeel sneller.
Mosterd na de maaltijd.. misschien dat je je geld kan terugkrijgen dus .. als je snel bent.

[ Voor 3% gewijzigd door henkleerssen op 12-12-2003 23:26 ]

Pagina: 1