Toon posts:

Laptop gevallen van 5 hoog :P:P

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
}:O

Heb laatst een laptop van een m8 van me gehad, "is van 5 hoog gevallen" hehehe 8)7

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/b.v.delft/werk/laptop%20kapot.jpg

Het leuke is (je zou het niet geloven :P ) dat de laptop het nog gewoon doet _/-\o_ Alleen jammer dat de HDD er niet meer bij zit :S.

Nu is mijn vraag wat kan ik met het overgebleven hardware doen??
Kan ik hier nog iets mee.... is het mogelijk om een normale hdd erop aan te sluiten…
Is de TFT scherm/CDrom/diskette station nog op een normale pc/laptop te koppelen?

Ik heb me oude HDD van me Toshiba geprobeerd maar het bracket past niet op een GATEWAY 2000 SOLO :S

CYA B)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 20:10 ]

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De ouwe HD van je Toshiba? Als het goed is gaan er in bijna alle laptops gewoon de 2,5" laptop HD's. Deze zijn vol op te vinden in het Pricewatch.

Maar wat is die Toshiba HD dan? Gewoon ook een 2,5" HD? En het bracket, je bedoelt dat de HD van de oude Toshiba nog in een bracket zit? BIj mijn laptop kan ik zo m'n HD losschroeven van m'n 'voorplaatje', kan je die Toshiba HD niet los van 't bracket installeren?*

*dit verhaaltje is natuurlijk alleen van toepassing mits het een 2,5" HD betreft.

[ Voor 8% gewijzigd door Laurent op 11-12-2003 19:05 ]

Verwijderd

Tis een wonder dat hij nog "iets" doet. Ik verwacht alleen niet dat alles het doet en dat hij het nog lang blijft doen.

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Tis inderdaad niet zo slim op een laptop zonder touw te laten bungie jumpen...

Maar waarom niet een nieuwe 2,5" HD zodat je er weer op kan werken.... Of is de kast eromheen verrot (denk het wel, maarja dat die het nog doet dan kan dit er ook nog wel bij ;) )

Verwijderd

Convertertje naar gewoon IDE aansluitingkje, ff naar zoeken, vind je wel

Verwijderd

Topicstarter
@ de toshiba is een 2,5" hd maar, gateway (de n00bs) is zo slim om een andere aansluiting te gebruiken |:( en ik heb dat bracket er niet bij gehad dus kan ik geen normale 2,5 hd aansluiten.

En wat je zegt die kast ziet er niet meer zo mooi uit met al die gebroken stukken en deuken hehehe :9

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Ik ken de specificaties niet van het apparaat, maar wat dacht je ervan om er een hometheaterpc van te maken, en dan aansluiten op de TV.
Een oude compaq van mij had al een externe TV-out, en kwaliteit was goed.
Wat betreft harde schijf, meeste laptops hebben een aparte aansluiting om op de hd te zetten, en sommige helemaal niet. Misschien heeft je maat die nog (uitgenomen) want je kunt er in principe weinig mee doen. Heb je enkel nog een harde schijf nodig.

* Iblies internet is megatraag vandaag, pagina duurt +30 sec, reageren enkele minuten :O

[ Voor 12% gewijzigd door Iblies op 11-12-2003 19:32 ]

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Iblies schreef op 11 december 2003 @ 19:24:
Ik ken de specificaties niet van het apparaat, maar wat dacht je ervan om er een hometheaterpc van te maken, en dan aansluiten op de TV.
Een oude compaq van mij had al een externe TV-out, en kwaliteit was goed.
Wat betreft harde schijf, meeste laptops hebben een aparte aansluiting om op de hd te zetten, en sommige helemaal niet. Misschien heeft je maat die nog (uitgenomen) want je kunt er in principe weinig mee doen. Heb je enkel nog een harde schijf nodig.
Prima oplossing zo'n hometheatrepc :). Wat waren de specs btw (nieuwsgierig :P ). Mocht je hem weggooien, hier is wel iemand die hem wilt hebben. Maar daar mag je me over mailen, want anders gaat iedereen hier zo posten (daar hebben we immers de V&A voor :) .

Je kan idd gewoon een 2,5" schijfje erin douwen. Dat moet hij het naar mijn weten gewoon doen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus het nadeel ik weer niet wat die specificaties is van deze gateway 2200, denk zelf iets van een p1.
Met cdrom speler en tvout Ziet er best knap uit ondanks de schade ;)

OP de achterkant zitten wel de nodige aansluitingen voor eventuele hdd

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga dit maar eens proberen Laptop LCD aan VGA-kaart/

Lijk me wel tof hehehe

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Zit er niet heel toevallig een gewone vga aansluiting op? :p

En wat betreft mensen die zeggen dat ie het niet lang meer gaat doen: Ik weet uit eigen ervaring ( >:) ) dat hardware vaak heel veel kan hebben :+

• Bobje
thijz schreef op 11 december 2003 @ 22:18:
Zit er niet heel toevallig een gewone vga aansluiting op? :p

En wat betreft mensen die zeggen dat ie het niet lang meer gaat doen: Ik weet uit eigen ervaring ( >:) ) dat hardware vaak heel veel kan hebben :+
Ik denk dat je niet zoveel heb aan een VGA-aansluiting. Het beeld dat de laptop uitzend moet niet op een andere monitor maar juist anderson: Het beeld wat een andere computer uitzend moet het scherm v/d laptop opvangen. Ik denk niet dat er op een laptopscherm een vga aansluiting zit ;).

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
bobje86nl schreef op 11 december 2003 @ 22:20:
[...]
Ik denk dat je niet zoveel heb aan een VGA-aansluiting. Het beeld dat de laptop uitzend moet niet op een andere monitor maar juist anderson: Het beeld wat een andere computer uitzend moet het scherm v/d laptop opvangen. Ik denk niet dat er op een laptopscherm een vga aansluiting zit ;).
Nee gewoon achterop. Vaak zit er een gewone vga uitgang op. Kon zijn dat TS dat niet gezien had ofzo 8)7

Verwijderd

Zit er een DVD in? Zo ja, doet ie het nog 100 %? Zo ja, heeft ie een standaard aansluiting, zoals de meeste slimline dvd's? zo ja, neem contact met me op ;)

En anders moet je even zoeken. Ik geloof dat er in CME Iemand zijn laptop scherm aangesloten had op een gewone comp. was vrij recent......

• Bobje
thijz schreef op 11 december 2003 @ 22:23:
[...]

Nee gewoon achterop. Vaak zit er een gewone vga uitgang op. Kon zijn dat TS dat niet gezien had ofzo 8)7
I know, maar dan zie je op een normale monitor wat de laptop uitzend qua beeld. De TS wilt juist dat je op het scherm van de laptop het beeld ziet wat een andere computer uit zend. Dan heb je niks aan die VGA-aansluiting omdat die alleen output is. Het zou dan input moeten zijn (VGA-in).

• py.mosjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-10-2022

py.mosjuh

fikkert.net

heb voor anderhalve maand terug op de terugweg van de studiebeurs in de jaarbeurs utrecht een autoongeluk gehad in een iveco daily van (grote bestelbus) vol met laptops etc.. 5 a 6 keer over de kop met 120 km/h... niet leuk.

heeft het ambulance personeel mij 2 van die laptops meegedaan omdat die van mij zouden zijn (d8en ze). thuis bleken ze allebei nog gewoon goed te werken. echter heeft er 1tje zijn monitor stuk, de ander niets eens! die 2 laptops zijn dus voor de goede orde uit de bus geslingerd en hebben in hun tas 50 meter of meer over het asfalt heen getuimeld!

toshiba maakt goeie laptops _/-\o_

Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)

• zugzug
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:36
py.mosjuh schreef op 11 december 2003 @ 22:57:
toshiba maakt goeie laptops _/-\o_
offtopic:
Vraag dat maar eens na bij KUN / TU Delft studenten, ik denk niet dat er veel toshiba-aanhangers tussen zitten :9

Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

voeg daar ook maar UU studenten bij... (ben heel blij met mijn eigen uitgezochte Jewel laptop)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Verwijderd

Topicstarter
HEHE en voeg Leiden daar ook maar bij, heheh

Ik ben geen tos fan, geef mij maar me zelf uitgekozen dell latitude :9

FF terug te komen op de topic :*) De laptop ligt nu ff in de kast te nietsen het is december en ik heb het weer eens super druk met de studie.

Als de cash moth met me tft scherm is gelukt zal ik het later wel posten.

:O

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:27
de 6100 serie was brak ik heb zelf een sp2100 en dat is echt een zeer goed apparaat
dus geen kwade dingen over toshiba :P

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:57
Wat denk van een laptop-fotolijst-slideshower, en meer ;)
[rml]Lapmod [ digitale fotolijst][/rml]

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/IMG_1016-cropped.jpg

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Pagina: 1