Toon posts:

P4P800 USB Initialisatie piep uitschakelen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste GoT,

Ik heb een p4p800 moederbord, en die piept wanneer je opstart voor elk USB apparaat een keer. Dit is na een maand toch wel zwaar irritant.

In het boekje staat hier niets over vemeld, dus vraag ik het hier maar.
Hoe krijg ik dat piepje uit?

Bvd,

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat is helaas niet mogelijk.

Ietwat omstreden workaround: speakertje slopen :Y)

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-07 17:13
Om te beginnen was het handig geweest als je BIOS versie en wat meer details erbij post in je thread, maar goed :).

Als ik het goed begrijp, heeft ASUS bij een nieuwe(re) versie van het BIOS deze piep tijdens het opstarten van USB devices helemaal uitgeschakeld. Nu weet ik niet precies of dit ook voor de P4P geldt, maar de piepjes met BIOS 1014 voor de P4C serie hoor ik in elk geval niet meer.

Dit had je misschien ook zelf kunnen vinden @ de site van ASUS.

Mocht dit niet het geval zijn of je hebt al de laatste versie van het BIOS, dan moeten we weer verder kijken O-)

Website, Flickr, FB, Twitter

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou niet weten hoe ik mijn bios versie kan zien.

(heb nog nooit mijn BIOS geflashed ook)

maar als dat die irri piep kan verhelpen wil ik het risico wel aangaan :)

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:40
Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 18:47:
Ik zou niet weten hoe ik mijn bios versie kan zien.

(heb nog nooit mijn BIOS geflashed ook)

maar als dat die irri piep kan verhelpen wil ik het risico wel aangaan :)
Tja, eens moet de eerste keer zijn.

Schaam je dat je dat niet weet...

Je kunt het zien tijdens het opstarten, ff bootlogo wegklikken met escape of tab en je ziet bovenaan je versie staan. 10xx
Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 18:49:
Waarom gebruik je asus update niet? Die geeft vanzelf aan of er een nieuwere versie is. :)
Ik bedoel, daar is het progsel voor ;)
Das het makkelijkst ja, maar wil je zonder Windows, dan moet je booten met een diskette oid, met daarop je bios..

[ Voor 29% gewijzigd door Hoyden op 11-12-2003 18:50 ]

Verwijderd

Waarom gebruik je asus update niet? Die geeft vanzelf aan of er een nieuwere versie is. :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 18:49:
waar kan ik deze downloaden? Gewoon op de ASUS site?

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:40
Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 18:50:
[...]

waar kan ik deze downloaden? Gewoon op de ASUS site?
Graag eerst ff zoeken voordat je vraagt/antwoord, dank! :Z
Ff iets meer zelf de moeite nemen :)

Staat ook wel op je Asus cd neem ik aan.

[ Voor 18% gewijzigd door Hoyden op 11-12-2003 18:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gevonden, ben momenteel aan het updaten! :D

• frv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-07-2024

frv

Je bent wel beter af met de laatste versie van de asus site te halen en dan asus update naar dat file te pointen. Dat ding heeft nogal kuren gehad bij mij. Er zitten een 3tal ftp's in waarvan je de biossen kunt d/l en enkel 1 v/d 3 gaf de meest recente biossen weer en was dan nog pokketraag (als in over de 10 min om een simpel biosje te d/l) dan maar opgegeven. Van site gehaald en dan via asus update verder gegaan.

Fyi :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 18:38:
Beste GoT,

Ik heb een p4p800 moederbord, en die piept wanneer je opstart voor elk USB apparaat een keer. Dit is na een maand toch wel zwaar irritant.

In het boekje staat hier niets over vemeld, dus vraag ik het hier maar.
Hoe krijg ik dat piepje uit?
goed nieuws voor de TS. asus heeft een nieuwe bios uitgebracht die de piepjes van usb initialisatie muted en nog meer dingetjes...

ik heb in search gekeken naar de meest dichtbijzijnst komende onlangs geopende topic. zie hier de nieuwste asusbios update v1014 die de usb devices piepjes wegfiltert en nog wat extra nuttige dingen als dma korrekt weergeven.....

V1014 voor zowel P4P800 als P4P800 deluxe

• Do not use old version Afudos.exe to flash BIOS.Must use new Afudos.exe which is included in zip file to flash BIOS.
• Using ASUSLiveUpdate to flash BIOS,you need to upgrade ASUSLiveupdate to v 5.22.02 or later before flash BIOS.
• Please do not use Ezflash for updating this BIOS.
Support new CPUs. Please refer to our website at: http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx
• Fix extended F8 boot menu cannot list all devices if more than one removable device are installed.
• Mute beep sound for USB device plug-in/plug-out.
• Revise extended memory size.
• Revise Ultra DMA Mode max limit.
• Revise dual/single channel in the post screen when set Standard/Turbo in the performance mode.
• Modify the setting of VIA VT6410 and cange boot ROM to rev. 2.11.

:Y)

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 16:33

star-saber

Ryzen

biepjes zijn idd weg
alleen pakt ie me geheugen instellingen niet

iemand anders daar ervaring mee?

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
star-saber schreef op 02 januari 2004 @ 12:24:
biepjes zijn idd weg
alleen pakt ie me geheugen instellingen niet

iemand anders daar ervaring mee?
ik heb de laatste bios geflasht en ben nog iets veel irritanters kwijt!!!
Wanneer ik net in windows zat had ik een irritante hoge frequentie uit de pc, echt een irritant hoog geluid.
het stopte heel even wanneer ik de muis bewoog, of venster mini/maximaliseerde. nu heb ik bios 1014 en geen gepiep meer te horen :p

goed werk asus!!

Verwijderd

Ik heb nog steeds de piepjes!!!!!!! (net geflashed van 1010 naar 1014). Zit er nu ergens een optie in de bios waarmee je de pieps kunt uitzetten?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 10:34:
Ik heb nog steeds de piepjes!!!!!!! (net geflashed van 1010 naar 1014). Zit er nu ergens een optie in de bios waarmee je de pieps kunt uitzetten?
ik heb me rot gezocht in de bios maar nix gevonden over piepjes muten....

heb je je niet vergist in de 2 downloads? er is 1014 p4p800 en een 1014 p4p800 deluxe.....

nog 1 keer flashen dan? heb je wel de nieuwste liveupdateasus 5.22.02?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 12:06:
[...]

ik heb me rot gezocht in de bios maar nix gevonden over piepjes muten....

heb je je niet vergist in de 2 downloads? er is 1014 p4p800 en een 1014 p4p800 deluxe.....

nog 1 keer flashen dan? heb je wel de nieuwste liveupdateasus 5.22.02?
Volgens mij is er maar één bios, zowel voor de standaard als de DeLuxe. M'n Via_Raid is ge-updated, dus ik denk wel dat ik de goede heb gebruikt (al is er maar één).
Maar goed, ondanks irritant zitten die piepjes me niet echt in de weg.

Verwijderd

nog 1 keer flashen is toch niet gek of zo? maar ok als jij je erbij neerlegt prima. bij mij en anderen is het wel gelukt. ik heb de bios handmatig op mijn computer gedownt en toen alles wat echt niet belangrijk was afgesloten (ook naast klokkie) ivm eventuele storingen en toen de asusliveupdate gedaan.

ik weet niet en durf er niet om te wedden dat het 1 en dezelfde biosupdate zijn. bij veel anderen is de update mislukt op andere borden omdat ze of deluxe namen of de nonluxe terwijl ze juist de andere moesten hebben.

het zekere voor het onzekere nemen he....

• Dragons
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-07 21:35
ik heb net ook me bios geflashed naar 1014 versie alles ging uitstekend bij het detectiescherm krijg je gewoon te zien Asus P4P800 bios revolution 1014 je zou denken dat het gelukt in mijn bios geeft hij iets anders aan bij system information daar staat nog gewoon dat het 1008 is en in windows heb ik verschillende proggies gekeken maar die zeggen hetzelfde dus ik weet niet of het echt gelukt is.
Heeft iemand iets dergelijks ook gehad ??????

Groeten Dragons_nl

-

Verwijderd

Dragons_nl schreef op 06 januari 2004 @ 16:07:
ik heb net ook me bios geflashed naar 1014 versie alles ging uitstekend bij het detectiescherm krijg je gewoon te zien Asus P4P800 bios revolution revision 1014 je zou denken dat het gelukt in mijn bios geeft hij iets anders aan bij system information daar staat nog gewoon dat het 1008 is en in windows heb ik verschillende proggies gekeken maar die zeggen hetzelfde dus ik weet niet of het echt gelukt is.
Heeft iemand iets dergelijks ook gehad ??????

Groeten Dragons_nl
we doen hier niet aan groeten.

en verder had ik die verwarring had ook, vroeger toen ik net had geflashed van 1010 naar 1012 stond er idd p4p81008 in de bios bij system information maar nu zie ik net in de bios dat er nu staat p4p81092 terwijl bij het booten wel korrekt staat: revision 1014. ik vind het ook raar waarom asus dit doet want in benchprogrammas wordt soms als biosversie niet 1014 weergegeven maar bijv 81008 of nu zal het wel 81092 zijn....

wil je absolute zekerheid welk versie bios eropstaat? dan moet je maar ff asusliveupdate installeren. en daar ergens lees je precies welk bios je hebt....

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2004 17:55 ]

Verwijderd

Ff de nieuwste bios ophalen en flashen 1014 is de laatste

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 19:00:
Ff de nieuwste bios ophalen en flashen 1014 is de laatste
brilletje nodig ? :+

herlees de post maar nog een keer.....

• Dragons
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-07 21:35
Bedankt voor de info Mr Tweak

-

Verwijderd

het gaat eigenlijk toch wel erg van off topic, ik heb dus maar een nieuwe topic geopend.
Asus P4P800, aantal dingen onduidelijk...

[ Voor 143% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2004 22:21 ]

Pagina: 1