Toon posts:

(ati 9600XT) schrijven naar AGP staat uit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/robertvanderveen/smartgart.JPG
als ik klik op alles nieuw testen gaat hij aan, start hij opnieuw op, is windows in 2D traag en gaat hij weer uit..
kan iemand kijken met een ATI kaart of hij Schrijven naar AGP aan heeft staan?
start>uitvoeren> smartgart

Verwijderd

die hoort gewoon uit te staan anders is je 2d zo brak dat het niet meer fastsoenlijk te gebruiken is.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:52
Dat is gewoon de optie AGP Fastwrite, aanzetten kan soms een prestatiewinst opleveren, maar dat is meestal miniscuul en heeft meestal meer nadelen dan voordelen. Gewoon laten staan zoals het nu is ;)

The devil is in the details.

Verwijderd

bij mij toch niet horen. In BIOS staat fastwrite uit, ATI control panel geeft ook aan dat fastwrite uistaat, doe ik die smartgart, staat alles op aan

fastwrite is volgens men control panel snelschrijven, en dat staat uit, bij smartgart staat schrijven naar AGP aan (dus niet snelschrijven)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 18:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
MaRc0 schreef op 11 december 2003 @ 18:34:
Dat is gewoon de optie AGP Fastwrite, aanzetten kan soms een prestatiewinst opleveren, maar dat is meestal miniscuul en heeft meestal meer nadelen dan voordelen. Gewoon laten staan zoals het nu is ;)
Weet je dat zeker ?
als ik fast write aan of uit zet heeft dat invloed op "snel schrijven" en niet schrijven naar AGP.

• Hahn
Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 18:42:
[...]

Weet je dat zeker ?
als ik fast write aan of uit zet heeft dat invloed op "snel schrijven" en niet schrijven naar AGP.
Bij mij staan de instellingen van Smartgart precies hetzelfde, dus ik zou er verder gewoon niet naar kijken :)

Verwijderd

Topicstarter
MaRc0 schreef op 11 december 2003 @ 18:46:
[...]
Bij mij staan de instellingen van Smartgart precies hetzelfde, dus ik zou er verder gewoon niet naar kijken :)
okayz, thnx voor de moeite.
ff iets anders:
hoe weet ik of mijn ati kaart goed presteert? (naar mijn weten niet)
hij schokt bij NFS Underground @ 1024x768 alles high, idem voor BF1942....
(3d mark scores zijn wel flex).
[edit] quake 3 arena v1.32 demo four timedemo : 170fps met 1024x768 met 32bit, volgens mij is dat ook te laag.aangezien ik laatst ergens een review las van een 9600XT met een P4 op 3ghz die zon 350fps trok ?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 18:51 ]

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-08 06:48
uhm als ie schokt presteert ie niet goed naar mijn idee.

• Hahn
Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 18:49:
[...]

ff iets anders:
Als spellen goed draaien dan presteert ie goed ;)

Dat NFSU en BF1942 schokken met alles op high is niet zo heel gek, beide spellen zijn, vooral met alles op high, erg zwaar voor de videokaart. Probeer andere spellen uit en zet NFSU/BF1942 op medium, dan krijg je misschien een betere indruk :)

Verwijderd

of download en gebruik fraps :) Weet je of als het aan je fps ligt

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 18:49:
[...]

ff iets anders:
[edit] quake 3 arena v1.32 demo four timedemo : 170fps met 1024x768 met 32bit, volgens mij is dat ook te laag.aangezien ik laatst ergens een review las van een 9600XT met een P4 op 3ghz die zon 350fps trok ?
Heb NFSU zelfde reso en zelfs nog hoger met alles en geen een schokje, hapering what so ever!.

Hoe ik presteer met Quake 3 time demo geen idee, maar als ik het spel speel in 1024*768 haal ik zo rond de 200 - 450 fps. Soms wel eens uitschieters naar de 500 fps.

Ik zal zo kijken of ik die time demo kan vinden anders misschien even een linkje ?

Verwijderd

Topicstarter
Kickasz schreef op 11 december 2003 @ 19:06:
[...]

Heb NFSU zelfde reso en zelfs nog hoger met alles en geen een schokje, hapering what so ever!.

Hoe ik presteer met Quake 3 time demo geen idee, maar als ik het spel speel in 1024*768 haal ik zo rond de 200 - 450 fps. Soms wel eens uitschieters naar de 500 fps.

Ik zal zo kijken of ik die time demo kan vinden anders misschien even een linkje ?
hier kan ik wat mee _/-\o_ die demo kreeg ik standaard toen ik quake 1.32 installeerde, ik wil em anders wel oploaden op mijn @home webspace, maar ik weet niet waar ik dat bestand kan vinden... four_dm68.

• FoOnEeN
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 13:22
Mijn Radeon 9500 draait ook alles op High in beide spellen met 1024*786 of hoger en alles loopt nog steeds vloeiend. Geen id welke kaart jij hebt maar een 9000 ofzo zal er idd al wat meer moeite mee hebben.

Verwijderd

kijk naar topic start en topic titel --> Radeon 9600XT ;)

• Kickasz
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 19:12:
[...]

hier kan ik wat mee _/-\o_ die demo kreeg ik standaard toen ik quake 1.32 installeerde, ik wil em anders wel oploaden op mijn @home webspace, maar ik weet niet waar ik dat bestand kan vinden... four_dm68.
ok ik ga meteen even kijken voor en vertel zo direct hoe die is gegaan.

• Hahn
Kickasz schreef op 11 december 2003 @ 19:06:
[...]

Timedemo zit gewoon standaard in Quake 3 als het goed is, of je moet even updaten. Gewoon in console timedemo [nummer] invullen en dan uitvoeren :)

• Kickasz
  • Niet online
Mijn versie is volledige geupate. Iig als ik de standaard demo afspeel dan heb ik gemiddeld zo'n 190 - 200 fps. Daarnaast uitschieters naar 350 fps.

Ik maak gebruik van de Omega drivers. Daarnaast heb ik FastWrite aan staan. Het geeft bij mijn geen problemen, dus laat ik deze aanstaan. Me AGP staat op 4X, hoger ondersteund me moederbord niet helaas :\. VPU Recover staat bij mij ook gewoon aan, maar deze kan je denk ik beter uitschakelen, aangezien bij veel mensen dit veel problemen oplost.

Mijn 3D Mark 2003 score liggen zo rond de 4153. Dit is wel met OC, zonder OC liggen ze ongeveer rond de 3800.

Verwijderd

Topicstarter
het preformance probleem ligt niet bij de kaart, maar bij de PC.
de kaart is getest bij iemand anders op een XP2500+ op een epox bord. (nvidia Ultra400) en 512MB (2x 256MB in dualchannel).
daar draait hij perfect op, dus dat betekent dat ik binnenkort ga upgraden.
bedankt voor alle moeite en voor de tips _/-\o_

Verwijderd

en welk systeem heb je nu?? :?

Kan ook slechte drivers, rot windows,......

Verwijderd

mijn 9600xt haalt in bf1942 85 a 100fps met alles op hoog. nfs u loopt ook rond de 42 fps. alleen als ik AA aanzet dan gaat alles 1p of 20 fps minder, ik d8 dat AA aanzetten bij ati kaarten maar weinig performance verschil zou oplever :/ Bij mij staat fastfrites trouwens gewoon aan en ik heb nergens last van. Alleen sinds Ik de AA opties heb verandert, en vervolgens weer precies heb teruggezet loopt alles opeens enorms slecht. Met name nfs die nu nog maar 25 fps gaat. Weet iemmand hier een oplossing voor?

Verwijderd

mss iets niet echt juist trug gezet. Driver instellingen dubbelchecken, of driver herinstaleren.

Ik haal met een R9600PRO constant 75fps bij bf1942 met alles open

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:38
Heeft jouw moederbord een VIA chipset? Download VIA4in1 www.viaarena.com.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Verwijderd

ik heb nu fastwrite aangezet en eens 3dmark03 gedraait. 80punten kwijt. Opzich niet veel, ga nu eens men games testen.

R9600PRO

edit: bij games merk ik geen verschil, dus vliegt ie weer uit want ik wil men 80punten bij 3dmark03 weer trug :+

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2003 19:51 ]

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 16:33

star-saber

Ryzen

80 punten |:(

[ Voor 37% gewijzigd door star-saber op 13-12-2003 20:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
@ koenpje ; ik heb tig drivers geprobeerd, verschillende windows versies enzo, daar ligt het niet aan.
welk systeem ik nu heb?
XP2100+ @ XP2600+ (ga ik denk terugklokken, beetje warm;))
512MB ddr OEM op VIA KT400 moederbord
Sapphire 9600XT 256MB
vreemde is : ik haal genoeg FPS maar het schokt gewoon heel weird.

@althalus ; je wilt niet weten hoeveel drivers ik al geprobeerd heb, driver testen > werd het niet beter Image terugzetten en weer een andere driver testen (damn daar gaat tijd in zitten).

ik ben dr gewoon zo flauw van dit gedoe, de kaart is goed getest in een ander systeem van iemand anders met de specs:
XP2500+ op 3200+ (barton)
epox Nforce2 Ultra400 met 2x256mb in dual mode.
hij haalt met bf1942 strak 100FPS met een rechte lijn met mijn videokaart, en die setup van mij is niet stabiel 60~80FPS in bf1942, dus ik ga upgraden naar het zelfde als die setup, en dan neem ik aan dat het goed is ................
btw mijn moeder is dan blij met de setup wat ik nu heb, die geef ik dan aan haar, want zij zit nu met een P200MMX en 64MB :>

• Xqlusive
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-07 07:39
Ik heb ook een 9600 XT, ik heb alles op hoog bij NFSU, op 800*600 en aniso op 8 en AA op 4. ik heb hem op 800*600 draaien omdat hij anders veel vastlopers heeft, als het beeldscherm overschakelt naar 1024*768, klikt het beeldscherm, en na 10 keer ofzo, kapt ie der mee. maar toch, hij loopt prima met wat eye-candy aan. de framerate is prima, maar af en toe lijkt het alsof het beeld even vooruit schiet, niet vaak, maar 1 keer in de 10min ofzo. kheb er niet zoveel last van, maar is dit wat je bedoelt. oja, mijn 3dmark score is 3980.
Pagina: 1