Toon posts:

[WinXP] geen tcp/ip wel bestanden delen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb hier een laptop gekregen voor de reparen maar heb nu een heel erg w31rd probleem.

Het is een tochiba 1.1ghz met een intel netwerkaart. Nu zou je deze via dhcp of static netjes kunnen configen voor je eingen lan. Er staat windows xp op met sp1.

het probleem is dat wat ik ook probeer de netwerkaart geen IP krijgt. In het statusvenster staat <niet beschikbaar> ook de knop Herstellen is grijs gemaakt. Hij kan alle windows werkstations vinden en bestanden kopieren kan ook. Maar verder helemaal niets geen internet enz.

Foutcodes van de laptop:

Error netstat -r:
kan routetable niet weergeven: De aanvraag wordt niet ondersteund.

Error netstat -a:
helemaal geen ouput

Error ping commando:
kan geen contact maken met het IP-struuprogramma foutcode 2

Error ipconfig:
Er heeft zich een interne fout voorgedaan: De aanvraag wordt niet ondersteund

De netwerkaarten netejs removen en herinstalleren heeft geen zin. Ook de netwerkservices niet of iets dat daarmee te maken had. Systeemherstel boodt ook geen uitkomst.
Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen zonder de laptop opnieuw te installeren?

Thnx

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05 09:03

CAP-Team

XBL: CAPTeam

gebruik je een router? Zit je laptop rechtstreeks aan een kabel/adsl modem? Of gebruik je een ander soort DHCP server?

more info please :)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

Als eerst:

Staat je IP-adres niet toevallig statisch ingeklopt?

Verwijderd

TCP/IP misschien herinstallen....

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Als er knoppen grijs zijn betekend dit dat jij niet Full Control hebt. Kijk eens in je policies op die machine of er nergens vage policies ingesteld staan en vraag vooral de eigenaar of die niet heeft lopen expirimenteren met policies

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben admin en ik zit niet aan een router oid. Gewoon linux dhcp server die met alle pc's werkte die hier binnen kwamen.

ik heb geconttroleerd of er iets met de policies was maar dit bleek niet zo te zijn.

ik heb geprobeerd tcp[ ip te reinstallen maar die kan ik niet eens verwijderen. er bestaat een commando waarmee je tcp kan resetten maar dat hielp niet.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 20:55 ]

Pagina: 1