[Router] Inlogprobleem met SMC 7004VBR

Pagina: 1
Acties:

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06-2025
Mensen,
Ik heb dus een probleem met mijn nieuwe SMC 7004VBR router.
Nadat ik hem net heb binnengekregen, en alles heb aangesloten etc, wilde ik de router instellen via de browser.
Volgens de handleiding gebeurt dit door 192.168.2.1 in te typen, en dan op login te klikken; je hoeft geen pw in te voeren, omdat dit standaard niet is ingesteld.
Ik krijg dan echter de melding dat het pw niet goed is 8)7
De router is dus nieuw, niet 2e hands.
Voor de duidelijkheid: ik heb stap voor stap alles geinstalleerd, zoals het hoort, en internet werkt ook naar behoren.
Ik kan hem dus alleen niet instellen via mn browser, omdat hij dus aangeeft dat het password niet goed is.
Ik heb ook al andere pw's geprobeerd zoals admin en administrator. Zonder effect...

Nog wat gegevens:

Software:
- Norton Internet Security 2003 (ook als ik firewall uitschakel doet hij het niet)
- Windows XP Pro
- Firmware kan ik niet updaten, omdat dit via de browser moet..

Overige hardware:
- Ik gebruik naast deze router ook een Terayon kabelmodem, maar omdat het internet goed werkt en het modem niks met het niet kunnen inloggen te maken zou kunnen hebben betwijfel ik of het hier aan ligt ;)
- Ik gebruik UTP-bekabeling.
- Realtek 10/100 mbit netwerkkaartjes

Al geprobeerd:
- Reset
- Alles opnieuw aangesloten
- Firmware update, maar dat lukt dus niet

Help! :/

[ Voor 10% gewijzigd door Thanatos op 11-12-2003 18:16 ]

Verwijderd

Hmm kun je wel in deze router komen via je browser of moet je dat niet via Telnet doen? Ik ken deze router niet .... maar wat ook nog zou kunnen is dat je geen login naam moet opgeven maar wel een wachtwoord. succ6

• Thanatos
Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 23:45:
Hmm kun je wel in deze router komen via je browser of moet je dat niet via Telnet doen? Ik ken deze router niet .... maar wat ook nog zou kunnen is dat je geen login naam moet opgeven maar wel een wachtwoord. succ6
Nee, hij heeft geen Telnet ondersteuning, het moet dus gewoon via IE.
Ik hoef overigens alleen een pw in te vullen, geen gebruikersnaam.
En volgens de handleiding hoeft dat dus standaard niet, maar als ik dan dus in log krjig ik te zien dat ie niet goed is... :?

Verwijderd

Ik heb deze router ook, werkt goed (tot nu toe).

In principe doe je niets verkeerd, heb je het kleine reset knoppje al geprobeerd (alles terug naar fabrieks settings)?

Verwijderd

ik heb dee router ook en me neef ook werkt goed.

Me neef had het zelfde probleem maar die heb em gereset daarna de stekker er nog is uit en toen weer aangezet en toen kwam ie wel binnen via de browser

Verwijderd

Reset moet je minimaal 5 sec. ingedrukt houden....

• Thanatos
Hmm ik kan niet goed bij die resetknop, hij ligt nogal diep zegmaar, dus met de punt van een potlood ofzo werkt het niet... Tips?

Verwijderd

Euhm een naald of een passer dat moet niet echt ene probleem zijn neem ik aan maar die reset knop doet wonder

• Thanatos
Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 12:55:
Euhm een naald of een passer dat moet niet echt ene probleem zijn neem ik aan maar die reset knop doet wonder
Late reactie van mij, maar die knop helpt dus ook niet :/
Terugsturen dan maar?
PS. Ik kan ook niet via het netwerk op mijn pa's PC komen oid, maar misschien is dit op te lossen m.b.v. portmapping?

[ Voor 17% gewijzigd door Thanatos op 23-12-2003 12:37 ]

Verwijderd

Het werkt dus niet als je er voor 6 seconden een paperclip in drukt, dan zouden de leds moetten gaan knipperen.
Breng anders de SMC weg en koop een sitecom/drayteck/cisco :P

/me heeft het niet op routers van SMC / Sweex enzo ;)

Verwijderd

Probeer dit eens als wachtwoord "smcadmin"

Werk bij een compterbedrijf en wij verkopen deze router ook. SMC heeft echter een nieuwe softwareversie erop gezet, maar levert de oude handleiding er nog bij. De oude versie had standaard geen wachtwoord, de nieuwe wel, dat is "smcadmin"

• Thanatos
Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 13:11:
Probeer dit eens als wachtwoord "smcadmin"

Werk bij een compterbedrijf en wij verkopen deze router ook. SMC heeft echter een nieuwe softwareversie erop gezet, maar levert de oude handleiding er nog bij. De oude versie had standaard geen wachtwoord, de nieuwe wel, dat is "smcadmin"
YESSSSSS!!!
Hij doet het nu! I love you O+
Mission accomplished :)

• tehkaz
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-12-2021
Gelukkig, ik kan er nu ook in ;) slecht van SMC dat ze de oude handleiding erbij doen. Verder ben ik tevreden over de router.

Verwijderd

maar hoe heb jij hem dan verder ingesteld want ik kan dus met geen mogelijkheid internet krijgen.
Pagina: 1