Mensen,
Ik heb dus een probleem met mijn nieuwe SMC 7004VBR router.
Nadat ik hem net heb binnengekregen, en alles heb aangesloten etc, wilde ik de router instellen via de browser.
Volgens de handleiding gebeurt dit door 192.168.2.1 in te typen, en dan op login te klikken; je hoeft geen pw in te voeren, omdat dit standaard niet is ingesteld.
Ik krijg dan echter de melding dat het pw niet goed is
De router is dus nieuw, niet 2e hands.
Voor de duidelijkheid: ik heb stap voor stap alles geinstalleerd, zoals het hoort, en internet werkt ook naar behoren.
Ik kan hem dus alleen niet instellen via mn browser, omdat hij dus aangeeft dat het password niet goed is.
Ik heb ook al andere pw's geprobeerd zoals admin en administrator. Zonder effect...
Nog wat gegevens:
Software:
- Norton Internet Security 2003 (ook als ik firewall uitschakel doet hij het niet)
- Windows XP Pro
- Firmware kan ik niet updaten, omdat dit via de browser moet..
Overige hardware:
- Ik gebruik naast deze router ook een Terayon kabelmodem, maar omdat het internet goed werkt en het modem niks met het niet kunnen inloggen te maken zou kunnen hebben betwijfel ik of het hier aan ligt
- Ik gebruik UTP-bekabeling.
- Realtek 10/100 mbit netwerkkaartjes
Al geprobeerd:
- Reset
- Alles opnieuw aangesloten
- Firmware update, maar dat lukt dus niet
Help!
Ik heb dus een probleem met mijn nieuwe SMC 7004VBR router.
Nadat ik hem net heb binnengekregen, en alles heb aangesloten etc, wilde ik de router instellen via de browser.
Volgens de handleiding gebeurt dit door 192.168.2.1 in te typen, en dan op login te klikken; je hoeft geen pw in te voeren, omdat dit standaard niet is ingesteld.
Ik krijg dan echter de melding dat het pw niet goed is
De router is dus nieuw, niet 2e hands.
Voor de duidelijkheid: ik heb stap voor stap alles geinstalleerd, zoals het hoort, en internet werkt ook naar behoren.
Ik kan hem dus alleen niet instellen via mn browser, omdat hij dus aangeeft dat het password niet goed is.
Ik heb ook al andere pw's geprobeerd zoals admin en administrator. Zonder effect...
Nog wat gegevens:
Software:
- Norton Internet Security 2003 (ook als ik firewall uitschakel doet hij het niet)
- Windows XP Pro
- Firmware kan ik niet updaten, omdat dit via de browser moet..
Overige hardware:
- Ik gebruik naast deze router ook een Terayon kabelmodem, maar omdat het internet goed werkt en het modem niks met het niet kunnen inloggen te maken zou kunnen hebben betwijfel ik of het hier aan ligt
- Ik gebruik UTP-bekabeling.
- Realtek 10/100 mbit netwerkkaartjes
Al geprobeerd:
- Reset
- Alles opnieuw aangesloten
- Firmware update, maar dat lukt dus niet
Help!
[ Voor 10% gewijzigd door Thanatos op 11-12-2003 18:16 ]