Toon posts:

Probleem met geforce4 ti4200 AGP8x

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb nu al een tijdje problemen met mijn videokaart denk ik. Heb uit wanhoop geformatteerd, maar het probleem blijft hetzelfde. Het begint al bij het opstarten dat er heel wat tekens veranderd worden (zelfs in mijn bios). Als ik dan windows opstart begint hij helemaal vast te lopen en valt mijn scherm aan en uit. Ik kan nu wel werken om dat ik win in VGA modus heb kunnen opstarten. Heb ook al de nieuwste drivers gedwn'ld en dat help ook niet

Ligt dit aan mijn videokaart of aan mijn moederbord of iets? Any solutions?

Pc:
Win Xp
AMD Athlon 2000+
512 MB DDR
Abit Siluro Geforce4 Ti4200 8xAGP videokaart
Abit NF7 moederbord

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Waarschijnlijk videokaart. Klinkt als brakke core. daar valt niets aan te repareren oid, als je nog garantie hebt gelijk contact opnemen en anders sparen voor een nieuwe :)

Verwijderd

de mijne krijgt spontaan een wit beeld met 1 artifact erop, en dan mot ik resetten. dat is ook een TI 4200 van QDI.

Verwijderd

Topicstarter
heb de 42.xx driver geinstalleerd van ABIT, daar zij de 52xx afraden, en nu kan ik al terug normaal opstarten. de tekens in bios en opstarten blijven echter

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 14:01
Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 21:11:
heb de 42.xx driver geinstalleerd van ABIT, daar zij de 52xx afraden, en nu kan ik al terug normaal opstarten. de tekens in bios en opstarten blijven echter
Probeer es volgende:

- Agp 8x uit in bios
- Fast writes uit in bios
- controlleer of koel blok nog goed zit. (draait de fan ook nog?)
- kaart eff eruit trekken en opnieuw GOED doorduwen zodat ie ook echt goed in de agp slot zit. (je zult niet geloven hoeveel pc's ik te zien krijg waarvan de agp kaart er gewoonweg niet goed inzit)

Werkt dit allemaal niet -> Conclusie: Kaart is dood -> garantie

;)

Verwijderd

he ik heb precies hetzelfde gahad met mijn ti 4200 with 8x agp :) was ook een abit. bij mij was i dus na 3 x resetten ook tamelijk dood :) nu heb ik dezelfde van msi nooit problemen mee gehad :) maare denk erom nooooit d nieuwste drivers downloaden altijd de enalaatste :) succes@@@@
Pagina: 1