Toon posts:

Meerdere uitgaande servers Outlook 2000

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo iedereen,

Ik heb een vraag over Outlook 2000.
Ik wil op meerdere plaatsen (studentenkamer, thuis enzovoorts) mijn e-mail kunnen versturen. Het probleem is dat in mn studentenkamer en thuis een andere uitgaande mailserver aanwezig is. (smtp.demon.nl bij thuis en smtp.wanadoo.nl bij studentenkamer).
Als ik nu in mn huidige situatie een email wil versturen bij bijv thuis dan moet ik steeds de uitgaande mailserver wijzigen en visa versa.

Weet iemand een manier waarmee ik niet telkens die uitgaande mailserver moet wijzigen maar dat in outlook 2000 dit automatisch gebeurd ??

Alvast bedankt voor de info.

Groeten Annexxius.

• MG-studios
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-06 22:41
Ik zit eigenlijk met exact hetzelfde probleem. Het continu moeten aanpassen van de accountinstellingen word op den duur erg vervelend. In mijn geval gaat het om de volgende gegevens:

De twee meest gebruikte providers: Casema en Planet Internet
De gebruikte mailsoftware is: Microsoft Office Outlook 2007

Hopelijk is er iemand die hier een oplossing voor weet. Loop al een tijdje rond met dit probleem en heb tot nu toe nog steeds geen degelijke oplossing kunnen vinden. Helaas!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:49
Kun je niet als uitgaande server 'smtp' opgeven?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook ooit gehad. Wat ik toen deed is gewoon twee email accounts aanmaken (geen profielen). De ene account had dan het goede smtp adres voor 'thuis' en de tweede voor 'studentenkamer'. Naargelang waar ik dan was, verstuurde ik emails met de desbetreffende account. Wat ik wel aanraad, is dat je in het venster 'nieuwe email' het veld Van/From toevoegt, zo kan je gemakkelijk aanduiden welke account je gebruikt.

• MG-studios
StevenK schreef op zondag 10 juni 2007 @ 12:30:
Kun je niet als uitgaande server 'smtp' opgeven?
Kun je dit nader verklaren? We gebruiken toch al een smtp server voor de uitgaande mail?!
Ik snap je reply niet helemaal...
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 12:37:
Ik heb dit probleem ook ooit gehad. Wat ik toen deed is gewoon twee email accounts aanmaken (geen profielen). De ene account had dan het goede smtp adres voor 'thuis' en de tweede voor 'studentenkamer'. Naargelang waar ik dan was, verstuurde ik emails met de desbetreffende account. Wat ik wel aanraad, is dat je in het venster 'nieuwe email' het veld Van/From toevoegt, zo kan je gemakkelijk aanduiden welke account je gebruikt.
Het probleem is alleen dat ik meerdere e-mailaccounts heb. Jouw oplossing gebruikte ik vroeger ook, maar met meerdere accounts zorgt dit voor een gigantisch lange lijst en dat is ook niet alles.
Lijkt me toch dat hier aan andere oplossing voor moet zijn...ook al weet ik niet welke ;)

[ Voor 14% gewijzigd door MG-studios op 10-06-2007 12:45 ]

Verwijderd

Dan is de enige methode een extra profiel aanmaken vrees ik. In het ene profiel zet je dan alles voor 'thuis' en laat je de email op de server staan, zo kan je ze met het andere profiel ook ophalen.

Persoonlijk vind ik een stuk of 10 email accounts niet veel (zelfs niet als ze verdubbelen na het aanpassen van smtp). Ik veronderstel dat je hoofdzakelijk met 1 emailadres je email verstuurt, dus één keer een account dubbelmaken zal niet veel uitmaken (t.o.v. het totaal aantal). Het is natuurlijk maar net wat je prettig vindt.

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-07 09:14
Kun je niet met 1 van die mailservers overal je mail versturen als je je gebruikt maakt van authenticatie? Als ik namelijk bij de mailserver van xs4all een username en wachtwoord op geef kan ik overal ter wereld gebruik maken van die server. Als ik geen username en wachtwoord op geef kan ik slechts met een xs4all verbinding gebruik maken van die smtp.

Als je zelf over een servertje beschikt kun je die eventueel een mail server laten draaien.

• MG-studios
Authenticatie zou idd het antwoord zijn op deze vraag. Ik ga 's even op onderzoek uit! :)

Edit: zowel Planet als Casema ondersteunen geen authenticatie.
(volgens de support van beide providers en een testje in Outlook)

[ Voor 43% gewijzigd door MG-studios op 10-06-2007 13:12 ]

• StevenK
MG-studios schreef op zondag 10 juni 2007 @ 12:43:
[...]

Kun je dit nader verklaren? We gebruiken toch al een smtp server voor de uitgaande mail?!
Ik snap je reply niet helemaal...
Als je als server 'smtp' opgeeft, dan zou deze op elk van de aansluitingen naar de juiste server kunnen resolven.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-07 16:30
Als je bij je SMTP server een authencatie invult dan pakt hij hem gewoon op elke verbinding :Z Anders zou je nooit vanuit het buitenland oid je email kunnen versturen.

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-07 16:10

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Ik lost dat altijd gewoon op met mobile net switch, meestal wil ik namelijk ook andere printers als default en soms zelfs van vast ip naar DHCP of andersom.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06 18:33

we_are_borg

You will Comply

StevenK schreef op zondag 10 juni 2007 @ 13:18:
[...]

Als je als server 'smtp' opgeeft, dan zou deze op elk van de aansluitingen naar de juiste server kunnen resolven.
Dat gaat niet lukken als je in de SMTP als server adress smtp opgeeft dan zal deze zoeken naar de server smtp die logishe wijs niet bestaat. Meerdere accounts is de oplossing aangezien Outlook niet weet op welke verbinding hij momenteel zit.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-07 16:30
we_are_borg schreef op zondag 10 juni 2007 @ 13:23:
[...]

Dat gaat niet lukken als je in de SMTP als server adress smtp opgeeft dan zal deze zoeken naar de server smtp die logishe wijs niet bestaat. Meerdere accounts is de oplossing aangezien Outlook niet weet op welke verbinding hij momenteel zit.
Mijn oplossing is anders beter :)

• StevenK
we_are_borg schreef op zondag 10 juni 2007 @ 13:23:
[...]

Dat gaat niet lukken als je in de SMTP als server adress smtp opgeeft dan zal deze zoeken naar de server smtp die logishe wijs niet bestaat.
Dat ligt eraan wat er via dhcp uitgedeeld wordt. Als dhcp netjes ook de domainname uitdeelt en dit is de domeinnaam van de provider, dan werkt dit wel.

Zelfde geldt ook als er een eigen - interne - domeinnaam is en er in de dns een cname gedefiniëerd is voor 'smtp'.

• StevenK
Megamind schreef op zondag 10 juni 2007 @ 13:21:
Als je bij je SMTP server een authencatie invult dan pakt hij hem gewoon op elke verbinding :Z
Tenzij je een provider hebt die uitgaande smtp blokkeert.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-07 18:17

lordsnow

I know nothing

Je kan ook een domein aanvragen via www.one.com. Daar krijg je dan het gebruik van hun SMTP server bij. Omdat sommige providers poort 25 (uitgaande e-mail) blokkeren, als het niet om hun eigen smtp server gaat, gebruikt One.com ook poort 2525 - zo kan je van elke lokatie e-mail versturen via de smtp server "customer-smtp.one.com".

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-07 22:27

Korakal

Up up up!

NetSwitcher helpt je heel makkelijk om te schakelen naar een andere locatie.

• bogaard
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09-2025
gewoon een gmail account nemen en vervolgens de smtp server van gmail gebruiken om je email te versturen.
Ze gebruiken authenticatie en port 465 (dus geen blokkering door je provider)

• MG-studios
bogaard schreef op zondag 10 juni 2007 @ 17:16:
gewoon een gmail account nemen en vervolgens de smtp server van gmail gebruiken om je email te versturen.
Ze gebruiken authenticatie en port 465 (dus geen blokkering door je provider)
Hmm, daar heb ik nooit over nagedacht. Goeie oplossing! Problem solved ;)

Edit: hmm, toch niet helemaal alle uitgaande mail krijgt nu als afzender naam@gmail.com
dat was ook niet helemaal de bedoeling...

[ Voor 16% gewijzigd door MG-studios op 10-06-2007 19:12 ]

Pagina: 1