Toon posts:

OGM Bestanden, 2 problemen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het zoeken op deze site.. toch nog 2 problemen met OGM bestanden..

ten eerste, na het downloaden en installeren van diverse verschillende codecs, kan ik welgeteld 3 seconden afspelen van het filmpje.
geluid llukt wel, maar op het moment dat er beeld zou moeten komen, lopen Winamp, Mediaplayer of DivX player vast..

help??

2e

Kan ik OGM bestanden ook omzetten? Naar bv Avi of Mpeg? zo ja, weet iemand waarmee??

Verwijderd

Topicstarter
niemand? :'(

Verwijderd

Je schijnt de OGM container te kunnen omzetten in een AVI container doormiddel van het het programma virtualdubMOD. Je moet daarmee gewoon een direct stream copy maken en AVI als output kiezen. Meer info kan je op Google vinden, ik heb het nog nooit gedaan :)

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook eens gehad. Ik snap nog steeds niet helemaal waarom het nou gebeurde, maar om de een of andere reden liep het bij mij vast als divx en xvid tegelijk geinstalleerd waren. Om de een of andere reden koos hij ook altijd de divx codec terwijl het bestand in xvid gecodeerd was. Nadat ik na het verwijderen van divx en xvid, xvid opnieuw had geinstalleerd werkte het wel.

Ik heb later toch weer divx geinstalleerd en toen werkte het nog, maar het kan zijn dat het toen weer een nieuwere versie van divx was.

Het beste wat je kunt doen lijkt me dan ook het deinstalleren van alle codecs en alleen het nodige te installeren en kijken of het werkt. Het liefste stap voor stap na elke onderdeel even kijken of het al werkt of vast loopt dan weet je precies waar het fout gaat.

Succes ermee!