Toon posts:

Twinmos of Corsair

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan dual ch. geheugen aan t gaan schaffen...
Wat is een betere keus...
2 strips van 256 ddr 400 mhz corsair geheugen
of 2 strips van 512 ddr 400 mhz Twinmos geheugen?

Ik wilde eerst gewoon die corsair kopen, maar zag toen dat ik voor 20 euro meer, 1024 ddr ipv 512 ddr had... De CAS latency is bij Corsair 2 en bij Twinmos 2,5.

Bedankt

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-08 10:43

w0w

Wat heb je liever? ietsje sneller geheugen, of twee keer zoveel? Ik zou iig voor die 1024mb gaan, maar check zelf ook eens wat benchmarkjes ;)

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 16:33

star-saber

Ryzen

die cas 2 of 2.5 merk je amper wat van weet je dat

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

/me Welkom op GoT

Kijk eerst ook eens op de site van je MB-fabrikant of deze merken/types überhaupt wel getest en gekwalificeerd zijn. Er zijn de laatste tijd veel topics over niet werkend geheugen op moederborden.

Verder is/zijn er voldoende informatie/reviews te vinden. Lees vooral ook eens de FAQ er op na.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Uhm ja dat d8 ik dus ook, waarom zou ik 512 nemen als ik bijna voor hetzelfde geld 1024 kan hebben! Ik kan ook desnoods zelf nog heatspreaders erbij kopen!

Maar ik hoorde altijd dat Corsair zo supergoed is, maar in een artikel las ik dat Twinmos hetzelfde presteert als Corsair dus nou weet ik t ook nie meer...
http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=5426

Toch maar die Twinmos kopen denk ik!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 23:06
Als het prijsverschil zó klein is, de twee maal 512MB natuurlijk :)

Hier moet je zelf ook wel uit kunnen komen. Zowel Corsair als Twinmos maakt goed geheugen. Je betaalt alleen extra veel voor de extra lage timings en je moet zelf bepalen of het bijbehorende kleine performanceverschil jou dat waard is. Zie hiervoor ook enkele reviews :) Verder is dit toch meer een "Wat moet ik nemen?" vraag (en zie daarvoor eens in de stickies hier bovenaan)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.