Geen internet op 100Mb wel op 10MB

Pagina: 1
Acties:

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-07 12:56
Heb sinds gister een switch(3com 8 ports)aangesloten om mijn netwerk uit te breiden.
Modem/router(DHCP/NAT installed op de router)-switch(met crossed cable omdat er geen uplink port op de switch zit)-Pc1-Pc2-Xbox.
Nu werkt pc1 goed op het internet en krijgt een ip toegewezen van de DHCP van 192.168.1.33.
Pc2 werkt op zich ook goed.. krijgt een ip toegewezen van 192.168.1.34 maar inet werkt alleen als ik de netwerkkaart op 10mb full zet,terwijl als ik hem op 100mb full zet internet heel erg langzaam is en vaak een page cannot be found krijgt.
De Xbox kan gewoon het internet op om te connecten met Xbox live.

Ik wil namelijk alle kaarten op 100MB full laten lopen omdat ik ook wil filesharen met de 2 pc's(file-printersharing staat op beide pc's aan)
Netwerkkaarten zijn allemaal 3com kaarten 10/100mb,Ik ben ten einde raad.waarom wil pc2 niet in 100MB met het internet connecten?

• Reanimation
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-08 17:10
adsl/kabel werkt allon op 10mbit naar mijn idee

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:10
Omdat het eerste apparaat in je kleine lan 10mb half duplex nodig heeft om goed te communiceren (modem adsl). Jammer maar vaak waar.

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
reanimation schreef op 11 december 2003 @ 17:18:
Wie zegt dat hij ADSL/kabel heeft :?

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:45

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Destijds toen ik nog sitecom-spul draaide had ik problemen als ik het spul op Full Duplex zette waar het dus blijkbaar wel werkte bij Half Duplex. Misschien dat je dit nog kunt proberen in te stellen bij de configuratie van je netwerkkaart.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

ben je zeker dat het een switch is en geen switched hub ofzo??

ik heb hier een adsl modem mee in m'n netwerk hangen (op 10 mbit) terwijl alle pc's mooi netjes full duplex 100 mbit hebben...

en ik heb geen problemen met ping ofzo... normaal moet een goede switch hierin toch voorzien...

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

Verwijderd

reanimation schreef op 11 december 2003 @ 17:18:
En het mooie aan een switch is nou net, dat je daar geen last van hoeft te hebben. Als het nou een hub was geweest met daarop rechtstreeks bijvoorbeeld een @home COM21 modem, dan zou je het probleem inderdaad daar moeten zoeken.

In dit geval denk ik eerder aan een brakke kabel van de switch naar de betreffende PC. Heb je die kabel al uitgesloten?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 10:38
Als het inderdaad een 'echte' switch is, kunnen er nog twee dingen aan de hand zijn:

1. Brakke kabels.
2. Brakke NIC

Beide valt te testen, door eens te gaan spelen. Draai PC 1 en PC2 bijvoorbeeld eens om. Werkt het dan wel? >kabel.
Of ruil alleen de NIC om, wat dus duid op een kapotte nic :)

• Flex
Kabels zijn nieuw,netwerkkaart heb ik getest door 2 pc's in netwerk met elkaar te zetten met een cross-cable en de ADSL modem/router terug naar modem mode te toveren.
De switch is een 3Com 3C16791, OfficeConnect Switch 8p, 10/100Base-T dus ik neem aan dat deze switch voor dat geld alles kan :)

Kabels overigens uitgesloten door de hele zooi te swoppen met de pc's.

[ Voor 13% gewijzigd door Flex op 11-12-2003 17:47 ]

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 21:07

Beercase

So soft!

Zet de connection speed eens op auto.. Werkte bij mij wel => netwerk is op 100Mbits en internet gewoon 10.

Hang loose, KiteSurfing for life!

• Flex
Beercase schreef op 11 december 2003 @ 17:51:
Zet de connection speed eens op auto.. Werkte bij mij wel => netwerk is op 100Mbits en internet gewoon 10.
Connection speed op auto of 10mb full werkt het internet wel maar heel langzaam,denk aan 2 minuten per page en vaak gewoon een page cannot....
Wat ik wel wazig vindt is dat als ik de netwerkkaart op autoselect zet hij er 10mb van maakt ipv 100mb.(dit gaat over pc2)

modem/router naar switch is crossed cable.
switch naar pc's en Xbox is straight cable.
Alle netwerkkaarten 10/100mb 3com.

Omdat pc1 en Xbox gewoon werken zit ik te denken aan een vernagelde windows op pc2,kan dit?

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 21:07

Beercase

So soft!

Er van uitgaande dat alle componenten goed werken denk ik 2 dingen:
- Is de "switch" goed ingesteld
- reset hem

Hang loose, KiteSurfing for life!

Verwijderd

Flex schreef op 11 december 2003 @ 17:46:
Kabels zijn nieuw,netwerkkaart heb ik getest door 2 pc's in netwerk met elkaar te zetten met een cross-cable en de ADSL modem/router terug naar modem mode te toveren.
De switch is een 3Com 3C16791, OfficeConnect Switch 8p, 10/100Base-T dus ik neem aan dat deze switch voor dat geld alles kan :)

Kabels overigens uitgesloten door de hele zooi te swoppen met de pc's.
En een andere NIC in de probleem-PC, wat levert dat op?

• FoOnEeN
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 13:22
Ik heb hetzelfde probleem ook wel eens gehad. Na allerlei tech supports gemailt te hebben en 3 verschillende netwerkkaarten uitproberen kwam ik erachter dat het probleem bij mij aan het PCI-slot lag :S, wat om de een of andere reden mijn netwerkkaart alleen maar op 10 Mbit wilde laten lopen, 100 ging gewoon niet. Toen ik hem van PCI slot wisselde deed ie het ineens perfect :S. Vond ut nogal vaag maar mogelijk heb jij hetzelfde probleem, lijkt me alleen wel sterk. Het was een Abit BE6-II moederbord geloof ik.

• Flex
FoOnEeN schreef op 11 december 2003 @ 18:12:
Ik heb hetzelfde probleem ook wel eens gehad. Na allerlei tech supports gemailt te hebben en 3 verschillende netwerkkaarten uitproberen kwam ik erachter dat het probleem bij mij aan het PCI-slot lag :S, wat om de een of andere reden mijn netwerkkaart alleen maar op 10 Mbit wilde laten lopen, 100 ging gewoon niet. Toen ik hem van PCI slot wisselde deed ie het ineens perfect :S. Vond ut nogal vaag maar mogelijk heb jij hetzelfde probleem, lijkt me alleen wel sterk. Het was een Abit BE6-II moederbord geloof ik.
Toen ik de 2 pc's nog met crossed cable met elkaar verbonden had werkte het ook netjes op 100Mbit.
Maar ik zal het vanavond als ik terugkom effe proberen,over 2 uurtje meer info :)

• Flex
Oke alweer terug :) ook gelijk een netwerkkaartje gehaald om dat te testen.
Alles werkt op 100mbit,waarschijnlijk is de kaart stukgegaan nadat ik alle testen en swops gemaakt had.
Alle 2 pc's en xbox krijgen 100mbit in full duplex door,dit heeft me wel weer 6 uur gekost |:(

Allen bedankt voor het meedenken :D
Pagina: 1