Toon posts:

Systeem start niet op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Via via heb ik een server gekregen. Het betreft een pII met 64mb ram geheugen en een scsi hd van ongeveer 5 gig. Als ik hem aanzet gebeurt er echter helemaal niets. Het scherm blijft zwart, ik hoor geen piepjes of niets. Het enige wat ik hoor is dat de harde schijf begint te ratelen en het powerlampje gaat branden. Als ik een diskette in de drive stop gebeurt hetzelfde. Vervolgens heb ik het geheugen, de hd en de videokaart in een ander systeem getest en dat werkt allemaal gewoon.

Wat zijn de volgende stappen die ik kan ondernemen om te zien wat er niet werkt?

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-08 20:20
pci videokaart dus?
Ik heb het ook eens gehad en toen was het geheugen kapot.
wissel het eens met ander geheugen.

Er zijn trouwens meerdere opties...
Je proc zou ook nog wel eens stuk kunnen zijn.
Je videokaart zou kapot kunnen zijn.
Je BIOS zou los kunnen zitten.

kortom, vervelend probleem omdat je zoveel kanten uit kan.

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Verwijderd

ondersteunt het mobo die hd wel? want ik heb ook nog een ouwe p2 maar daar kan alleen een ide schijf in.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 23:06
Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 17:08:
Wat zijn de volgende stappen die ik kan ondernemen om te zien wat er niet werkt?
Kijk iig hier eens naar: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Omitz:

Nope, is een AGP kaart, ATI om precies te zijn. In een andere pc gedrukt en daar doet ie het prima... Ander geheugen heb ik ook geprobeerd. Wat je zegt met andere opties van die proc is waar, maar hoe kan ik dat testen. Heb hier geen pII mobo liggen ofzow :).

BIOS loszitten... hmmz, en dan? Ik heb ook al gezocht en dan zou een cmos reset misschien kunnen helpen. IK heb alleen geen boekje bij het mobo dus geen id waar of hoe ik dat zou moeten doen.....

b3n666:

Hij heeft altijd gewoon gewerkt zoals ik hem gekregen heb, mag ik dus wel vanuit gaan....

Abbadon:

Had ik al eens gekeken maar je hebt gelijk, misschien niet goed genoeg (ongeduldig :) ) dus zal ik maar weer eens doen....

Toch allemaal bedankt....

Verwijderd

Topicstarter
Trek geheugen en/of videokaart eruit, het moederbord moet daarna zeker piepen. Ook als de CPU brak is.
Thx 2 Abbadon, dit gebeurd niet dus mobo dood, toch jammer ;(

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Heb je ook al een andere voeding geprobeerd? ATX psu's willen wel eens overlijden en met een machine van die leeftijd is dat best wel mogelijk.
Pagina: 1