2 Geluidskaarten in 1 PC

Pagina: 1
Acties:

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:20
Ik heb een SB 128 pci en een Terratec X-fire 1024. Nu wil ik deze allebei in mijn pc maar Windows 98SE krijgt dan kuren. Hij wil niet eens Windows opstarten. Hij zegt dan: Windows heeft een ongeldige bewerking blabla U dient uw Pc opnieuw op te starten. Heeft natuurlijk geen zin want hij geeft gewoon dezelfde foutmelding. Hoe kan ik nu deze 2 geluidskaarten naast elkaar laten draaien? Dus 1 voor opnemen en de andere voor spelen?

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 00:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Probeer eens een van die kaarten in een ander PCI-slot te steken. ze mogen namelijk absoluut niet van hetzelfde interrupt gebruik maken.
Ik weet niet welk mobo je hebt, maar je hebt de meeste kans als ze in PCI-slot 2 en 3 zitten (natuurlijk is dit wel afhankelijk van het mobo, maar in deze opstelling heb je de meeste kans op een goede werking)

PSN-id: Chrasher

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:20
Ik heb de Asus A7V. Stel dat ze nog conflicten hebben ook al stop je ze in andere PCI sloten... hoe kan ik dan de interrupt veranderen?

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

in de bios "pnp os installed" uitzetten waarna je met 't handje in de bios IRQ's kan reserveren..wel ff puzzelen dan

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Verwijderd

Wat ook wil helpen is om voor bij de PCI128 de Legacy support uit te zetten.
Dit zorgde voor problemen in mijn PC met 2 geluidskaarten.