[PHP] GD en POST variabelen erheen krijgen.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pagina en daar submit ik een formuliertje.

Aan de hand van de variabelen die gesubmit worden wordt op de volgende pagina met GD een plaatje gegenereerd.

Hoe krijg ik nu die POST variabelen naar dat script wat het plaatje maakt?

Ik heb dit geprobeerd: [img]"afbeelding.php?variabelen=<?php[/img]"> maar dat gaat niet helemaal werken.

Hoe kan ik dit mooi oplossen? Het kunnen aardig wat variabelen zijn namelijk. (Aantal is variabel en weet ik niet vooraf)

Bedankt alvast.

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:25
moet het niet zijn $_POST['naamvanvariabele' ] of begrijp ik de vraag verkeerd?

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:18

pietje63

RTFM

op de eerste pagine heb je een formulier
<form method=post action=image.php>
<input type=text name=varnaam>
op image.php
$_POST['varnaam'] om de waarde van de variabele op te roepen

jouw voorbeel lijkt meer op get
<form method=get action=image.php>
<input type=text name=varnaam>
op image.php
$_GET['varnaam'] om de waarde van de variabele op te roepen hierbij komt de waarde in de url te staan. Het voordeel van get is dat je makkelijker kunt browsen met je back knop van je browser, het voordeel van post is dat je makkelijker/mooier meer tekst mee kan sturen.

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

pietje63: het lijkt me dat de TS niet direct naar z'n plaatjes-script wil posten, want dan kan hij er geen html omheen zetten. Hij moet dus alle POST vars in de GET string stoppen voor het plaatje

Tommerski: Gooi alle variabelen die relevant zijn voor de post in een array (of gewoon heel $_POST :)). Met serialize () kun je een variabele encoderen als een string, die je mee kunt geven als parameter naar je image script in de image tag. Doe wel even een urlencode (), anders krijg je waarschijnlijk een foute URL. In je image script kun je de array dan weer terugzetten naar gewone array met unserialize () en de variabelen eruit vissen.

Een andere optie is om de array tijdelijk ergens op te slaan, zoals op schijf op de server, als cookie, in $_SESSION (als je sessions gebruikt) of in een database. Aan je image script kun je dan gewoon de id meegeven uit je database, of de file waar de waarden uitgelezen kunnen worden, of iets in die trand

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hey oysion, bedankt voor je reactie. Dat werkt mooi. Ik serialize en base64encode de zut eerst, geef het dan mee aan het plaatje als een $_GET en in het plaatje druk ik de hele zooi weer in de $_POST.

Thanks!