Toon posts:

[Outlook] wisselen OS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ga wisselen van OS (W98SE -> W2000P) en wil graag mijn bestaande e-mails (structuur en inhoud) en adresboek meenemen naar mijn nieuwe OS. welke file(s) moet ik backuppen/meenemen?

ter info, ik ga mijn systeem dus compleet formatteren, dus niet upgraden. en ik werkte al met Outlook van Office 2000 en blijf dat uiteraard doen :)

alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 16:19 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
• Je email zit in een .PST bestand (even op je harde schijf zoeken). Opzij zetten en na installatie van outlook over het (lege, nieuwe) .PST bestand heen zetten.
• Je instellingen zitten in het register. Die kun je exporteren, maar ik zou als ik jou was effe outlook opnieuw instellen...Is zoveel netter...Je weet niet wat voor shit je nog meer mee neemt.

[ Voor 30% gewijzigd door RobIII op 11-12-2003 16:20 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
rob, bedankt voor je supersnelle reactie ... ik was nog weer aan het editten :)

instellingen zorg ik zelf voor, het gaat me meer om mail (ok, .pst files dus, maar welke? is dat er eentje of zijn dat er meer?) maar ook het adresboek, waar zit die?

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op 11 december 2003 @ 16:19:ik zou als ik jou was effe outlook opnieuw instellen...Is zoveel netter...Je weet niet wat voor shit je nog meer mee neemt.
doe ik uiteraard :)

Verwijderd

Toch wel outlook he? Met outlook Express zit het namelijk iets anders in elkaar
Je adresboek in outlook zou ook gewoon in je pst moeten zitten

Verwijderd

in geval van gewoon OUTLOOK kopieer het "outlook.pst" bestandje, zorg daarvoor wel eerst dat je alle "verborgen bestanden weergeven" aan hebt staan... standaard staat dat outlook bestand op deze plaats:
code:
1
C:\Documents and Settings\HUIDIGE GEBRUIKER\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook
succes ermee

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 16:28 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Outlook gebruikt (bij mijn weten) 1 enkele .PST (Tenzij je meerdere profielen gebruikt) en die staat (in W98 tenminste) bij mijn weten in C:\Windows of ergens in die buurt.
Het adresboek (je contactpersonen dus) zit daar ook in. Je Windows Adresboek gebruikt .WAB bestanden, en die staan in dezelfde map als je Outlook Express bestanden geloof ik. Je kunt je Windows Adresboek overigens ook gewoon Exporteren naar een bestand in een "makkelijker te vinden" map :)

[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 11-12-2003 16:26 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:41
Nog makkelijker:

File -> import & export -> export persoonlijke bestand (.pst) |:(

let the past be the past.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Of gewoon file -> export ;) :+
edit:
Hey, ik type langzaam maar was wel iets aardiger :o

Als je ongewenste afzendders hebt (als in spam etc), is dat apart: C:\Documents and Settings\%USERNAME%\Application Data\Microsoft\Outlook\Junk Senders.txt

Edit:
RobIII schreef op 11 december 2003 @ 16:27:
@Just0 en @F_J_K: Hij gaat van W98SE naar W2000. Dus die "documents and settings" paden zijn hier niet van toepassing om de originele bestanden te vinden.
Oeps :X

Hoe dan ook Junk Senders.txt dan even opzoeken :)

[ Voor 56% gewijzigd door F_J_K op 11-12-2003 16:39 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
SPee schreef op 11 december 2003 @ 16:26:
Nog makkelijker:

File -> import & export -> export persoonlijke bestand (.pst) |:(
Ja, ook dat is een mogelijkheid. Maarre... vanwaar die |:( ???

@Just0 en @F_J_K: Hij gaat van W98SE naar W2000. Dus die "documents and settings" paden zijn hier niet van toepassing om de originele bestanden te vinden.

[ Voor 33% gewijzigd door RobIII op 11-12-2003 16:28 ]

Over mij

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

de TS zegt toch dat hij Win98 draait... dan zit je .PST bestand niet in D&S .... :)

..gepost net voor de edit van hierboven... ;)

[ Voor 25% gewijzigd door k-oz op 11-12-2003 16:31 ]

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

Verwijderd

RobIII schreef op 11 december 2003 @ 16:27:
[...]

Ja, ook dat is een mogelijkheid. Maarre... vanwaar die |:( ???

Ok, niet aan gedacht 8)7 LOL, vanzelfsprekend, dan is het idd handiger om je .pst bestand te zoeken en die later weer importeren. :/

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 16:36 ]

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

nix export, gewoon je .PST file zoeken en veiligstellen... daarna kun je bij een nieuwe installatie wel een import doen van je .PST bestandje, dat is het meest makkelijke.

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

Verwijderd

Topicstarter
het lijkt mij vrij duidelijk zo. binnenkort ga ik er mee aan de slag. als het gelukt is geef ik nog wel even een klein gilletje hier ... of een grotere als het niet gelukt is ;)

bedankt allen! :)

Verwijderd

Zoek ook even naar *.PAB en *.RWZ; respectievelijk persoonlijk adresbook en rules wizard.

En een tip:
als je je PST opslaat op een CD, moet je 'm na herinstallatie weer op HD zetten en dan RO-bit weghalen. Anders begint Outlook te klagen.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Even een tip; het backuppen luistert niet zo nauw; je kan gewoon de PST zelf pakken of exporteren. Bij het terugzetten heb ik echter veel beter ervaring met importeren (ipv gewoon over de nieuwe PST heenplakken). Je krijgt dan nl wat rare melding en (bv) 2 contacts enzo. Dat is wel allemaal terug te zetten maar als je gewoon voor Import kiest gaat het automagisch goed.

Wees consequent, maar niet altijd

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
Dit programmatje hielp mij hier altijd bij: http://www.wugnet.com/shareware/spow.asp?ID=342
Ook de trial versie werkt gewoon...

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

Ook schreef op 12 december 2003 @ 10:04:
Even een tip; het backuppen luistert niet zo nauw; je kan gewoon de PST zelf pakken of exporteren. Bij het terugzetten heb ik echter veel beter ervaring met importeren (ipv gewoon over de nieuwe PST heenplakken). Je krijgt dan nl wat rare melding en (bv) 2 contacts enzo. Dat is wel allemaal terug te zetten maar als je gewoon voor Import kiest gaat het automagisch goed.
dan doe je het niet goed. indien je geen import wilt doen geef je gewoonweg aan bij het aanmaken van een nieuw profiel in outlook waar je .pst bestandje moet staan; kies dan de locatie waar je je .pst bestand hebt geplaatst. hij maakt dan geen nieuwe aan, maar gebruikt de bestaande.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm, ok ... ik zal het in ieder geval even goed in de gaten houden ...
wat doet het RO-bit en hoe haal ik die weer weg, mocht het nodig zijn?

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
RO = Read Only (rechtsklik op het bestand -> Eigenschappen (of properties) -> Alleen lezen vinkje (Read Only vinkje))

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op 12 december 2003 @ 17:17:
RO = Read Only (rechtsklik op het bestand -> Eigenschappen (of properties) -> Alleen lezen vinkje (Read Only vinkje))
ohh, ik maakte me weer druk om niks dus, ik dacht dat het iets heel erg was :)

maar systeem draait, alleen mail nog niet in orde, als user heb ik geen rechten om die .pst te importeren. ik moet het nog even proberen met de rechten als administrator, dan zal het vast wel lukken ... toch?

• Bubbaman
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-03-2022
Maar waarom importeren???
SLUIT OUTLOOK EERST!!!!
Ga naar D&S/Local Settings/Applications/Microsoft/Outlook, delete outlook.pst en kopieer je originele .pst in bovenstaande map.
Start outlook, en lees de alerts goed. Geef OK op de 2 popups, en voila...
Zo doe ik he al jaren! Het enige dat hij niet meeneemt (was al geschreven) zijn de email instellingen...

Verwijderd

Bubbaman schreef op 15 december 2003 @ 13:13:
Maar waarom importeren???
SLUIT OUTLOOK EERST!!!!
Ga naar D&S/Local Settings/Applications/Microsoft/Outlook, delete outlook.pst en kopieer je originele .pst in bovenstaande map.
Start outlook, en lees de alerts goed. Geef OK op de 2 popups, en voila...
Zo doe ik he al jaren! Het enige dat hij niet meeneemt (was al geschreven) zijn de email instellingen...
Correctomundo :7
Pagina: 1