Ik ben hier al een 2tal weken bezig met het aanmaken van een InterMec printer op het netwerk. Via de firmware van de printer is het binnen no_time mogelijk te printen over TCP/IP. Direct op IP zegmaar. Het ding moet i.v.m. programmatuur welke alleen via een NDS printer werkt, dus aangemaakt worden binnen Netware. Ik pak de manual van de fabrikant en krijg ik de volgende tekst:
Hoe is het uberhaupt mogelijk dat een printer zichzelf aanmaakt binnen een netwerk. Het zou betekenen dat een gebruiker deze printer gewoon in het netwerk zou kunnen plakken, zonder dat hij/zij daar bevoegd voor is.
Ik stel deze vraag omdat de printer zichzelf dus juist helemaal niet aanmaakt binnen Netware. Ik ben bang dat dit ook namelijk helemaal niet kan.
Nu de simpele vraag van mijn kant:The EasyLAN 10i2 adapter automatically makes itself known on a NetWare network. The default NetWare Printserver name is PR1. Note that the NetWare Print Server name is used for either NDS or bindary mode configuration
Hoe is het uberhaupt mogelijk dat een printer zichzelf aanmaakt binnen een netwerk. Het zou betekenen dat een gebruiker deze printer gewoon in het netwerk zou kunnen plakken, zonder dat hij/zij daar bevoegd voor is.
Ik stel deze vraag omdat de printer zichzelf dus juist helemaal niet aanmaakt binnen Netware. Ik ben bang dat dit ook namelijk helemaal niet kan.
20*350ZO45°