Toon posts:

[kde-mozilla] asx-stream automatisch laten spelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben Mozilla wat aan het finetunen, zodat streaming media gewoon gespeelt wordt in je browser. Ik heb plugger en mplayer geinstalleerd, zodat in principe de meest voorkomende streams afgespeeld zouden moeten worden. Ik heb echter 1 probleem. Op het moment dat ik bv. de site van radio 538 of die van Kink fm probeer dan krijg ik een leeg wit scherm. Schijnbaar snapt Mozilla/Mplayer asx nog niet. Als ik de "echte" href uit het asx-bestand sloop en ik geef deze rechtstreeks door aan Mplayer dan gaat die gelijk spelen zonder problemen.

Hoe krijg ik Mozilla, plugger en/of Mplayer zo ver dat deze automatisch de href uit het .asx-bestand leest en deze gaat streamen?

• Red Sonja
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-04-2025

Red Sonja

Linux: power to de wortel

Edit-> Navigator-> Helper Applications ;)

And the beast shall be made legion. Its numbers shall be increased a thousand thousand fold. The din of a million keyboards like unto a great storm shall cover the earth, and the followers of Mammon shall tremble. from The Book of Mozilla, 3:31

Verwijderd

Topicstarter
RedSonja schreef op 11 december 2003 @ 16:13:
Edit-> Navigator-> Helper Applications ;)
Het gaat me er niet om dat de browser niet weet wat hij er mee moet, maar meer over de afhandeling daarvan.
Als ik de volgende link in Mozilla donder: http://staging.radio538.nl/media/radio538.asx dan wordt er dus niets gespeeld. Als ik deze link rechtsreeks aan mplayer doorgeef dan doet deze het ook niet. Als ik het .asx-bestand open en de link die hierin vermeld staat in Mplayer gooi doet deze het wel. Hoe krijg ik Mozilla zo ver dat deze de correcte link doorgeeft?

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Net even geprobeerd, ik kan de asx file in een shell gewoon direkt aan mplayer voeren. Ik heb ook even 'open with ... ', dan mplayer aangegeven en 'don't ask again'. Ook die speelt het af. Alleen wordt mplayer dan in de background gezet, en ik kan hem dus niet meer zo makkelijk vanuit mozilla stoppen. Ik gebruik trouwens mozilla-firebird, de debian packages uit sid.

Ik gebruik de volgende mplayer:
MPlayer dev-CVS-030814-04:38-3.2.3 (C) 2000-2003 MPlayer Team

Als je mijn lijst met codecs wilt zien, laat maar even weten.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.