Audio Front Panel

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FiXxXeR39
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-05 17:22

FiXxXeR39

FiXxXeR wants to fix things

Topicstarter
Als volgt:

Ik heb een goed draaiende leuke PC.
Moederboard Asus P4P800

Nu had ik eerst de boxjes achter aangesloten, werktte goed !
Nu heb ik ook een kast waarin een aansluiting zit naar voren voor audio aansluiting. Hierbij kun je een connector op je moederboard plaatsen waardoor je voor ook audio kunt luisteren via koptelefoon of boxjes.

Maar nu werkt het achter op de PC NIET meer !!!

Iemand een ideetje ??? O-)

FiXxXeR

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-02 00:29

Koenzie

Never leave, just go

aanzetten in de bios ? Ander stekkertje terug plaatsen ;) Activeren in Windhoos ?

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:06

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

jah, de brugjes (ook wel jumpers genoemd) verwijderen...

Volgens mij zitten er twee jumpers op zo'n moederbord, die ervoor zorgen dat maar één van de twee gebruikt kan worden...

[ Voor 53% gewijzigd door MikeyMan op 11-12-2003 15:35 ]

• FiXxXeR39
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-05 17:22

FiXxXeR39

FiXxXeR wants to fix things

Topicstarter
' aanzetten in de bios ? Ander stekkertje terug plaatsen Activeren in Windhoos ? '

aanzetten in de bios is gebeurd ! Zat verder geen ander stekkertje op.
Waar kan ik dat in Windows activeren ? --> ik heb Windows XP pro (NL)

' jah, de brugjes (ook wel jumpers genoemd) verwijderen... '

De brugjes 'jumpers' zijn verwijderd, zaten er 2 op, deze moesten er zelfs af, anders was het niet mogelijk om de connector 'stekker' op het moederboard te plaatsen !

FiXxXeR

• mahi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

mahi

God bless GoT

FiXxXeR39 schreef op 11 december 2003 @ 15:38:
De brugjes 'jumpers' zijn verwijderd, zaten er 2 op, deze moesten er zelfs af, anders was het niet mogelijk om de connector 'stekker' op het moederboard te plaatsen !
Daar zit 'em net het probleem. Die jumpers zorgen ervoor dat het signaal naar de audio-uitgang van het moederbord gaat. Als je ze wegneemt (zelfs zonder het front panel te installeren) zul je merken dat je geen geluid meer hebt op de uitgang.

Je hebt dus de keuze, of geluid uit de uitgang van het moederbord, of via het front panel. Maar niet beiden.

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:06

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nou, volgens mij is dat niet helemaal waar... Bijvoorbeeld op een P4C800 (waar ik dan ervaring mee heb) doen ze het gewoon beide... Zelfs met verwijderen van de jumpers...

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:26

Sick Nick

Drop the top!

The way the motherboard is constructed means if you have the front audio connected, you cannot reattach the rear audio jumpers, because the front audio connectors are in the way. And if instead you have the jumpers installed, then you cannot reattach the front audio connector because now the jumpers are in the way. So it is simple: you must choose one or the other. It is a mechanical design limitation of the motherboard.
Kan dus niet, wat je wel kan doen is splitters op de stekkertjes achterop zetten en die doorlussen naar je front audio panel. Dat werkt wel, niet echt mooi maar toch :p
Pagina: 1