Tapestreamers nog aan te komen ?

Pagina: 1
Acties:

• Henkpaulus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-03 23:15
Goedemiddag

We hebben hier bij ons een kapotte tape streamer van het merk HP en model c1539-00125.
En ben hier al bij de plaatselijke computerboer geweest en vertelde mij dat je er moeilijk aan kunt komen.
Heb ook meerdere bedrijven benaderd maar kreeg hetzelfde bericht.
Ik heb al bij jullie in de pricewatch gekeken maar ik weet echt niet wat voor type tapestreamer ik het beste kan bestellen, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
Ik ben echt niet te lui om te zoeken maar het is gewoon omdat ik van tapestreamers geen kaas heb gegeten

Ps het is trouwens een SCSI

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
Tapestreamers zijn best nieuw te krijgen en worden zakelijk nog steeds veel gebruikt.

Gewoon even een bedrijf zoeken die voornamelijk zakelijke clienten heeft die zal je zeker aan een tapestreamer kunnen helpen.

En ja als je wilt weten wat voor streamer er voor jou toepassing geschikt is zal je toch moet vertellen wat je wilt backuppen en hoeveel capaciteit dat vraagt

[ Voor 64% gewijzigd door Big-Foot op 11-12-2003 15:34 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

die dingen zijn idd nog goed te krijgen hoor.
kijk eens wat voor tapes er in dat ding gaan, er zijn vast nog wel dirves te krijgen voor jouw soort tapes.

(zelf heb ik nog 2 Archive Python SCSI tapedrives liggen, voor DDS1 4mm tapes)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-03 21:28

JHMvP

Veritas logica est

Wat is er dan mis met die tapestreamer?
Volgens mij heb ik ook nog zo'n ding liggen... :*)

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

• Henkpaulus
Op het bandje wat erin zit staat DDS-2, geeft dat aan met wat voor soort grote tapestreamer je te maken hebt ?

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:10

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

je hoeft toch ook niet dezelfde? neme je gewoon een nieuwe model.

ik bedoel in nieuwe servers wordt nog regelmatig een tape-streamer geplaatst. T'is uiteindelijk toch de meest ideaale manier op bakcups te draaien

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Henkpaulus schreef op 11 december 2003 @ 15:42:
Op het bandje wat erin zit staat DDS-2, geeft dat aan met wat voor soort grote tapestreamer je te maken hebt ?
dat zijn over het algemeen 4mm brede tapes.
DDS== Digital Data Storage, zijn ondertussen 4 versies van
DDS1 t/m DDS4
elke hogere versie is compatible met het vorige tapje.
dus DDS2 kan ook in DDS3 of DDS4 drives
het enige verschil met de drives is dat ze langere tapes herkennen (meer meters op 1 rolletje)

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-03 13:57

Maasluip

Kabbelend watertje

Kleine zoek op google met zoektermen 'c1539 HP tapestreamer' gaf als eerste link een link naar www.veilingkijker.nl waar er zo al drie te koop staan.

Zoals al eerder gezegd: voor dit soort tapestreamers hoef je niet per se bij HP te zijn, zolang het maar (in dit geval) een dds-2 is.

Signatures zijn voor boomers.

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
uit mijn hoofd is je tape streamer een DDS-3 streamer. Die kun je heel moelijk meer nieuw krijgen, maar de tapes passen ook in een DDS-4 streamer en die zijn er nog genoeg.

Gewoon even http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/65 opzoek gaan naar DAT of DDS-3 Of DDS-4

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

@alternate.nl Seagate DAT Scorpion DDS3 drive voor 500 ballen.

• Henkpaulus
Ik denk dat ik er zo wel uit kom, namens jullie hulp, en daar bedank ik jullie bij deze ook voor

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-03 09:59

Opa

Nu Multifocaal!

http://www.tweakers.net/aanbod/cat/65 genoeg tweedehands (en nieuw) van particulieren te koop.

Via de Pricewatch kan je ook nieuwe kopen. Link zie boven.
Het kan nooit kwaad om van een DDS-2 naar een DDS-3 of -4 te upgraden in het kader van verhoogde opslagnood.

Edit: Let me rephrase that: het kan wel kwaad als je SCSI controller maar 10 MB/s aan kan. Daar werkt een DDS-4 (20/40GB) drive meen ik niet op.

[ Voor 22% gewijzigd door Opa op 11-12-2003 15:59 ]

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

victorvo schreef op 11 december 2003 @ 15:57:
Edit: Let me rephrase that: het kan wel kwaad als je SCSI controller maar 10 MB/s aan kan. Daar werkt een DDS-4 (20/40GB) drive meen ik niet op.
Werkt prima hoor (SCSI is en blijft universeel ongeacht of het nou Fast/Wide/Ultra/SCA is), alleen zal de snelheid inderdaad beperkt blijven tot die 10MB/s. Wat je misschien bedoelt is dat de aansluiting anders is. Oudere SCSI kaarten kunnen alleen een 50pins aansluiting hebben, terwijl vrijwel alle DDS-4 en nieuwere streamers een Wide 68 pins aansluiting hebben. Gewoon een adaptertje ertussen en goed letten op de termination en draait als een zonnetje :)

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-03 10:38
Ik zit op dit moment mijn stage uit bij [reclame]Kender-Thijssen[/reclame]. We repareren daar ook De HP 1539. Je zou eens kunnen kijken of je er een goedkoop kan laten repareren???

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Pagina: 1