NFSU - Force Feedback Stuur problemen

Pagina: 1
Acties:

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:57
Sinds kort heb ik ineens problemen met mijn Microsoft Force Feedback Stuurtje. Ik heb al een paar races gedaan en dat ging goed, als ik mijn stuur recht hield ging ik ook rechtdoor. Maar sinds vandaag start ik en ga ik met een bocht naar rechts. Een soort uitlijn probleem van een auto.

Hoe los ik dit op, ik heb al in de instellingen van het spel gekeken en heb niets kunnen vinden. Heeft iemand anders ook deze problemen ? Het licht denk niet aan de drivers, die zijn goed.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

in Windows al de Kalibratie opnieuw gedaan?
(als het een analoog stuur is, USB sturen hebben dat neit)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online
Ooit(in CM2) heb ik te hard aan het stuur getrokken, waardoor ik hetzelfde had als jij nu beschrijft. Door te hard de andere kant uit te sturen was bij mij het probleem weg.

iRacing Profiel

• MDKlapwijk
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:58

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

Misschien een stomme vraag, maar heb je er nog een andere Joystick aan hangen? Het viel mij nl. op dat ik met m'n joystick m'n stuur kon laten draaien in NFSU, dus misschien dat er ergens een js je stuur opzij trekt.

Verder zou je eens kunnen kijken of je stuur nog wel in het midden is uit gelijnd, met de tool die in dit topic staat:
- [rml][ NFSU] Oplossing voor Logitech MOMO Wheel...[/rml]

Kijk uit: ben gek op achteruitkijkglimmertjes, zowel linker als rechter...

• Maeslant
Het probleem is nog vager, vandaag ging ik even met de pijltje toetsen spelen, en wat blijkt : Het trekt dan ook naar rechts. Het lijkt gewoon een verkeerd uitgelijnde auto

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

Maeslant schreef op 12 december 2003 @ 09:09:
Het probleem is nog vager, vandaag ging ik even met de pijltje toetsen spelen, en wat blijkt : Het trekt dan ook naar rechts. Het lijkt gewoon een verkeerd uitgelijnde auto
Zit je stuur dan nog op je pc? Draai dan DxTweak 2 eens en kijk dan naar de "raw" position van je wheel, deze zou precies in het midden van het bereik moeten staan. Bij mijn momo is het raw bereik 0 tot 1023 en het midden dus 512.

P.S. Ook de deadzone zou ik op 2% zetten...

[ Voor 6% gewijzigd door MDKlapwijk op 12-12-2003 09:28 ]

• random
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08-2024

random

Lost his marbles

Ik denk dat ik weet wat je bedoelt: Bij het optrekken spint je auto, en maakt dan een bocht naar rechts. Als het goed is, dan heb je dit alleen bij het optrekken (op het moment dat je wielen beginnen te spinnen)

Hoort gewoon bij het spel :), alleen licht tegensturen als hij begint te spinnen dus :)

I'm not in denial, I'm just selective about the reality I choose to accept - Calvin and Hobbes

• Maeslant
random schreef op 12 december 2003 @ 09:34:
Ik denk dat ik weet wat je bedoelt: Bij het optrekken spint je auto, en maakt dan een bocht naar rechts. Als het goed is, dan heb je dit alleen bij het optrekken (op het moment dat je wielen beginnen te spinnen)

Hoort gewoon bij het spel :), alleen licht tegensturen als hij begint te spinnen dus :)
Het is niet alleen bij het optrekken, het is de hele tijd.

Dus dat is het niet

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

Maeslant schreef op 12 december 2003 @ 10:31:
[...]

Het is niet alleen bij het optrekken, het is de hele tijd.

Dus dat is het niet
DxTweak al geprobeerd?

Verwijderd

Ik hoorde hier iemand anders ook laatst over klagen :? Misschien een gevoelig spel ofzo voor sturen. :9
Pagina: 1