Toon posts:

ADSL- hoofdcontactdoos probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 208 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi helpers,

Ik heb een probleem.
Ik ben laatst terug gestapt van kabeltelefoon naar gewoon. Omdat ik een hoop gedonder was met UPC.
Ik heb zojuist een pakket binnen gekregen van planet ADSL. JOEP kan weer het internet op dacht ik.
Maar mooi niet.

Want ik heb zo een zwaar vermoede dan ik te weinig draadjes aangesloten heb bij de hoofdcontactdoos van de telefoon. Zwart en transparant heb ik aan gesloten boven aan, echter neem ik aan dat ik onderaan (zeker noodzakelijk voor adsl) ook nog wat van die mooie regenboog kleuren moet aan sluiten.

Wie kan mij vertellen wat de standaard kleuren zijn die aan gesloten worden in zo een contactdoos voor de telefoon?
Internet hangt nu dus alleen nog op die schijt kleuren.

Alvast super bedankt voor de info. _/-\o_

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:05

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ben je wel aan het aansluiten bij het irsa punt?

Overigens heb je maar 2 draadjes nodig.

Tweakers Discord

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Meestal is het rood+groen of rood+blauw maar als je echt de PTT kabel binnen krijgt heb je misschien andere kleuren.
Het zijn enkel de 2 telefoondraadjes die je nodig hebt voor ADSL, meer niet.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

tweakduke schreef op 11 december 2003 @ 14:59:
Ben je wel aan het aansluiten bij het irsa punt?

Overigens heb je maar 2 draadjes nodig.
Offtopic

is het geen isra punt ?
Infra Structuur Rand Apparatuur

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 19:10

Beaves

Usque ad Finem

Het is inderdaad ISRA punt.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
hmmmmm
die apparatuur ja goeie haha

Ik heb een splitter die ik op de hoofdcontactdoos moet aan sluiten.

Overigens is het niet zo dat ik voor telefoon 2 draadjes nodig heb?
en voor adsl ook (in de contactdoos aangesloten he bedoel ik)

Ik heb nu boven doorzicht en zwart aangesloten in die doos en beneden niets

HEt gaat hier inderdaad om de keiharde buiten lijn van ptt die ik aan de hoofdcontactdoos moet aansluiten, deze had ik namelijk verwijderd toen ik kabeltelefonie had en vandaar dat ik nu weer zit te hannissen 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 15:10 ]

• Timer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-04 11:34
Nee 2 is genoeg voor een telefoonlijn en adsl om overheen te gaan. Die andere 2 draadjes kan je gebruiken als 2e lijn. En er is ook nog een aarding draadje ergens.

Verwijderd

Topicstarter
ECHT waar :?
adsl en de telefoon gaan dus over de zelfde mierenneukeringe draadjes? hihi grappig, die techniek van tegenwoordig :*)

Maar is rood en blauw dan de beste keuzen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 15:08:
hmmmmm
die apparatuur ja goeie haha

Ik heb een splitter die ik op de hoofdcontactdoos moet aan sluiten.

Overigens is het niet zo dat ik voor telefoon 2 draadjes nodig heb?
en voor adsl ook (in de contactdoos aangesloten he bedoel ik)

Ik heb nu boven doorzicht en zwart aangesloten in die doos en beneden niets

HEt gaat hier inderdaad om de keiharde buiten lijn van ptt die ik aan de hoofdcontactdoos moet aansluiten, deze had ik namelijk verwijderd toen ik kabeltelefonie had en vandaar dat ik nu weer zit te hannissen 8)7
1. Je mag zelf niet aan het IS-gedeelte van het ISRA-punt komen.
2. Je telefoonaansluiting gebruikt maar 2 draden. Als je telefoon het doet, heb je de goede draden te pakken en kun je ook ADSL aansluiten.

Woon je in een appartementencomplex/flatgebouw? Dan heb je waarschijnlijk niet eens een ISRA-punt voor jezelf. Je zult dan dus echt moeten weten, welke 2 draadjes voorheen gebruikt werden.

• Timer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-04 11:34
Je moet wel de 2 draadjes waarop je kiestoon hebt gebruiken ;) :P
Met een losse telefoon kan je die altijd ff tegen de draadjes houden en luisteren :).

Ik heb rood en blauw idd gebruikt (maar bij mij heb ik ook 't hele ISRA punt verplaatst van de muur in de huiskamer naar de meterkast)

Hier een schemaatje dat ik heb gemaakt toen:

Afbeeldingslocatie: http://upload.timecapture.nl/file.php?file_id=15&thumbnail=1

Dit schema kan dus ook met alleen maar rood en blauw getekend worden. Er zit ook nog ergens een twist geloof ik, maar ik heb 't achteraf getekend :).

Edit:
Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 15:16:
1. Je mag zelf niet aan het IS-gedeelte van het ISRA-punt komen.
Oeps >:)

[ Voor 23% gewijzigd door Timer op 19-09-2006 20:10 ]

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:15

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Ik heb ook de nodige problemen gehad met mijn adsl op dit gebied. Het lijkt er op dat je mindraad brak is of dat de verkeerde draad is aangesloten op de min. ik heb mij namelijk destijds laten vertellen dat die draad niet van belang is voor gewoon telefoneren maar wel voor adsl! het is voor jou ook lastig bepalen welke draad dit is. het makkelijkste is de kpn te bellen met de vraag of ze jouw lijn ff door willen meten. dan kunnen zij heel makkelijk zien of er een probleem is en zo ja waar die dan zit. ik weet het nummer hiervoor zo niet uit mijn hoofd....

misschien een dom idee maar ik neem wel aan dat je zo slim bent geweest te w8en tot je daadwerkelijk aangesloten bent met het aansluiten van het hele spul?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een eigen huis.
dus dat scheeld:D

Ik heb zojuist rood en blauw geprobeerd. En toen gebeurde er weinig

--
oke dan ik heb dus wel al de spullen aangesloten.
Maar dat had ik alleen gedaan toen de doorzichtige en zwarte aan gesloten waren.
Echter heb ik nog steeds met alle kleure die julie me gaven niet veell geluid gehad uit me telefoon.
Dit lukt me toch eigenlijk ook wel een feestje haha.
Maar het internet heb ik steeds maar niet uitgeprobeerd, vanwege de foon die ik ook wel graag wil :+

-----------------
VAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAG
want modem direct aansluiten op dossie zoals planet helpdeks zegt werkt wel maar met splitter er tussen werkt alleen foon het en de modem niet.
lekker wazig

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 15:58 ]

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:05

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Dan heb je best kans dat je splitter weer niet goed is :)

Tweakers Discord

Pagina: 1