[xp] geen install mogelijk met promise ultra133 TX2

Pagina: 1
Acties:

• Super_Grover
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-03 13:41

Super_Grover

Gaat niet.......bestaat niet!!

Topicstarter
Ik heb een compleet nieuwe pc hier staan, met de volgende specs:

msi 865PE Neo2 mobo
P4 2,8 Ghz , 800Mhz
2x WD 120 GB 8MB

Ik maak dus geen gebruik van de s-ata onboard raid controller maar van een promise ultra133 TX2 pci raid controller.
Alles is nieuw en ongebruikt.

Bij het opstarten kan ik zien dat de kaart wordt geinitialiseerd en dat hij de 2 WD HD's herkent, elk op een ander kanaal uiteraard. Ze staan ingesteld op cable select.

Ik laat de pc verder opstarten met de winXP cd en druk op F6 om raid drivers te installeren, maar deze pakt hij echter niet. Ik heb de diskette gebruikt wat bij de kaart geleverd is. Daarna deze drivers op een diskette gezet en weer geen resultaat:
deze drivers

In de handleiding kan ik niet echt iets terug vinden om in de setup van de raid kaart te komen om eerst eventueel de array aan te maken.
Ik wil trouwens raid 0.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

maar deze pakt hij echter niet
Wat gebeurt er dan? Worden de drivers niet geladen? Of worden ze genegeerd? Of zie je geen schijven bij de volgende stap?

Volgens mij is het het laatste .. Je zult inderdaad eerst een array moeten toewijzen, mocht je Windows erop willen zetten. Je kunt bij de meeste Promise kaarten in de BIOS komen door op CTRL+F te drukken tijdens de initialisatie van de schijven :)

Ultra133 ondersteunt geen RAID 8)7 Je hebt een Fasttrak nodig of een BIOS hack ;)

[ Voor 11% gewijzigd door BalusC op 11-12-2003 14:48 ]

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
ow damn, dan heb ik dus echt de verkeerde kaart er bij besteld?!??

Een bios hack, dat is te doen?

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:20
die bioshack is idd te doen met verschillende revisies
zal ff linkje zoeken :)

[rml][ RAID] Promise Ultra100-TX2 gehacked naar ATA133 RAID[/rml]
is dan wel de ultra100 variant, maar je krijgt dan een aardig idee van hoe en wat :)
precieze link/topic kun je ff zoeken met de search

[edit2]
hmmz, kan voor de ultra133 niet specifiek iets vinden zo 1,2,3

[ Voor 76% gewijzigd door Crash op 11-12-2003 14:59 ]

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:18

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Lees je handleiding is goed van je promise ultra 133 TX2
Windows XP moet je eerst installeren op je onboard controller daarna kaart erin en drivers installeren dan pas aansluiten!

Speedtouch freak

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
Tja, ik blijkbaar een verkeerd product besteld, ik ben er vanuit gegaan dat dit een raid controller is, maar dat is het dus niet, moet ik maar kijken of er iets te ruilen valt?!??!

Maar inderdaad, wil je m gebruiken, moet eerst win draaien, maar goed, dat komt later wel.
Pagina: 1