Beste Tweakers,
Ik draai nu een paar weken linux, omdat ik het gewoon wilde leren
Werkte allemaal lekker, tot ik op een dag bootte (en hoe schrijf je dat nu weer?
) en ik mijn ntfs partities niet meer zag (tijdens de boot mount Suse deze zelf en nu zie ik alleen 'Failed' staan). Ik kon ze ook niet mounten, want ze stonden niet meer in FSTAB en MTAB. Ik via het partitioneer-gedeelte in YaST de mounts opnieuw gemaakt. Wanneer ik alles doorvoerde en YaST opnieuw startte, waren ze verdwenen.
Na wat zoeken hier op GoT en via Google, kwam ik op een tut voor FSTAB en MTAB. Ik heb nu deze files aangepast, maar toch wil het niet altijd werken. Zeg maar 1 van de 40 boots werkt het
Dit is de code in mijn fstab:
Dit is de code in mijn mtab:
Nu is het gekke dat ik via root wel in mp3/ kan, maar niet in skvcd/ en divx/ (die zijn leeg). Alle users kunnen wel in linuxbackup/ maar kunnen niet schrijven.
Wanneer ik reboot, zijn er veel dingen weer veranderd in fstab en mtab. Dit is nu juist het gekke van alles. Wat zie ik over het hoofd
Moet ik die auto-mount weghalen? Zo ja, waar staat dat ergens?
Alvast bedankt en ik hoop dat het gaat lukken
zAo
Ik draai nu een paar weken linux, omdat ik het gewoon wilde leren
Na wat zoeken hier op GoT en via Google, kwam ik op een tut voor FSTAB en MTAB. Ik heb nu deze files aangepast, maar toch wil het niet altijd werken. Zeg maar 1 van de 40 boots werkt het
Dit is de code in mijn fstab:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| /dev/hdb2 / ext3 defaults 1 1 /dev/hdb3 swap swap pri=42 0 0 devpts /dev/pts devpts mode=0620,gid=5 0 0 proc /proc proc defaults 0 0 usbdevfs /proc/bus/usb usbdevfs noauto 0 0 /dev/cdrom /media/cdrom auto ro,noauto,user,exec 0 0 /dev/dvd /media/dvd auto ro,noauto,user,exec 0 0 /dev/fd0 /media/floppy auto noauto,user,sync 0 0 /dev/hda7 /windows/mp3 ntfs ro,noexec,nosuid,nodev,umask=022,user=zao 0 0 /dev/hdb6 /windows/skvcd ntfs ro,noexec,nosuid,nodev,umask=022,user=zao 0 0 /dev/hda5 /windows/divx ntfs ro,noexec,nosuid,nodev,umask=022,user=zao 0 0 /dev/hda9 /windows/linuxbackup vfat,user,umask=777 0 0 |
Dit is de code in mijn mtab:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| dev/hdb2 / ext3 rw 0 0 proc /proc proc rw 0 0 devpts /dev/pts devpts rw,mode=0620,gid=5 0 0 /dev/hda7 /windows/mp3 ntfs rw 0 0 tmpfs /dev/shm tmpfs rw 0 0 usbdevfs /proc/bus/usb usbdevfs rw 0 0 /dev/hda7 /windows/mp3 ntfs ro,noexec,nosuid,nodev,umask=022,user=zao 0 0 /dev/hdb6 /windows/skvcd ntfs ro,noexec,nosuid,nodev,umask=022,user=zao 0 0 /dev/hda5 /windows/divx ntfs ro,noexec,nosuid,nodev,umask=022,user=zao 0 0 /dev/hda9 /windows/linuxbackup vfat rw,user,umask=777 0 0 |
Nu is het gekke dat ik via root wel in mp3/ kan, maar niet in skvcd/ en divx/ (die zijn leeg). Alle users kunnen wel in linuxbackup/ maar kunnen niet schrijven.
Wanneer ik reboot, zijn er veel dingen weer veranderd in fstab en mtab. Dit is nu juist het gekke van alles. Wat zie ik over het hoofd
Moet ik die auto-mount weghalen? Zo ja, waar staat dat ergens?
Alvast bedankt en ik hoop dat het gaat lukken
zAo