Toon posts:

[Acces 2000] Wachtwoord op tabellen en formulieren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft een concrete oplossing voor mijn vraag?

Het zit namelijk zo, ik heb een database gemaakt in Acces 2000. Als je de database opent, dan wordt het hoofdmenu getoond. _/-\o_

Nu wil ik het graag zo hebben, dat als ik de database open met SHIFT ingedrukt, dat hij dán vraagt om een wachtwoord. Dus mensen zonder het geldige wachtwoord, kunnen niets aanpassen.

Wie heeft een goede oplossing? :9~

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 22:40
kan dat niet bij extra en dan beveiliging?

Verwijderd

Topicstarter
Naar mijn weten stel je dan alleen een algemeen wachtwoord in. En het is niet de bedoeling dat als men de database opent, dat ze dan gelijk een wachtwoord moeten invoeren. Er moet alleen een wachtwoord worden gevraagd als men de boel wil bewerken, door SHIFT ingedrukt te houden.

Verwijderd

Topicstarter
Waar zijn de Acces freaks? ;)

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 19:31

KingRichard

former Duke of Gloucester

Shift ingedrukt houden zorgt ervoor dat evt. startup-macro's niet uitgevoerd worden. Je zou dan dus een startup-macro moeten schrijven die de beveiliging aan zet en ervoor zorgt dat er niet om een wachtwoord gevraagd wordt. Nogal omslachtig lijkt me.
Ik zou alles gewoon alles dichtzetten qua beveiliging en in de interface een mogelijkheid maken om je in te loggen als admin.
Het is niet zo dat je met Beveiliging een standaardwachtwoord instelt. Raadpleeg de online-help van Access om hier meer over te lezen.

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]